Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Air freight: motoren??  (gelezen 12341 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #15 Gepost op: 09-05-2016, 13:23 »
Ja. Vliegprijzen die ik zo af en toe eens voorbij zag komen, zijn niet gek veel hoger dan verschepen en soms zelfs lager. Probleem met verschepen zijn niet de verschepingskosten zelf, maar wel de inklaringkosten en het evt inkratten, want tegenwoordig moeten die kratten wel een beetje degelijk zijn en vaak van bepaald hout gemaakt. Dan lopen de kosten nog weer op.

Krijg net van een cargobedrijf uit Japan een mailtje... vliegen... 1350 dollar voor twee motoren (ja. Echt voor twee. Heb ze het voor de zekerheid al nagevraagd). Wut....  ::) dan vlieg je twee motoren voor ongeveer dezelfde prijs als 1 motor verschepen!!  ;D ;D ::) Dat is zo ongeveer te mooi om waar te zijn  ;) Ik zal het wel niet helemaal goed begrijpen denk ik.  ;D Zou leuk zijn als het klopt.


Voor Zuid Afrika is het meer dan 2x zo duur om per lucht eea te doen ipv per boot.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #16 Gepost op: 09-05-2016, 14:03 »

Voor Zuid Afrika is het meer dan 2x zo duur om per lucht eea te doen ipv per boot.

Ja. Het wil nog wel eens verschillen, maar heb ook het gevoel dat het er heel erg aan ligt welke maatschappijen je benaderd. Ik denk dat de KLM bijvoorbeeld ook veel hogere prijzen zal vragen. Dit bedrijf is uiteindelijk een echte cargomaatschappij. De motoren vliegen dus waarschijnlijk ook niet met dezelfde vlucht als wij, maar ik denk dat dat de prijs wel drukt.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #17 Gepost op: 09-05-2016, 15:00 »
misschien mag je op motor blijven zitten tijdens de vlucht, scheelt weer

Post Merge: 09-05-2016, 15:01
sorry, flauw maandaggrapje...

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #18 Gepost op: 09-05-2016, 20:20 »
Ja. Het wil nog wel eens verschillen, maar heb ook het gevoel dat het er heel erg aan ligt welke maatschappijen je benaderd. Ik denk dat de KLM bijvoorbeeld ook veel hogere prijzen zal vragen. Dit bedrijf is uiteindelijk een echte cargomaatschappij. De motoren vliegen dus waarschijnlijk ook niet met dezelfde vlucht als wij, maar ik denk dat dat de prijs wel drukt.


Hoor graag als je wat meer namen hebt van die puur 'cargo maatschappijen'! Moet zelf nog wat boeken, dus graag  :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #19 Gepost op: 09-05-2016, 21:53 »
Vliegen is inderdaad niet duur. Verschepen Beijing Rotterdam kosten ons €400 +€200 inklaringskosten per motor inclusief inkrasten wat al 160€ was. Vervolgen duurt het wel 3 tot 4 maanden voor hij in Rotterdam is.
Kijk goed wat inclusief is en wat er nog aan kosten bij komt. Hout van de krat moet bijvoorbeeld "heat treated" (HT) zijn. Ander moet je laten vergassen + gasmeting. Kosten zijn al snel €150.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #20 Gepost op: 10-05-2016, 17:25 »
Wij hebben in 2008 de motoren naar Ghana laten vliegen en in 2012 naar Buenos Aires. 1e keer terug gereden, 2e keer terug met de boot.


Voornaamste argument, een eventuele vertraging met de boot kan erg lang zijn. Daarbij de wilde verhalen over Buenos Aires en havenkosten.


Verzenden is beide keren via SDV gegaan, hier op Schiphol. De tweede keer kreeg ik wel eerst de melding dat ze dat niet doen. Ik vermoed dat ze moe worden van iedereen die dat leuk lijkt en een offerte vraagt om vervolgens te schrikken en verder niks meer te laten horen. Nadat ik aangaf dat we dit eerder hebben gedaan kreeg ik wel een offerte.


We hadden de motoren samen in 1 kist. Bij het inklaren kregen we daar wel een opmerking over maar de beambte daar heeft achterop 1 van de formulieren geschreven dat er 2 motoren in de kist zaten waardoor we uiteindelijk bij het van het terrein afrijden ook doorgelaten werden met 2 motoren.
 Wij hebben zonder hulp van een local de boel afgehandeld op het vliegveld, een eventuele helper wil natuurlijk graag 2 kisten en 2x commissie opstrijken. 2 kisten maakt het wel heel veel duurder, ook door het extra volume. Met een handleiding van Internet, specifiek voor BA was dat erg eenvoudig. Zonder had het waarschijnlijk ook wel gelukt met wat Spaanse taal.

 Wij waren zo'n 2700 euro kwijt aan transport en 90 aan landingspapieren in BA bij KLM. Ik geloof dat onze kist 2,7 kuub was en dat was in September 2012 vanaf Schiphol wat hier heel dicht bij is. 2.7 kuub is best klein voor 2 Yamaha TTRen, hiervoor hebben we het voorwiel eruit gehaald en de sturen los om lengte en breedte te besparen.
 Even gezocht en teruggevonden (dit is van 2012 Schiphol - BA)


Luchtvracht:                         € 1482,60
Dangerous Goods Fee     €     57,20
Brandstof Toeslag             €  453,60
Veiligheids Toeslag           €    58,80
Opstellen DG Statement € 150,00
Afhandeling Schiphol      €  135,00
 
Totaal tot luchthaven EZE € 2337,20


Verder heb ik nog voor 300 euro een kist laten maken met ISPM15 markering. Gefumigeerd hout zonder beestjes. Officieel moet dat, heeft niemand echt naar gekeken maar misschien dat het wel opvalt als het niet goed is.




Post Merge: 10-05-2016, 17:32
Het krat is als "halffabrikaat" op de aanhanger naar SDV gegaan, wij op de motor en daar in de hal de boel ingepakt. Accu los (kun je slecht bij als je dat vergeet .....), weinig benzine in de tank en niet teveel lucht in de bandjes.

Post Merge: 10-05-2016, 17:37
De prijs gaat naar "volumegewicht" zoals ze dat noemen. Zoveel euro per kg of zoveel euro per kuub, whichever is most.


Wij zaten behoorlijk dicht bij het omslagpunt, maar nog altijd op volume. Klein inpakken is echt de moeite. Oude autokrik erbij gedaan om de motor op te tillen en het wiel weer te monteren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #21 Gepost op: 19-05-2016, 16:22 »
Deze laatste reactie had ik gemist, maar is zeker de moeite waard!

Bedankt Erwin!  :)

SDV zal ik ook eens even mailen. Zal jullie laten horen wat het wordt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #22 Gepost op: 28-05-2016, 07:44 »
Via Europa naar Mongolië rijden en de boot naar Japan nemen en terug laten varen en zelf terug vliegen niet veel gaver Floor?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Enjoy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #23 Gepost op: 28-05-2016, 09:46 »
http://www.cargolux.com/


Geen ervaring mee zelf maar heb de naam vaker gehoord.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #24 Gepost op: 29-05-2016, 00:22 »
Via Europa naar Mongolië rijden en de boot naar Japan nemen en terug laten varen en zelf terug vliegen niet veel gaver Floor?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Dat is het idee ook. Alleen dan dus niet terug laten varen van de motoren, maar vliegen.

http://www.cargolux.com/


Geen ervaring mee zelf maar heb de naam vaker gehoord.

Ga ik ook eens even naar kijken!

Heb van SDV ondertusssen antwoord dat ze inderdaad niks meer voor particulieren doen. Daar zijn ze wel stellig in, dus denk niet dat dat wat wordt. Toch bedankt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #25 Gepost op: 29-05-2016, 12:50 »
Dat is het idee ook. Alleen dan dus niet terug laten varen van de motoren, maar vliegen.

Ga ik ook eens even naar kijken!

Heb van SDV ondertusssen antwoord dat ze inderdaad niks meer voor particulieren doen. Daar zijn ze wel stellig in, dus denk niet dat dat wat wordt. Toch bedankt!

dan vind je toch iemand met een bedrijf op wiens naam je je motoren kunt verzenden.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #26 Gepost op: 20-07-2016, 20:30 »
ben in 2014 naar Vladivostok gereden daarna met ferry via Zuid Korea naar Japan.
vanuit Japan mijn motor met aanhanger verscheept vanuit Tokio naar Rotterdam voor 840.00 EURO al incl.
Japanse vrienden hebben mijn motor ingekrat anders komen er de krat kosten bij.
Denk eraan dat je een carnet de passage nodig hebt voor Japan
Michiel Jansen heeft voor mij dit transport geregeld, hij is zeer correct en betrouwbaar.
Al meerdere motorvrienden hebben met hem 'zaken'gedaan en altijd correct
tonyfromthefields

netherlands@imship.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #27 Gepost op: 13-08-2016, 19:06 »
Motor, KTM 990 Adventure, 2 maal door Cargo Masters B.V. getransporteerd.
Eerste keer per luchtvracht naar Buenos Aires, zeevracht was bijna even duur door haven en inklaringskosten.
Tweede keer naar Nieuw Zeeland, Auckland, per zeevracht, kosten transport €400,- +lokale kosten import, handeling, douane +/-€200 , luchtvracht erg duur.


Beide naar alle tevredenheid met Cargo Masters B.V.
Contact daar:
Servaas Pas
Import / Export
         
Cargo Masters B.V.
Flight Forum 2700
5657 DZ Eindhoven
The Netherlands

( +31 (0) 40 2350 656
( +31 (0) 6 10927 182
+31 (0) 40 2350 802
servaas.pas@cargomasters.nl
www.cargomasters.nl

In 2004 motor naar Australië laten verschepen met Mainport Forwarding B.V.
Echter voor het transport naar Zuid Amerika per luchtvracht of Nieuw Zeeland waren ze een stuk duurder.
Contact:Peet van DamMainport Forwarding B.V.
peet2
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #28 Gepost op: 08-09-2016, 09:18 »
Uiteindelijk bleek het vliegen van de motoren voor ons inderdaad te mooi om waar te zijn!! Alles was eigenlijk rond, maar toen kwam er een kleine prijswijziging: prijs ging omhoog van 1300 naar 9000 dollar.

Oepsie.  ::) Dan maar niet vliegen. Dan maar proberen te verschepen, dit via Peet van Dam; Mainport forwarding. Ze staan nu nog in Yokohama in de haven, een klein plaatsje tegen Tokyo aan van slechts 4 miljoen inwoners. Komen binnenkort deze kant op! Super netjes geregeld tot nu toe. 900 euro per motor.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #29 Gepost op: 01-10-2016, 14:22 »
Ha Floor, gewoon nieuwsgierig, had je CargoMasters ook gevraagd ?
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed.