Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motorpak  (gelezen 36964 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 440
Re: Motorpak
« Reactie #15 Gepost op: 01-09-2014, 19:50 »
http://www.bikergearmotorkleding.nl/shop/richa-touring-c_change-jack-fluor/


of


http://www.bikergearmotorkleding.nl/shop/richa-sahara-jack-grijs/


en nog veel meer bij Mandy, zij geeft advies en heeft een net nieuw superrrrr koffie apparaat.


Kijken. koffie en passen is gratis dus gewoon even doen!
KTM adv. '04

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 72
Re: Motorpak
« Reactie #16 Gepost op: 03-09-2014, 21:43 »
Al deze reacties roept bij mij de vraag op wat te doen met een motorpak dat ooit als waterdicht verkocht is en dat ook was, maar nu na vijf jaar lekt. Mijn polo pharao broek/jack  dus. Zaterdag was het grijs weer. Dus ideaal om offroad een ritje te doen in de achtertuin. Een megabui bij grave op mijn kop. De broek dus toch wel lek! De broek is een paar keer gewassen.  Impregneren? Of toch nieuw kopen? Gr. Wijnand
BMW 1200 GS, Suzuki DRZ 400S, Suzuki GS550

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Motorpak
« Reactie #17 Gepost op: 03-09-2014, 21:47 »
Ik heb, voor op de weg, een Revit. Goretex ..... waterdicht .... dus niet.
Zat twee jaar garantie op alleen om die te krijgen via de verkoper was moeizaam. Iedere keer wordt er gedaan alsof er overleg geweest is, maar uiteindelijk wordt er niets opgelost. Dus dat was mijn laatste Revit-pak. Wassen en impregneren heeft ook niet geholpen.


Vandaar dat ik nu aan het kijken ben naar Klim en Rukka. Ze schijnen allebei goede garantievoorwaarden te hebben en een prima service.
Het kost ook wel wat meer, maar dan krijg je ook wat.
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Motorpak
« Reactie #18 Gepost op: 03-09-2014, 21:59 »
Vriend van me heeft een broek met zooi van het kruidvat waterdicht gemaakt (spul in de wasmachine, draaien etc) de broek is vast niet meer ademend maar wel waterdichter dan mijn nieuwe broek...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Motorpak
« Reactie #19 Gepost op: 03-09-2014, 22:19 »
Haha .... nou komt de volgende vraag. Je had hem kunnen verwachten : elke zooi?????
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Motorpak
« Reactie #20 Gepost op: 03-09-2014, 22:21 »
Ik geloof niet in impregneren en verkoopfolders.


Eén van m'n eerste pakken (20 jaar geleden) was van BMW met gore-tex, maar toch niet waterdicht; wel het membraan, maar niet de 'waterkering' achter de rits, de mouwen bij de polsen waar het water door de rijwind naar binnen wordt gestuwd.


Geen enkel pak dat ik sindsdien heb gehad hield me droog in een serieuze regenbui... tot de Rukka die ik nu heb... Ben benieuwd hoe lang deze het waar kan blijven maken.


HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Motorpak
« Reactie #21 Gepost op: 04-09-2014, 11:31 »
Haha .... nou komt de volgende vraag. Je had hem kunnen verwachten : elke zooi? ??? ?
Dat spul wat je krijgt wanneer je bij de kruidvat vraagt om zooi waarmee je textiel waterdicht kan maken. Waarschijnlijk krijg je eerst een spuitbus, dan zeg je nee, voor in de wasmachine..... Simpel toch?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Motorpak
« Reactie #22 Gepost op: 04-09-2014, 14:06 »
Nou mijn duit in het zakje: ik rij 170km/dag woon/werk en was mijn motorkledig nooit. Broek gaat 1.5-2jaar mee en dan lek op kruis. Jas 2-3jaar en dan lek binnenkant ellenboog. Koop budget kleding (Evolution bv) en mijn laatste jas was van Marktplaats voor 40euro  ;) .
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: Motorpak
« Reactie #23 Gepost op: 04-09-2014, 18:15 »
Mijn duiten gingen vandaag in de kassa van motoport.
Heb toch weer Dane gekocht,misschien ook omdat het mij altijd lekker zit.
Dane Limfjord.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: Motorpak
« Reactie #24 Gepost op: 04-09-2014, 19:30 »
Rij ook dagelijks zo'n 60 km woon/werk, zomer en winter. Ik heb sinds een jaar gewoon zo'n Rev'it regenpak bij mij. Ik kijk even op buienradar voordat ik vertrek. Het kan regenen wat het wilt, maar je blijft altijd droog. Kost misschien een minuutje extra om aan te trekken. Zonder dit pak zal ik in de meeste gevallen ook wel droog overkomen (gore-tex kleding) maar het pak van mij zuigt zich vol met water en gaat ook nog eens na een tijdje flink meuren vind ik. Het beste is idd die kleding waarbij de gore-tex aan de buitenkant zit. Heb hier een Klim Latitude broek van, en die zijn idd ideaal. Alleen krijg ik die weer niet over mijn werkkleding, wat dan weer een must is voor mij. Eigenlijk heb je niet genoeg aan 1 motorpak is mijn ervaring.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Motorpak
« Reactie #25 Gepost op: 04-09-2014, 20:09 »
Mijn duiten gingen vandaag in de kassa van motoport.
Heb toch weer Dane gekocht,misschien ook omdat het mij altijd lekker zit.
Dane Limfjord.


Limfjord is de opvolger van de Torreso (zie openingspost): was best goed pak met goede ventilatie, maar ook niet waterdicht. Ook jammer is dat je de wijdte van de onderarmen niet kunt bijstellen: wanneer je de voering er uit haalt bungelen de elleboogprotectoren niet op de plek waar ze horen te zitten. Heeft me al eens een mooie schaaf/brand-plek opgeleverd. Verder wel goede protectie op de rug en ook op de heup. Bij Motoport Zelhem hebben ze nog overjarig Torreso's in de aanbieding (maar dan nog €800,-).


HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Motorpak
« Reactie #26 Gepost op: 05-09-2014, 00:47 »
Een ademend membraam is nooit waterdicht, de waterkolom geeft aan hoeveel druk het aan kan, dus als er teveel druk op komt lekt het, gebeurd snel bij de ellebogen en kruis, daar is de druk het hoogst en is ook de meeste vrijving en slijt het ook het hardst.

Impegneren is niet voor het membraam maar voor de buitenste stof, maakt die waterafstotend [afparelen] en dat zorgt er voor dat het membraam minder vocht er overheen krijgt.

Een goede impegneer spray maakt een stuk papieren zakdoek waterdicht [ zolang er geen wrijving is]

goretex heeft niet de hoogste waterkolom druk maar wel de beste balans tussen waterkolom en ademend vermogen.

Ademend vermogen is niet echt belangrijk tijdens woonwerk bij gemiddelde temperature op de motor waarbij je weinig zweet, wel bij het sporten zoals fietsen.

Als het koud is koel je snel af door vocht op de huid, goretex jas en handschoenen zijn dan erg fijn, de benen zweten weinig dus daar is het niet zo belangrijk.

Goretex heeft diverse uitvoeringen, 3 laags laminaat houd je het best droog maar ademt minder goed, een pak met gelamineert membraam zuigt zich minder vol en is dus minder koud en zwaar.

ouderwets plastic overpak houd je het beste droog ;)

DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Motorpak
« Reactie #27 Gepost op: 05-09-2014, 11:45 »
Rij nu 2 jaar met een Rukka pak , vooral woon werk en af en toe is een week met tentje op pad wildkamperen met een maat van me , en heb geen regenpak meer bij me , en  nooit meer nat geweest .

Had ik meteen moeten kopen dit pak .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Motorpak
« Reactie #28 Gepost op: 06-09-2014, 11:21 »
er staat in de nieuwste moto plus een test over textielen motorpakken


opvallend het pak dat het meest waterdicht is, heeft wel de slechte beoordeling (slecht)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Motorpak
« Reactie #29 Gepost op: 15-09-2014, 15:53 »
Ik heb vandaag een nieuw pak gekocht. Clover GTS WP Airbag jas met Clover GT Pro broek. Voor mij was goede bescherming en veel ventilatie belangrijk. En omdat ik het toch graag droog houd; iets om de boel waterdicht te maken. Het pak is een stuk lichter te dragen dan de Alpinestars, rev-its, en sidi pakken die ik aan heb gehad.


De jas heeft veel ventilatiemogelijkheden, en is geïmpregneerd om de boel waterafstotend te maken. Bij serieuze regen kan de waterdichte liner erin geritst worden. Ik heb er een extra beschermende rugprotector bijgekocht die netjes in de daarvoor bestemde rugpand past.


Als ik wat meer ervaring met het pak heb zal ik een update geven hoe het pak bevalt.


groet,
Albert