Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: uitlaatdemper  (gelezen 2631 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
uitlaatdemper
« Gepost op: 22-08-2006, 05:01 »
Tja, ben een beetje op zoek naar een nieuwe uitlaat voor mijn KTM.
Is er iemand die hier nog suggesties voor heeft?
Bij Sommer hebben ze bv. de DAM, Akrapovics of de demper van de SXC. En dan heb je de Leovince X3 en de Sebring hunter, die zie ik veel op ebay staan.
Weet iemand het verschil tussen die uitlaten?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: uitlaatdemper
« Reactie #1 Gepost op: 22-08-2006, 12:03 »
Ik had een sxc demper (nouja, heb.. hij is te koop) en was er wel blij mee. denk dat je nog iets extra er uit haal met een Dam bijvoorbeeld maar heb voordeel van die sxc is dat hij gewoon erg stil blijft. De dam is een herry pijp, de rest ken ik niet zo goed bij de lc4's

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: uitlaatdemper
« Reactie #2 Gepost op: 22-08-2006, 15:29 »
Ik heb er een ronde DAM onder, maakt een zeer beschaaft, doch iets aanweziger geluid. Ben er zeer tevreden over. Vermogenswinst? Nah, daarvoor moet je een Keihin FCR monteren! En daarbij vooral je luchtfilterhuis niet vergeten te 'modificeren'.  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: uitlaatdemper
« Reactie #3 Gepost op: 24-08-2006, 10:07 »
Ik had een sxc demper (nouja, heb.. hij is te koop) en was er wel blij mee.
wat vraag je ervoor Steven?
Ik heb er een ronde DAM onder, maakt een zeer beschaaft, doch iets aanweziger geluid. Ben er zeer tevreden over. Vermogenswinst? Nah, daarvoor moet je een Keihin FCR monteren! En daarbij vooral je luchtfilterhuis niet vergeten te 'modificeren'.  :D
Ik dacht inderdaad dat jouw fiets niet zo'n enorme herrie maakt Rogier. Weet jij eigenlijk het verschil tussen die ronde en de ovale?
FCR zit er onder, luchtfilterhuis was al aangepast (open aan de zijkant) nu maar gaan voor een andere pijp! (wat komt daarna eigenlijk nog aan mods?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: uitlaatdemper
« Reactie #4 Gepost op: 24-08-2006, 17:11 »
hij heeft mij 35 gekost, mag nog wel even gepolijst worden ofzo om hem weer netjes te maken, wel zonder deuken ed. geloof ik. maar dat kan ik natuurlijk even bekijken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: uitlaatdemper
« Reactie #5 Gepost op: 08-09-2006, 18:17 »
Zo, er zit nu een Dam op, met dan aan Neo. Ovaal modelletje.
Lekker geluidje, alleen als ik gas loslaat, knalt de boel er vrolijk op los. Carburateur moet nog afgesteld worden, dan is het knallen ook opgelost hoop ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: uitlaatdemper
« Reactie #6 Gepost op: 08-09-2006, 21:34 »
OK Adventurerider, de enige juiste keuze :-) !!!
De carb zal nu wel een tikkie te zuinig staan.
Als je 'm dadelijk goed hebt zul je wel een wat koppelwinst merken.
Volgens mij heb je pas echt profijt van de DAM als je ook een sportluchtfilterdeksel monteerd.

Succes,

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: uitlaatdemper
« Reactie #7 Gepost op: 09-09-2006, 10:32 »
OK Adventurerider, de enige juiste keuze :-) !!!
De carb zal nu wel een tikkie te zuinig staan.
Als je 'm dadelijk goed hebt zul je wel een wat koppelwinst merken.
Volgens mij heb je pas echt profijt van de DAM als je ook een sportluchtfilterdeksel monteerd.

Succes,

Fr@venture
Volgens mij leveren ze de Adventures in Duitsland standaard af met sportluchtfilterdeksel :)
Ik ga donderdag bij Zot langs om de boel goed af te stellen. Hopelijk houdt dat knallen dan ook op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: uitlaatdemper
« Reactie #8 Gepost op: 15-09-2006, 20:37 »
Nou, dat viel niet mee dat afstellen...de carb stond veeel te rijk, zo rijk dat Zot dacht dat de testbank niet goed was :)
Gelukkig is Zot een handig persoon, hij heeft van een 185 sproeier een 150 gemaakt, goed he!!!
Tja, en daarna nog wat andere problemen, zoals een wieltje van de gasschuif dat in de inlaatpoort valt...
en daarna een motor die niet meer wilde starten....tja twee draadjes van een stekker afgebroken en stekkertjes niet direct voorhanden dus dat moest wachten tot de volgende dag.

Uiteindelijk is alles weer op zijn plek gekomen en ik kan jullie zeggen dat dat een hele berg schilt als de boel fatsoenlijk staat afgesteld!

Zot, nogmaals bedankt!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: uitlaatdemper
« Reactie #9 Gepost op: 16-09-2006, 09:56 »
Nou, dat viel niet mee dat afstellen...de carb stond veeel te rijk, zo rijk dat Zot dacht dat de testbank niet goed was :)
Gelukkig is Zot een handig persoon, hij heeft van een 185 sproeier een 150 gemaakt, goed he!!!
Tja, en daarna nog wat andere problemen, zoals een wieltje van de gasschuif dat in de inlaatpoort valt...
en daarna een motor die niet meer wilde starten....tja twee draadjes van een stekker afgebroken en stekkertjes niet direct voorhanden dus dat moest wachten tot de volgende dag.

Uiteindelijk is alles weer op zijn plek gekomen en ik kan jullie zeggen dat dat een hele berg schilt als de boel fatsoenlijk staat afgesteld!

Zot, nogmaals bedankt!!!

Altijd goed :)

Bestel je snel de juiste sproeier?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: uitlaatdemper
« Reactie #10 Gepost op: 16-09-2006, 11:08 »
yep