Mijn indruk is dat je een beetje overgeprepareerd bent
Als ik het goed begrijp rijdt je op een XT600, niet direct een motor om heel extreem off-road te gaan rijden. En met begeleiding voor technische ondersteuning, bagage verslepen. De route is vooraf uit gestippeld (?).
Ik heb ook eens zoiets gedaan en is me prima bevallen. Je neemt genoeg mee om onderweg een reparatie te kunnen doen (i.g.v. lekke band, afgebroken koppelingshendel, gebroken ketting) en om in het kamp onderhoud te kunnen doen (luchtfilter, olie, ketting spannen, remblokken). Verder voor het navigeren een wegenkaart (doet het altijd) en GPS. Een EHBO-kitje op de motor is ook wijs. Camelbag natuurlijk.
Het is natuurlijk handig wanneer je je eigen motor goed kent en er aan kunt sleutelen.In Marokko [EDIT: lees net dat je naar Tunesie gaat.... weet niet hoe het daar is] kan je het rijden net zo extreem maken als je wilt. Je kun het hele land door zonder van het asfalt af te gaan, of door op de er naast liggende gravelpistes te rijden, of dwars door de woestenij en door wadi's (droge rivierbedding). Heb ik ook allemaal gehad in de trip met Arjan Brouwer en Memotours die ik in 2010 deed. Heel leuk en soms best inspannend en vrij relaxed: als je er genoeg van hebt zoek je het asfalt weer op.
... dus wat Dutchie zegt: relax en geniet! Het gaat een fantastisch mooie trip worden!
... maar ik herinner me idd ook mijn eigen opwinding voorafgaand aan wat voor mij een heel avontuur was!
HJ
Post Merge: 09-08-2014, 11:11
Ik zal mn achterbrug in de gaten houden! Ik heb 14/47 kettingset al als reserve mee, misschien doe ik daar nog een los voortandwiel bij.. met deze setting kan ik nog net aan mn ketting spannen, anders moet ik ook meteen een langere ketting.
Ik zit nog met mn banden:
Gaat een Michelin Desert set het makkelijk drie weken volhouden? Ik heb geen idee.
Ik heb twee sets:
1 set 18/21 inch met Michelin Deserts + bandenklemmen en 2 paar extra binnenbanden
1 set 17/21 inch met Heidenau K60's
Ik twijfel om de grote stukken onroad/gravel in Tunesie op de Heidenau's te rijden om de Deserts te sparen, of is dat onzin?
Ligt er natuurlijk aan hoeveel km's je gaat maken in die 3 weken. Een Heidenau achterband gaat dacht ik behoorlijk lang mee (10.000km?) en dan zou je het op 1 set kunnen doen. Ze schieten alleen te kort in de modder, maar je gaat in de zomer dus weinig of geen regen en modder te verwachten. Desert heb ik nooit gehad, maar zijn 'tweelingbroertje', Michelin T63 achterband gaat zo'n 5000km mee.
Ik zou bij voorkeur gewoon alles op 1 set banden willen rijden. Wisselen tussen off- en on-road stukken ... dan blijf je aan de gang... Ik heb destijds alles op TKC80´s gereden.
HJ