Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: luchtfilter reinigen  (gelezen 17599 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 145
Re: luchtfilter reinigen
« Reactie #30 Gepost op: 06-12-2005, 20:00 »
Ik gebruik ook zo'n "Action-Kit" van Putoline. 2 emmers, 2 flacons en een busje vet voor de randjes van je filter. Werkt naar tevredenheid. Ik gebruik wel kunstof handschoenen. Die olie plakt enorm.

Ik zal eens proberen een filter op een wolwasprogramma in de wasmachine te doen. Zonder zeep o.i.d. alleen om te spoelen. U wordt op de hoogte gehouden over de al dan niet behaalde resultaten.  :o

Ik denk dat dat geen zin heeft, de zeep moet juist de olie resten weghalen zodat het zand(stof)mee kan komen en niet aan de olie blijft hangen.
Als je hem in de spoelbak uitspoelt kun je zien hoeveel zand er achter blijft in de spoelbak dit herhalen totdat je zeker weet dat ie schoon is.

Groet Johan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: luchtfilter reinigen
« Reactie #31 Gepost op: 07-12-2005, 08:48 »
Nu zit ik een beetje in de witgoed industrie. Tegen de mechanische beweging van water en trommel van de wasmachine kan jij handmatig niet tegen spoelen. Dus volgens de labaratoriumtesten ga ik gelijk krijgen. Ik kan het pas over een poosje proberen want ik heb net al mijn filters op de traditionele manier gedaan. Doe ik een run met en zonder zeep. Eerst weer ff rijden.  ;)
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.