Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Maatje groter...950 Super Enduro R  (gelezen 34850 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #120 Gepost op: 30-10-2017, 16:53 »
Ik heb toen ik de LC8 kocht 7 van de 8 kleppen kunnen stellen (dealeronderhouden, jeuj..  :( ), daarna is het eigenlijk maar 1 klep (rechter uitlaat achterste cylinder) die een beetje verloopt.

Maar ik heet geen GezwindeSpoed  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #121 Gepost op: 04-11-2017, 12:54 »
Ik zou gewoon een Carterplaat maken waar een liter of meer in kan heb je mooi warme voeten en er is koeling door rijwind en water van de ondergrond 4 Mm Alu gaat ook niet lek 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4348
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #122 Gepost op: 17-11-2017, 07:37 »
Is geen slecht idee om de olietank en de karterplaat te combineren, paar flinke koelribben er op:



Maandagavond lichten getest. Nu Trailtech X2 HID. Voldoende licht om in een donker glibberig bos redelijke snelheid aan te kunnen houden
! No longer available
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #123 Gepost op: 17-11-2017, 08:41 »
Video no longer available?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4348
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #124 Gepost op: 17-11-2017, 12:12 »
Gewoon op klikken, geen idee waarom dit er staat.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4348
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #125 Gepost op: 12-06-2019, 07:40 »
Na vorig jaar de vering aangepakt te hebben (voor van 250 naar 300mm en achter van 255 naar 280mm) is het nu weer tijd om het koelingsprobleem op te lossen. Tijdens de Tuareg rally van dit jaar weer last van kokende benzine en een warm lopende motor. Het enige idee dat ik nog niet geprobeert heb is terug naar de originele benzinetank ipv de grote Safari, maar dan moet ik wel op een andere manier meer brandstof mee kunnen nemen. Laat nu net Rage Garage de underseat tank in de aanbieding hebben. Voor net iets meer dan €200 4.5L extra peut in huis.


Eerst de originele voortank erop: wouw wat een verschil, lijkt wel of er 5kg van de voorkant is en er een breder stuur op zit. Kantwisselingen zijn zoveel makkelijker en het voorwiel is veel makkkelijker over obstakels te krijgen. Je voelt dus duidelijk dat bij de Safari tank de benzine meer naar voren en lager zit.


Van het weekend begonnen met het monteren van de achtertank, schiet al aardig op.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4263
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #126 Gepost op: 12-06-2019, 10:03 »
monteer dan ook meteen een 2009+ schoepenwieltje en deksel van de waterpomp.
Radiateur is schoon (van binnen) neem ik aan.


Volgende keer, demi water only? en een setje verstelbare meng schroeven. heel rijk zetten waar mogelijk met range, scheelt ook flink temperatuur.


Owja, mijn luchtfilter is met iso folie zo afgeschermt dat de motor altijd lucht ademt welke niet al door de radiateur heen getrokken is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #127 Gepost op: 12-06-2019, 22:37 »
monteer dan ook meteen een 2009+ schoepenwieltje en deksel van de waterpomp.
Dat is dus ook een goede modificatie voor de 2006 990 Adventure? Die van mij krijgt het ook wel eens te warm......
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4263
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #128 Gepost op: 12-06-2019, 22:49 »
Zeker. Bedenk me nu dat je misschien ook de as mee moet vervangen, ben er even niet zeker van. Dan de part nummers van het koppeling deksel even vergelijken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #129 Gepost op: 12-06-2019, 23:53 »
Asje is ook anders. Is 1 millimeter groter of kleiner bij de 2009+ modellen.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4348
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #130 Gepost op: 13-06-2019, 07:26 »
Ik rij met 20% antivries ipv 50 wat al veel scheelt, maar dan moet ie natuurlijk nog steeds de warme lucht ergens kwijt. Heb al kappen van de Adventure boven de fans zodat ie de warme lucht niet nogmaals inademd. Iets rijker ga ik proberen. Probleem blijft het testen, ik heb hier geen 35°C en zandduinen  :D .
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #131 Gepost op: 13-06-2019, 18:35 »
en testen met lang heel langzaam rijden , als op de kruip door sluip door paadjes?
Met die omstandigheden loopt de 690 behoorlijk warm , de 950e ook ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #132 Gepost op: 13-06-2019, 23:10 »
Gewoon 2 stoepbandjes meenemen als ballast en touw achter de motor aanslepen door mul zand.
Afsmoren die 95pk of wat is het?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4348
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #133 Gepost op: 09-07-2019, 08:37 »
Tank gemonteerd en proefrit gemaakt. Benzine kwam bij volle tank uit ontluchting die ik met een klein slangetje aan de achterhandgreep had gemaakt. Nu ontluchting naar balhoofd verplaatst. Vanavond weer testen.


 

None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4348
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #134 Gepost op: 13-07-2019, 21:38 »
Nu onbeperkt garagetijd (kids en vrouw de hort op) dus mijn nieuwe luchtfilter gemonteerd en carbs aangepast. Paar jaar terug de ITG filter geprobeerd maar ik vond de afdichtingen niet goed en hoe de filter op de onderplaat gemonteerd was. Dit is een beter doordacht ontwerp.


Loopt als de brandweer, net aan de arme kant bij cruisen maar reageert super op het gas bij boomstammetjes en voorwiel liften op het gas. Vol gas vind ik lastig testen (op nat gras met versleten achterband), maar voelde niet gevaarlijk arm. Start met beetje choke dus onderin lijkt het me oke wel een aarzeling bij gas lomp open gooien, maar niet bij rollend het gas open draaien. Er zit ook nog een stofhoes bij waarmee je het meeste stof eraf kan kloppen en zo de echte filter langer schoon houdt.

Vond wel weer flink wat Sahara zand bij de vacuum schuiven, je kon zien dat dit langs de luchtsproeier kap is gekomen, dus nu die gemonteerd met wat vaseline. Motor liep ook slecht de laatste tijd omdat de schuiven nogal stroef gingen, nu weer soepel.
None of us is as strong as all of us.