Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Reset switch  (gelezen 2166 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Reset switch
« Gepost op: 10-12-2005, 13:49 »
Leek me ook een leuk idee, de passing switch gebruiken om de tripmeter te nullen.
Nu zit er op mijn 640 lc4 adventure een stekker verstopt onder de cockpit met 4 aansluitingen voor de afstandbediening van de teller. Alle combi's geprobeert, maar geen reset gevonden. Wel wisselen tussen trip 1/trip 2/tijd, plussen en minnen maar geen reset ::)

Wie oh wie weet of dit eigenlijk wel mogelijk is en hoe???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Reset switch
« Reactie #1 Gepost op: 10-12-2005, 15:52 »
Gewoon een originele schakelaar van de KTM enduro's ophalen en erop zetten?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Reset switch
« Reactie #2 Gepost op: 10-12-2005, 22:02 »
Heb ik ook gedaan op de LC8, maar dan geen reset maar functie wissel.

De adventure (LC8 of 4) kent helaas geen reset. Joscha heeft wel op LC8.nl gepost hoe je em kunt nullen. (met een RC combi de adjust down automatisch wat langer vasthouden)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Reset switch
« Reactie #3 Gepost op: 10-12-2005, 22:47 »
Heb ik ook gedaan op de LC8, maar dan geen reset maar functie wissel.

De adventure (LC8 of 4) kent helaas geen reset. Joscha heeft wel op LC8.nl gepost hoe je em kunt nullen. (met een RC combi de adjust down automatisch wat langer vasthouden)
Dan ga ik de boel ook maar aansluiten op de wissel functie. Wel jammer dat er niet gewoon een functie om te nullen op zit. (zelfs een suzuki heeft dat geloof ik  :-X)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Reset switch
« Reactie #4 Gepost op: 11-12-2005, 01:06 »
zelfs een suzuki heeft dat geloof ik  :-X


 :D :D :D
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Reset switch
« Reactie #5 Gepost op: 11-12-2005, 10:01 »
klopt! op de (KTM) afstandsbediending zit geen reset, ik heb dat opgelost door het reset-knopje in de KM teller te verlengen naar de passing-switch. Werkt prima voor roadboek ritjes!

KM-Teller eruit, ffe openschroeven, solderen en voila  :) Maar ja, het blijven zeer kleine cijfertje om af te lezen  :-\



Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Reset switch
« Reactie #6 Gepost op: 11-12-2005, 11:33 »
klopt! op de (KTM) afstandsbediending zit geen reset, ik heb dat opgelost door het reset-knopje in de KM teller te verlengen naar de passing-switch. Werkt prima voor roadboek ritjes!

KM-Teller eruit, ffe openschroeven, solderen en voila  :) Maar ja, het blijven zeer kleine cijfertje om af te lezen  :-\
Hmm, kan dus wel, alleen de manier is een beetje omslachtig. Cijfertjes zijn idd. heel klein, maar beter iets dan niets.
En als dat dan het enige nadeel is van de KTM....tja, dan valt het allemaal wel mee he ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Reset switch
« Reactie #7 Gepost op: 14-12-2005, 23:16 »
Zo, opgelost!!!
Twee draadjes op de plaat in de tellerkast gesoldeert, kast weer dicht, draadjes verbinden met de passing switch en klaar :)
Als je het zo opschrijft is het minder werk dan dat ik er aan gespendeerd heb  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Reset switch
« Reactie #8 Gepost op: 15-12-2005, 13:02 »
Als ik m'n kuip de volgende keer toch weer los moet halen, voer ik m'n tripmaster ook even dubbel uit. Ik heb m'n sigma als primaire  tripmaster in gebruik. Een extra tripmaster als backup is altijd handig...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: Reset switch
« Reactie #9 Gepost op: 09-01-2008, 21:58 »
Zo, opgelost!!!
Twee draadjes op de plaat in de tellerkast gesoldeert, kast weer dicht, draadjes verbinden met de passing switch en klaar :)
Als je het zo opschrijft is het minder werk dan dat ik er aan gespendeerd heb  ::)

Datzelfde heb ik ook gedaan. De set-knop heb ik echter verbonden met pin 17 van de connector (Die is ongebruikt). Bij een hele serie auto ECU's worden vergelijkbare connectors gebruikt als op de KTM voor de tellerklok worden gebruikt. Het merk is AMP (=Tyco electronics).
Hier is een lijstje met enkele auto's met ECU's met zulke connectors. Het lijstje heb ik snel opgesteld en niet zo nauwkeurig gecontroleerd. Maar als je bij een autodemontagebedrijf langsgaat dan kun je aan de connector wel zien of het de goede is. (Kabelbomen laten demontagebedrijven meestal toch in de auto zitten, dus de connector eraf knippen zal meestal geen probleem zijn.) Je kunt me ook een PB-tje sturen. De connector is nog niet leeg.
Suzuki Baleno 95-04 1800cc 16V
Suzuki Alto 94-04 1000cc 8V
Mitsubishi Colt 91-96 1300/1600 16V
Mitsubishi Galant 2000cc 16V
Mitsubishi Spacestar 1300cc

Pin 17 van de tellerklok lijkt geen functie te hebben. Dus daar zou de nieuwe pin inkunnen.  Om de pin uit de oude connector te halen is het het gemakkelijkst om hem gewoon open te knippen. Wil je het netjes doen, maar niet het officiele gereedschap hebt, dan lukt het met wat gepriegel ook wel met een sterk ijzeren pinnetje. Nog wat foto's van de ECU connector en het eruithalen van een pinnetje.



De originele connector naar de afstandsbediening heb ik vervangen door een 6-pins connector, zodat de 5-de draad er ook bij kan. Drie knoppen in de armatuur gezet, onder bereik van de duim. De seinknop heb ik ook als de nul-knop, net als mbaars en adventure rider.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Reset switch
« Reactie #10 Gepost op: 09-01-2008, 22:10 »
De originele connectoren (zowel mannetje als vrouwtje) kun je ook gewoon bij Sommer halen.
En waarschijnlijk bij elke KTM dealer bestellen.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: Reset switch
« Reactie #11 Gepost op: 09-01-2008, 23:07 »
De originele connectoren (zowel mannetje als vrouwtje) kun je ook gewoon bij Sommer halen.
En waarschijnlijk bij elke KTM dealer bestellen.

Wel gevraagd bij de KTM dealer, maar volgens hem kon hij die connector niet bestellen. Gelukkig kan ik gemakkelijk via mijn werk aan zulke onderdelen komen, maar voor anderen is dit wel nuttige info.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Reset switch
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2008, 15:01 »
klopt! op de (KTM) afstandsbediending zit geen reset, ik heb dat opgelost door het reset-knopje in de KM teller te verlengen naar de passing-switch. Werkt prima voor roadboek ritjes!

KM-Teller eruit, ffe openschroeven, solderen en voila  :) Maar ja, het blijven zeer kleine cijfertje om af te lezen  :-\





en dat werkt prima 8)