Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Instellen stuurdemper Scotts  (gelezen 654 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Instellen stuurdemper Scotts
« Gepost op: 01-02-2010, 19:05 »
Wie zijn hier de ervaringsdeskundigen??
 
Hoe stellen jullie de demper in? Of gewoon standaard laten?
Het is me te doen om de high speed damping,
het geeft me niet dat ie wat met z'n hoofdje schudt,
maar ik heb een hemelse schrik gekregen om aan 80/h een steen op de zijkant te raken en drie meter naast de piste neer te komen.
(heb dit live mogen aanschouwen bij een rijder voor mij in Tunesie)
 
ik rij met een Wr 450,tijdens de 'rallys' met roadbook/ ico/ gps op de vorkbenen gemonteerd (ook dit zal zijn invloed wel hebben)
 
met dank  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Instellen stuurdemper Scotts
« Reactie #1 Gepost op: 01-02-2010, 21:10 »
Ik stel het highspeed punt alsvolgt in:

Motor op een bokje zetten, met het voorwiel vrij, zodat je effe zelf op de motor kan staan zonder om te vallen.

Als je nu op de motor gaat staan en je stuur vrij snel heen en weer trekt (dus niet echt rukkend, maar met beide handen aan het stuur, snel omhalen), moet de demper net wel vastslaan. Als je gewoon langzaam stuurt mag ie niet vast slaan

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: Instellen stuurdemper Scotts
« Reactie #2 Gepost op: 02-02-2010, 22:33 »
ik wist dat ik bij jou terecht kon ...  8)
 
echter, zie je op die manier het gyroscopisch effect van een rijdend/ draaiend wiel niet over het hoofd? (je gaat statisch instellen)
of is het uit ervaring gebleken dat deze manier ideaal is in de praktijk?
en wat doe je met de gewone dempingknop ; of regel jij die bij naargelang het terrein? (al rijdend dus)
ik heb deze bijna op maximum demping staan zonder hier hinder van te ervaren , zelfs op zeer technisch en traag parcours (bvb Bilstain)
Maar deze reageert omgekeerd evenredig met de high speed damping,
en dat wil ik dan weer niet   ::)