Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TRIPY 2 te koop  (gelezen 2525 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 273
TRIPY 2 te koop
« Gepost op: 28-07-2020, 22:08 »
TRIPY 2 te koop


zie advertentie op 2dehands


https://bit.ly/309KAjc

opsturen NL kost €17 of af te spreken want kom vaker in NL voor mijn werk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #1 Gepost op: 29-07-2020, 18:14 »
Mattie, direct aan die hoogste bieder verkopen, mooie prijs. :D
maar maak hem wel duidelijk dat hij nieuwe software moet aankopen (150€) :o
als de jouwe als eens geinstaleerd is, dan is hij niet meer bruikbaar :'(



Offline member

  • *****
  • Berichten: 273
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #2 Gepost op: 30-07-2020, 10:10 »
deze is al verkocht


toch verkoopt mijn kameraad de zijne ook.


Iets minder opties erbij, alle kabels, en motorlaadkabel


geen rammounts (alleen bol achterop tripy)


verder in goed werkende staat


http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/jwSX7










Post Merge: 30-07-2020, 10:17
foto tripy staat in de vorige post in de piepkleine link, na jaren op het forum blijft het fotos posten een kriem voor mij.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #3 Gepost op: 30-07-2020, 21:29 »
Mattie, direct aan die hoogste bieder verkopen, mooie prijs. :D
maar maak hem wel duidelijk dat hij nieuwe software moet aankopen (150€) :o
als de jouwe als eens geinstaleerd is, dan is hij niet meer bruikbaar :'(


Wat gebeurt er als de PC waarop deze staat crached Marcel?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #4 Gepost op: 30-07-2020, 22:40 »
Dan heb je pech, en moet je ook de nieuwe software aankopen. Tenminste als je de software 'RoadTracer' gebruikt, maar je kan best verder met Mapsource of BaseCamp als je niet persé zelf een Bol/pijl ritje wil maken op de computer, Je weet wel, Tripy erkent gpx en gdb, die kan je gewoon in je Tripy laden via "copyeren en plakken" of via een USB stick of zelfs via een andere Tripy.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #5 Gepost op: 31-07-2020, 00:42 »
Gewoon waardeloos dus dat hele tripy.
Ja trippen is leuk.
Maar niet als je erin blijft hangen.
Een soort van tripylsd.
Niet mijn broodje bal.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 273
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #6 Gepost op: 31-07-2020, 07:30 »



bedankt mannen voor de goede reclame!  :-\




Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #7 Gepost op: 31-07-2020, 07:39 »
Gewoon waardeloos dus dat hele tripy.
Ja trippen is leuk.
Maar niet als je erin blijft hangen.
Een soort van tripylsd.
Niet mijn broodje bal.


Hier ben ik niet mee akkoord Prop, het is een fantastisch apparaat
alleen vind ik de support bij Tripy nogal aan de lage kant

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #8 Gepost op: 31-07-2020, 08:59 »
Dat hele software verhaal klopt geen bal van. Ze zouden gewoon iets moeten doen met een licentie oid.
Zo jaag je je klanten wel weg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #9 Gepost op: 31-07-2020, 09:26 »
Fantastisch apparaat is een ding waar je iets mee kan.
Geen vullis.
Lees waardeloos geworden
Zou ze kunnen aanklagen.
Hp of brother hebben ook boete gehad omdat je er geen universele inktcartridge in kon doen.


Maar dit is een verkoop draadje en horen we volgens de forum regels niet te vervuilen.
Ik stop er dan ook mee.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #10 Gepost op: 31-07-2020, 10:42 »
Wat is er met Tripy (software) aan de hand dan? Ik heb Roadtracer op 2 pc's draaien.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #11 Gepost op: 31-07-2020, 10:58 »
Hier door de jaren heen op 3 verschillende laptops geïnstalleerd en goed draaiende gehad voor vele leuke asfalt en offroad ritten te maken . Snap het probleem ook niet?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #12 Gepost op: 31-07-2020, 11:57 »
Kijk, ik ben nu (denk ik) ongeveer 10jaar met die Tripyhandel bezig, in de begin periode was het allemaal veel simpeler.
Je kocht een Tripy en kon die software "RoadTracer" gelijk met de Maps op 2 verschillende pc's instaleren EN registreren met de bijhorende CD key, had je een computer crash of probleem dan hoefde je maar een mailtje te sturen naar Tripy en de registratie van RoadTracer werd overgezet naar die andere computer (heeft te maken met IP adres van computer ??? ) dit gebeurd online bij Tripy. Ik zeg duidelijk één CD key voor zowel de software van RoadTracer als voor de Maps (TVM Europe). Later werden dat 2 CD keys, 1 voor RoadTracer en 1 voor TVM Europ 2016 (de latere  Maps)


Na een paar jaar werd dit natuurlijk een bezigheid van één iemand die (volgens hun) konstand bezig was om in hun archief registraties en namen aan te passen en te wijzigen. Wat tot gevolg had dat je alles nog maar kon instaleren op één computer en moest betalen om bij herinstalatie van RoadTracer op een ander computer (herinstaleren op dezelfde computer met dezelfde Tripy gaat nog steeds met dezelfde CD key). Bij verkoop kan de koper de software RoadTracer niet meer gebruiken en moet zich een nieuwe aanschaffen (150€). We hebben het hier wel duidelijk over de bijhorend software ""RoadTracer en NIET over de Software "RoadMaster" van de Tripy zelf, dat is gewoon een extern toestel voor je computer waar je gewoon met  "copyeren, plakken" of via een usb stick, of zelfs via een andere Tripy de routes in kan zetten.


Later is er op een moment een losstaand software programma bij in de handel gekomen namelijk "RiverNotes" een software Professioneel programma, eigenlijk meer bedoeld voor organisaties, makers en evenementen, met dit programma kan je meer dan met "RoadTracer"
Deze professionele software is ook VEEL duurden dan "RoadTracer" (598€)
Er kwam dan ook meer en meer de vraag om RoadTracer appart te verkopen, het ging dan de klanten enkel om het Roadbooks te maken met bol/pijl en niet zozeer om de Tripy zelf.
Zie je, eigenlijk is het daardoor dat men dan ook niet anders kon dan iedereen maar 150€ te laten betalen voor de software. 


En geloof me, ik val onder dezelfde regel hoor, ik als dealer moet net als eenieder betalen voor een herinstalatie  :-[



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #13 Gepost op: 31-07-2020, 14:37 »
Van mij mogen fabrikanten die rechtmatige eigenaars 150 euro laten betalen als ze een nieuwe PC kopen een langzame, pijnlijke dood sterven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY 2 te koop
« Reactie #14 Gepost op: 31-07-2020, 15:28 »
Tja.....maar is dat bij Garmin en TomTom anders denk je, daar geeft men ook niets weg hoor,  :-X