Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: IMO-problemen  (gelezen 29181 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3419
Re: IMO-problemen
« Reactie #195 Gepost op: 04-11-2007, 08:41 »
Ik kocht m op e-bay, geen bon of zo.Toch hebben ze m naar Duitsland gestuurd, getest (niks aan de hand, de aansluiting van de battery-pack was kapot, en daar kan ik wel mee leven ),  en de nieuwe behuizing eromheen geschroefd en alleen tegen verzendkosten weer teruggestuurd. Prima service, zonder meer!!
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: IMO-problemen
« Reactie #196 Gepost op: 01-03-2008, 18:54 »
Over goede service gesproken...
M'n 3 jr oude IMO z'n geheugenbatterij was leeg. Het ding vergat steeds z'n instellingen. Kan gebeuren vind ik.
Opgestuurd via BDM, maar logischerwijs enige wachttijd. Ik had wel wat spoed gevraagd ivm deelname OER-weekend verleden week.
Week van te voren echter nog niets binnen...
Sturen ze me een (nagelnieuw in doos!) -leen-IMO om toch maar mee te kunnen doen.
Superservice vind ik dat!

Groet, Marten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: IMO-problemen
« Reactie #197 Gepost op: 14-05-2008, 09:43 »
Klopt marten, zo heeft BDM mij ook geholpen vlak voor de Sierra y rambla.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: IMO-problemen
« Reactie #198 Gepost op: 26-09-2008, 00:39 »
Binnenkort te volgen op dit forum: IMO-problemen part II :-X

Wat een vooruitziende blik van Smitty in 2006.

Op weg naar de keuring voor de Libie trip begon mijn IMO weer raar te doen.
Eerst slecht afleesbare cijfers en nog geen 20km verder was er al helemaal niets meer te lezen.
Na de laatste reparatie in 2006 heb ik er alleen de Sierra y Rambla en de OER mee gereden...  Ofwel, na twee setjes banden doet de IMO het al niet meer :-(
Hoe is dit toch mogelijk?
Ik hoop van harte dat hij nog gerepareerd kan worden voordat ik naar Libie ga.
Anders wordt het toch wel heel vervelend.
Morgen maar eens met BDM bellen en vragen wat er mogelijk is.
Ik hou jullie op de hoogte!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: IMO-problemen
« Reactie #199 Gepost op: 26-09-2008, 07:08 »
Fred,

Je mag de mijne wel even lenen voor deze trip.

Groet,

Frank

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: IMO-problemen
« Reactie #200 Gepost op: 26-09-2008, 07:29 »
Citaat
Ik hoop van harte dat hij nog gerepareerd kan worden voordat ik naar Libie ga.
Anders wordt het toch wel heel vervelend.

Hoezo dan? We hoeven toch niet te navigeren daar...
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3419
Re: IMO-problemen
« Reactie #201 Gepost op: 27-09-2008, 13:09 »
Mijn IMO r50 is in staking gegaan. licht geven doetie wel, nullen kan ook, maar hij geeft geen snelheid meer aan.

De storing moet zich ergens in de sensorkabel bevinden, denk ik, maar hoe kan je dat nu meten. Er komen drie draadjes uit...

 en mijn vorige tripmeters (een ICO en een KTM teller) hadden er maar twee ... dat was simpel met een multimeter te doen. 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: IMO-problemen
« Reactie #202 Gepost op: 27-09-2008, 14:40 »
Steve,
Zie onderstaande eerdere posting ;-)
Maar blader vooral ook even terug er staat veel meer over jou probleem.
Opsturen is het devies!

Ik heb inmiddels een testprocedure toegestuurd gekregen voor een IMO kabel.
HIER vind je 'm.
Niet te geloven dat TT dit zelf niet op de site zet maar dat je 't via mailtjes krijgt toegestuurd ???
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: IMO-problemen
« Reactie #203 Gepost op: 27-09-2008, 14:49 »
Mijn IMO doet het weer :-))))))

Ja die Fr@venture heeft gouden handjes denken jullie nu natuurlijk,
maar eigenlijk had ik gewoon stront in m'n ogen.

De draadjes van de potmeter waar het contrast mee ingesteld wordt waren afgebroken.
Moeilijk te zien omdat ik bij een vorige breuk de zaak met krimpkousjes had vastgezet en de draadjes juist ìn de krimpkous waren gebroken..... 

Eind goed al goed!

Goed nieuws voor bezitters van een originele IMO is dat ik een KTM-IMO heb waar de potmeter in het dashboard is gemonteerd in niet in de behuizing van de IMO.
Hierdoor is die van mij veel kwetsbaarder (maar wel makkelijk te repareren:-))
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt