Zo, opgelost!!!
Twee draadjes op de plaat in de tellerkast gesoldeert, kast weer dicht, draadjes verbinden met de passing switch en klaar
Als je het zo opschrijft is het minder werk dan dat ik er aan gespendeerd heb
Datzelfde heb ik ook gedaan. De set-knop heb ik echter verbonden met pin 17 van de connector (Die is ongebruikt). Bij een hele serie auto ECU's worden vergelijkbare connectors gebruikt als op de KTM voor de tellerklok worden gebruikt. Het merk is AMP (=Tyco electronics).
Hier is een lijstje met enkele auto's met ECU's met zulke connectors. Het lijstje heb ik snel opgesteld en niet zo nauwkeurig gecontroleerd. Maar als je bij een autodemontagebedrijf langsgaat dan kun je aan de connector wel zien of het de goede is. (Kabelbomen laten demontagebedrijven meestal toch in de auto zitten, dus de connector eraf knippen zal meestal geen probleem zijn.) Je kunt me ook een PB-tje sturen. De connector is nog niet leeg.
Suzuki Baleno 95-04 1800cc 16V
Suzuki Alto 94-04 1000cc 8V
Mitsubishi Colt 91-96 1300/1600 16V
Mitsubishi Galant 2000cc 16V
Mitsubishi Spacestar 1300cc
Pin 17 van de tellerklok lijkt geen functie te hebben. Dus daar zou de nieuwe pin inkunnen. Om de pin uit de oude connector te halen is het het gemakkelijkst om hem gewoon open te knippen. Wil je het netjes doen, maar niet het officiele gereedschap hebt, dan lukt het met wat gepriegel ook wel met een sterk ijzeren pinnetje. Nog wat foto's van de ECU connector en het eruithalen van een pinnetje.
De originele connector naar de afstandsbediening heb ik vervangen door een 6-pins connector, zodat de 5-de draad er ook bij kan. Drie knoppen in de armatuur gezet, onder bereik van de duim. De seinknop heb ik ook als de nul-knop, net als mbaars en adventure rider.