Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gevraagd: DRZ400S tanks  (gelezen 1909 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Gevraagd: DRZ400S tanks
« Gepost op: 03-06-2009, 21:22 »
Voor een trip naar verweggistan zoeken wij twee tanks (liefst de aqualine 28L) iemand nog eentje in een hoekje liggen? (onder een werkbank ofzo  :-X )

Of een suggestie waar ze voor niet al te gek veel verkocht worden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Gevraagd: DRZ400S tanks
« Reactie #1 Gepost op: 06-06-2009, 18:38 »
waarom 28 liter?? ::)
Ik heb de 16 L IMS tank, die bevalt super goed, kan er 350-450 km mee rijden. Met 28 liter wordt ie wel erg lomp en zwaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Gevraagd: DRZ400S tanks
« Reactie #2 Gepost op: 06-06-2009, 21:02 »
Als er bij niemand die Aqualines onder de werkbank liggen te verwelken...

...dan moet je op zoek naar de alternatieven.

Dan zou ik (maar wie ben ik?) op zoek gaan naar een oplossing waarbij de brandstof iets meer in het midden of achterop de motor gedragen wordt ivm een betere gewichtsverdeling.

Een goed alternatief is dan de 8 L tank van Kolpin: hier te koop.

Een zeer goedkoop alternatief is de 4 L optie van Cycle Analist: Sweet cheeks

Deze laatste is een soort deken met twee lussen/zakken waar precies twee 2 L recyclebare petflessen in passen. Deze liggen dan parallel aan je buddyseat met de opening schuin naar boven/achteren. Het grote voordeel is dat het gewicht in het midden van de motor ligt en het rijgedrag bijna niet beïnvloed. Mocht je vallen, dan drukt de flexibele fles (klein beetje lucht laten) tegen een zacht onderdeel ipv iets hards.

Daarnaast kan je altijd kiezen om één fles met water te vullen en één met benzine of zelfs beiden met water. Petflessen zijn overal te koop, bij bijna elk pompstation, dus je kunt ook deze tas in je binnenzak laten, totdat het echt van pas komt...

Ik heb zelf nog geen ervaring met deze set, maar er is een bestelling uit de USA onderweg, dus je mag over een paar weken altijd langskomen om ze eens uit te proberen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Gevraagd: DRZ400S tanks
« Reactie #3 Gepost op: 06-06-2009, 22:22 »
Voor een trip naar "verweggistan" is het niet mijn voorkeur om tanks aan alle kanten van de motor te hangen, daar heb je tenslotte je bagage hangen... Tenminste zo ga ik ook altijd op vakantie, benzine zo mogelijk in 1 tank (met de DRZ heb ik de 18ltr IMS, op de Xchallenge de 10ltr zadeltank met daar rechtstreeks op aangesloten de 16ltr voortank) voordeel is dat je je hele achterkant (en die zijn al niet groot bij dit soort motoren) volledig kunt benutten voor bagage, zonder torenhoog te stapelen of dat je subframe afbreekt... Het voordeel met grotere tanks met "wangen" is dat je daar ook nog eens tasjes aan kunt hangen, dat kun aan een stel plastic zijflappen die rechtstreeks op de radiator zitten niet.
 
Sorry AadmanZ ik heb ook geen aqualine tank op zolder liggen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Gevraagd: DRZ400S tanks
« Reactie #4 Gepost op: 07-06-2009, 08:08 »
Roos,

Ik ga het nog zien hoor, maar ik hoop dat mijn bagage lager hangt dan de flessen...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Gevraagd: DRZ400S tanks
« Reactie #5 Gepost op: 07-06-2009, 08:56 »
Voor een trip naar verweggistan zoeken wij twee tanks (liefst de aqualine 28L) iemand nog eentje in een hoekje liggen? (onder een werkbank ofzo  :-X )

Of een suggestie waar ze voor niet al te gek veel verkocht worden?

Ik ga komende week een bestelling doen. Als je er 1 wil kan die meteen mee.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Gevraagd: DRZ400S tanks
« Reactie #6 Gepost op: 07-06-2009, 08:59 »
Ze willen er twee ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Gevraagd: DRZ400S tanks
« Reactie #7 Gepost op: 07-06-2009, 17:21 »
Noppy, zo ben ik op vakantie geweest, campeeruitrusting incl kookgerief e.d.
 
Bagage hangt inderdaad lager dan de flessen die jij bedoelt, ik weet niet hoe ik dit allemaal mee had willen meenemen zonder de tank met wangen en een tankje op de plaats waar nu mijn keuken op zit..
 
Niet dat dit perse de ideale manier is natuurlijk, er zijn vast mensen die al veel verdere reizen hebben gemaakt die veel betere tips hebben.
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Gevraagd: DRZ400S tanks
« Reactie #8 Gepost op: 08-06-2009, 09:51 »
Zo he, je kijkt twee dagen niet en je hele topic is op hol geslagen..  :D

@Margrieta: Bedankt, maar een 16L zou voor wat wij willen doen te weinig kunnen zijn. (woestijntripje, vraag is nog waarheen exact)

@Noppy: Die Kolpins lijkt me eerlijk gezegd niks. Harde vierkante kisten met brandstof.. Die Sweet cheeks is nog wel een ideetje. Niet ideaal, maar wel erg flexibel.

@Roos: Bedankt, dat was ook ongeveer onze gedachtengang.

@Travelmaniacsgert: Bedankt, maar we gaan nog even wachten tot onze plannen iets definitiever zijn of we er een voor weinig vinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Gevraagd: DRZ400S tanks
« Reactie #9 Gepost op: 08-06-2009, 13:19 »
De gids in Algeria zal gerust wat benzine in de auto willen meenemen dus geen reden om een 28L tank mee te nemen hoor!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Gevraagd: DRZ400S tanks
« Reactie #10 Gepost op: 08-06-2009, 15:50 »
Ja, is ook wel zo, maar dan nog weet ik niet of ik niet liever mijn brandstofvoorraad in eigen beheer heb.

Denk dat we na wat adviezen trouwens een ander land gaan uitkiezen..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Gevraagd: DRZ400S tanks
« Reactie #11 Gepost op: 08-06-2009, 16:57 »
das jammer.... ik had wel zin in Algeria!
Lybia is duurder, maar lijkt me ook erg mooi.