Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn  (gelezen 2490 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #15 Gepost op: 09-01-2020, 00:12 »
Daar zijn speciale borg-boutjes voor.
Zodat je die knop aan de zijkant borgt tegen indrukken (je weet nooit hoe je terecht komt...)
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #16 Gepost op: 09-01-2020, 00:25 »
De Nomu S10 hield het echt geen dag uit op een accu.
De montana trouwens ook niet.
Na uur of 5  6 is het wel over.


Ik heb een setje Eneloop Pro's in de Montana zitten als ik die op de 2T gebruik (geen accu..); die heb ik nog niet leeggereden in een dag tijd.
Laatste ritje was 9.00 GPS aan, 16.30 GPS uit, en er moest naderhand weer 1400mAh van de 2500mAh bij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #17 Gepost op: 09-01-2020, 08:25 »
Is er niet ergens anders een Montana topic?
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #18 Gepost op: 09-01-2020, 09:19 »
Het enige wat mij tegen houd is niet kunnen opslaan van routes ik heb dit nog niet uitgeprobeerd met osmand of het überhaupt dit kan met osmand.
Plugins -> trip recording.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #19 Gepost op: 09-01-2020, 09:32 »
Ik vind deze spullen wel interessant:




Wat mij nog tegenhoudt ik dat ik nu in een Apple wereld leef met Apple watch en MacBook. Dat integreert natuurlijk niet lekker. Zou ik aparte motor telefoon moeten hebben.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #20 Gepost op: 09-01-2020, 09:49 »
Ik vind deze spullen wel interessant:




Wat mij nog tegenhoudt ik dat ik nu in een Apple wereld leef met Apple watch en MacBook. Dat integreert natuurlijk niet lekker. Zou ik aparte motor telefoon moeten hebben.


https://www.rallyblitz.com/apps-msace
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #21 Gepost op: 09-01-2020, 09:54 »

https://www.rallyblitz.com/apps-msace


Thanks. Ik bedoel eigenlijk andersom: als ik een android telefoon gevalletje gebruik dan werkt dat niet lekker samen met mijn Applewatch en MacBook.


Met de gebleken "waterdichtheid' van Iphones wil ik deze niet op de motor knopen.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #22 Gepost op: 09-01-2020, 10:36 »
daar zijn weer mooie houders voor gemaakt..
even zoeken op adv,
je moet even zoeken, maar t staat hiertussen:
https://advrider.com/f/threads/rallye-navigation-bracket-photo-thread.684282/

ik ben een iphonenono.. Dit zou de enige reden voor mij zijn om zo'n iefoon  aan te schaffen...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #23 Gepost op: 09-01-2020, 10:51 »
Wat mij nog tegenhoudt ik dat ik nu in een Apple wereld leef met Apple watch en MacBook. Dat integreert natuurlijk niet lekker. Zou ik aparte motor telefoon moeten hebben.


Google is je vriend hier. Maak een Gmail adres aan (heb je misschien al) dan krijg je gratis Google Drive met meer dan genoeg GB cloud opslag. Daar zet je al je gpx-jes neer. Dat kan vanuit jouw Apple wereld want Google doet gelukkig niet moeilijk over integratie. Osmand importeert heel simpel jouw gpx-jes van Drive naar je el-cheapo Android foontje. Meer integratie hoeft niet want je navi-foon heeft alleen Osmand (of iets vergelijkbaars met cloud import mogelijkheid) nodig, een GPS signaal (nee geen 3G/4G) en een gpxje. Je hoeft zelfs geen Android te "leren" behalve je gps signaal aanzetten en je navi-appje te starten.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #24 Gepost op: 09-01-2020, 11:05 »

Google is je vriend hier. Maak een Gmail adres aan (heb je misschien al) dan krijg je gratis Google Drive met meer dan genoeg GB cloud opslag. Daar zet je al je gpx-jes neer. Dat kan vanuit jouw Apple wereld want Google doet gelukkig niet moeilijk over integratie. Osmand importeert heel simpel jouw gpx-jes van Drive naar je el-cheapo Android foontje. Meer integratie hoeft niet want je navi-foon heeft alleen Osmand (of iets vergelijkbaars met cloud import mogelijkheid) nodig, een GPS signaal (nee geen 3G/4G) en een gpxje. Je hoeft zelfs geen Android te "leren" behalve je gps signaal aanzetten en je navi-appje te starten.


Thnx Snappik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #25 Gepost op: 09-01-2020, 17:32 »
Is er niet ergens anders een Montana topic?

Je hebt wel gelijk.
Maar ik althans ga al snel vergelijken.
Misschien moeten we het draadje een andere naam geven.
Welke rugged smartphone/navigatie.
Ben oom op zoek naar en mobiel waar dit mee kan.
Heb nog nooit telefoon aangeschaft.
De e d de baas voor me.
Maar dat is nu over.en ik zoek iets maar dan betaalbaar.
Ik bel bijna niet.
En om €1000 neer te leggen voor een Appel vind ik pas echt sneu.
Doe es ff normaal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #26 Gepost op: 09-01-2020, 17:43 »
Ik heb een tijd de S41 gebruikt. Ook bij een crash gelanceerd, geen enkel probleem. De accu ging niet geen dag mee. Tijdens de pauzes even opladen dan kom je t echter prima door.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #27 Gepost op: 09-01-2020, 18:05 »
Ik zit ook nog met het dilemma koop je een el cheapo (100 a 200 euro) rugged phone voor uitsluitend navigatie of een die beter bij je past maar die je ook op je motor kwijt kan als navigatie. Ik hou nogal van high-end telefoons en laat die liever in m'n zak zitten. Maar dan heb je wel 4g bij de hand, ook handig voor updates onderweg. Keuzes keuzes
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #28 Gepost op: 09-01-2020, 18:40 »
Ik zit de laatste tijd ook over een dedicated rugged Android toestel van 100 a 150 euro te dubben. Puur voor op de motor. Om mijn dure iPhone te sparen. Welke specs zijn zo’n beetje nodig?

Op Ali zie ik al toestellen van <100 euro staan zoals blackview bv5500. Heeft iemand ervaring met navigeren met zo’n budget phone?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5