Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 374546 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1665 Gepost op: 06-05-2017, 08:35 »
Kent iemand Kreidler nog? Die zijn gestopt met 2-takt, al een tijdje terug...

...maar nu zijn ze terug met 4-takt!



https://www.kreidler-motorrad.com/de/katalog/motorraeder-2016/dice-gs-125



Weet het niet maar volgens mij een doorstart met Chinees spul.

Vind je dit serieus een kandidaat voor de ideale allroad?????

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1666 Gepost op: 06-05-2017, 11:28 »
Ik vat hem ook niet. 125cc, 5 versnellingen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1667 Gepost op: 22-06-2017, 23:54 »
De ideale allroad... ehh deze?
http://super-tenere.net/forum/xtz750-modsprojects/46935-xtz750-full-rebuild-to-yze-750?limitstart=0


 ;D

Als je dat xtz750 blok vervangt voor een trx850 270 graden krukas blok, heb je in principe min of meer de fiets die ktm straks gaat uitbrengen (die 800cc parallel twin).
Ride the world!

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1668 Gepost op: 23-06-2017, 01:12 »
"in principe min of meer "

 ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1669 Gepost op: 06-03-2018, 16:26 »
En wat vinden jullie van de SWM SuperDual?

Pluspunten die ik zie:
- kleine prijs
- zeer compleet
- modern performant blokje
- redelijk wat veerwegen en grondspeling.

Minpunten die ik zie:
- Italiaans : die merken hebben géén goeie reputatie qua levering en beschikbaarheid van onderdelen
- kersvers merk: het is een oud merk dat ze met veel geld en Chinese logistiek op poten gezet hebben. Hoe levensvatbaar is dit? Eigenlijk hebben we het hier weer over onderdelen en onderhoud...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1670 Gepost op: 06-03-2018, 19:39 »
En je moet ff de handleiding lezen; hoeveel manuur kleppenstellen kost ;D



Blok moet uit het frame gehaald worden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1671 Gepost op: 06-03-2018, 20:26 »
Op de beurs op die SWr gezeten (en dus geen cm op gereden) maar de motor gaf mij geen wow-gevoel. Afwerking in het algemeen ook net niet.
Wel op de AJP-PR7 gezeten (in dit topic al voorbij gekomen?) en die gaf me juist wel dat wow gevoel!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1672 Gepost op: 06-03-2018, 22:07 »
Ja, en ook de prijs van die AJP geeft een WOW-gevoel... ::)

Post Merge: 06-03-2018, 22:08
En je moet ff de handleiding lezen; hoeveel manuur kleppenstellen kost ;D
Echt? Misschien heb je wel gelijk... hoe zou het komen? Te compact gebouwd? Te hoogtechnologisch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1673 Gepost op: 06-03-2018, 22:44 »
Prijs van de AJP PR7 valt toch wel mee? 11.5k meen ik. Tuurlijk is een hoop geld maar daar krijg je wel een brommer voor die helemaal af is.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1674 Gepost op: 06-03-2018, 23:26 »
Ik heb mn swm 650 na een jaar weer verkocht. Afwerking zeker niet top, rijd best looiig. Geef mij m'n 500 exc maar.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1675 Gepost op: 07-03-2018, 06:25 »
En je moet ff de handleiding lezen; hoeveel manuur kleppenstellen kost ;D



Blok moet uit het frame gehaald worden?

volgens mij ben je in de war , en heb je het over de Husqvarna terra
(met het opgepepte bmw xchallenge blok)
DE SWM gebruikt ''oudere'' Husqvarna blokken

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1676 Gepost op: 07-03-2018, 06:43 »
Meanwhile somewhere Down Under  :-X




Post Merge: 07-03-2018, 06:44

 :D



Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1677 Gepost op: 07-03-2018, 08:31 »
Op de beurs op die SWr gezeten (en dus geen cm op gereden) maar de motor gaf mij geen wow-gevoel. Afwerking in het algemeen ook net niet.
Wel op de AJP-PR7 gezeten (in dit topic al voorbij gekomen?) en die gaf me juist wel dat wow gevoel!


Persoonlijk vind ik de AJP mooier en vooral moderner dan de SWM, maar er zit ook 2.800 (11.500 vs 8.800) euro tussen. Da's best een hoop voor "wow".

[/size]
Ik heb mn swm 650 na een jaar weer verkocht. Afwerking zeker niet top, rijd best looiig. Geef mij m'n 500 exc maar.
Dat is appels met peren vergelijken. Maar als ik moest/mocht kiezen, koos ik ook oranje.


Ik denk dat die SWM een prima all-road (als in op reis en zo) is. En die onderdelen voorziening ... ik zou me daar niet door af laten schrikken.


Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1678 Gepost op: 07-03-2018, 12:35 »
 





Zit er nu een staafje van 30 cm van de versnellingspook naar boven in het blok of moet ik weer eens naar Hans Anders ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1679 Gepost op: 07-03-2018, 14:14 »
Dat staafje zit er al meer dan een jaar Leo; een van de punten die ik tegen heb op deze constructie. Je moet er niet aan denken dat daar een takje achter blijft hangen ;D