Martijn, jouw twijfel kwam ik ook al tegen op een ander forum. Jouw input heb ik zojuist verwerkt in mijn plus- en minlijst
J (met name de middenbok kon ik altijd zeer waarderen) De Yam en Chinese Mash zien er gaaf uit maar ik denk dat zij het reeds eerder genoemde ktm gevoel missen. Ik kan mij uit een ver verleden nog een testrit met de Ten herinneren en het viel mij op dat het best een krappe motor is voor lange lui, met name de beenruimte.
Wat betreft de benzinecapaciteit (
Paul), mocht ik voor de 690 gaan, dan check ik zeker de safari tank. Kost iets van 800euro geloof ik. Maar een jerrycan of twee meezeulen zou natuurlijk ook kunnen al is het minder praktisch.
Die 690 van
SingleMinded ziet er trouwens fantastisch uit!! Wel de kuip maar niet de zijtanken, klopt dat? Goed zadel ook. Hoewel ik waarschijnlijk voor eentje met minder km’s ga is dit wel precies mijn droom qua styling. (en misschien de Yamaha T7 maar dat concept gaat de productie nooit redden)
En
Schussboelie, 2 ktm’s gaan hem niet worden maar een leuke Suzuki dr 350 voor een kleine Mondo Enduro staat wel op het program! Lijkt mij wel humor om – net zoals in de film – lekker aan te kloten en zelf rackjes op te lassen enzo.
Propje, heb jij gereden met die Lynx kit? Schijnt qua verlichting wel dik in orde te zijn. Je hebt trouwens helemaal gelijk met het meenemen van extra liters, dat kan op allerlei manieren en wat dat betreft spreekt ook niet echt mijn ratio wanneer ik zeg dat een grote tank mijn voorkeur heeft. Ik vind het, net zoals
Gert zegt, gewoon een fijn idee om een grote tank te hebben.
Samengevat: de plus en minlijst wordt steeds uitgebreider. Ik denk dat ik een testrit moet maken op zo’n 690
Ding in het echt zien. Toevallig een van jullie die in regio Arnhem/Nijmegen woont?