Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 208849 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1534
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1095 Gepost op: 19-06-2020, 12:30 »
Dat is deels ook een generatie probleem. Toen ik 25 was scheurde ik ook graag met m'n Duc met open uitlaten rond, nu moet ik er niet aan denken en hou ik het lekker stil. Wat ik dan wel weer deed was in de wijk heel langzaam rijden en de motor pas op de hoek starten. Ik wist dat m'n buren het niet echt konden waarderen. Dat is nu wel anders (zie m'n bontkragen opmerking), er zijn wel erg veel aso's nu die meteen agressief worden als je ze aanspreekt. Geldt ook voor crossers trouwens. En moutainbikers. Enzoverder.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1096 Gepost op: 19-06-2020, 13:00 »
Wat zijn jullie toch allemaal driftig bezig mensen.
Ga lkr uitwaaien.
Wat schieten jullie allemaal in de verdediging.
Laat lkr gaan.
De lontjes zijn kort.
Iedereen lijkt op z.n potlood getrapt.
Dit waait wel weer over.
En anders niet zoek ik toch andere hobby.
Moet toch af en toe switchen.
Wil nog parasailen en ook zeker nog een keer me eigen in een wingsuit wurmen al zal dat het laatste ritje  van me zijn op deze aardbol.
En gitaar leren spelen en op m.n vingers kunnen fluiten.
Of rijden zoals graham jarvis.
Die rijd wel met gedempte uitlaat.
Stelletje driftkikkers laat het gaan en ga op vakantie.



Post Merge: 19-06-2020, 00:28

Trouwens wat is mag?
Nog nooit van gehoord.
Ja vroegah toen ik in Enschede woonde als jochie had je ook mag.
Maar dat was met ch.
En dat deden de Starfighters van twente.


Heb nog nooit van me leven enige bijstand of voordeel van Mag gehad.
Of hebben zij voor elkaar gebokst dat mijn plaat geel is ipv Blauw?
Of dat er speciale motoroparkeervakken bestaan voor motoren in Amsterdam.
Weet je het boeit me zo weinig dat ik geeneens de moeite neem om het stuk te lezen.
Evenzo kijk ik m.n hele leven al zowat geen journaal.
Ja vroegah met Fred Emmer.
Omdat m.n ouders ernaar keken.
En heb ik wat gemist in al die jaren ik denk het niet.
Ga toch m.n eigen gang.
Hopelijk snel weer een Brabo lkr rije.


Aju propje
waar woonde jij ook al weer?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1097 Gepost op: 19-06-2020, 13:18 »
Ik parkeer m.n motor thuis op m.n eigen grond of garage.
En ja ik woon ook in een saai stuk van ned.
Wordt hier ook steeds drukker.
[size=78%]Jammer genoeg. [/size]

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1098 Gepost op: 19-06-2020, 14:05 »
zal niet zeggen dat t overal pais en vree is..
maar kan/zal wellicht op vele plaatsen beter zijn dan in 020



....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1099 Gepost op: 19-06-2020, 14:23 »
zal niet zeggen dat t overal pais en vree is..
maar kan/zal wellicht op vele plaatsen beter zijn dan in 020

Dat weet ik wel zeker. Alhoewel er in 038 ook heel wat wordt geprikt en geschoten....... laatste 20 jaar is hier ook wel een omslag in mentaliteit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1100 Gepost op: 19-06-2020, 14:43 »
Is toch niet erg dat prikken en schieten het ruimt elkaar op.
En zo lang jullie nederlanders blijven gebruiken zal er overlast zijn.
Volgens mij is het vraag en aanbod.
Kennelijk is er veel vraag naar neuspoeders en degelijke.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1101 Gepost op: 26-06-2020, 14:25 »
De heer Pinksterboer staat weer in het AD: https://www.ad.nl/auto/motorrijder-wordt-paria-van-de-weg-verzet-groeit~a7a17890/.


Het lijkt erop dat hij langzaam begint te beseffen dat anderen open uitlaten minder leuk vinden dan hij.
Waar is de KNMV in deze discussie?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1102 Gepost op: 26-06-2020, 22:25 »
Zo snel mogelijk elektrisch allemaal, lost een hoop problemen op  :D
Moet toch technisch makkelijk zijn om dan een oortje te hebben met het juiste motorgeluid bij snelheid/versnelling, da's alleen maar SW ..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 211
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1103 Gepost op: 26-06-2020, 22:34 »
Ja, blijft zo'n sneu verhaal. Maar ik vind het onjuist toepassen van de corona noodwet echt een schending van de rechtsstaat waar we in leven. Dan zet je de wet in voor andere doeleinden dan waar hij voor gemaakt is. Motorrijders zijn de meest geisoleerde lui op het asfalt en met het argument van de burgermeester - motoren blokken omdat ze onvoldoende ruimte overlaten voor wandelaars en fietsers om 1.5m te houden - kun je beter auto's blokken.. al met al een behoorlijke puinzooi.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1104 Gepost op: 26-06-2020, 23:00 »
De heer Pinksterboer staat weer in het AD: https://www.ad.nl/auto/motorrijder-wordt-paria-van-de-weg-verzet-groeit~a7a17890/.


Het lijkt erop dat hij langzaam begint te beseffen dat anderen open uitlaten minder leuk vinden dan hij.
Waar is de KNMV in deze discussie?

Wat wil je dat de KNMV doet? De KNMV is geen handhaver van de wet. Als iemand met alleen een voor het circuit gekeurde uitlaat rijdt kan de KNMV er niets aan veranderen. Als je met een goedgekeurde uitlaat rijdt met DB-killer is er (voor 99%) niets aan de hand.

De KNMV gaat echt niet achter de herriemakers staan en hen verdedigen. Die herriemakers verzieken het voor de rest.
Mark Meisner Motografie!  MarkMeisner.com - Facebook - Instagram

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1105 Gepost op: 27-06-2020, 06:46 »
Bij St. Codegroen hadden we een jaartje thema 'geluid'. KNMV kwam bij ons buurten omdat in Drenthe en Brabant ook sluiting dreigde. Weliswaar van de OTR en niet van de enduro wedstrijden. Ook een aftermarket probleempje. Nou, het is ons hier op het forum niet in dank afgenomen hoor, dat thema! We werden vergeleken met de NSB door samen te werken tijdens grootschalige evenementen en duizenden opgewonden rijders door een 'geluidstrechter' te laten rollen. Op het oor controleerden we 10 rijders tegelijk en heel soms zat er een dissonant tussen. Klopte dat bij de 'geluidstent' dan kreeg je daar het aanbod om een 'insert' te passen en te huren tegen een borg zodat je toch die dag kon rijden. Iedereen blij, vermoedelijk ook de bewoners langs de piste. Liefhebbers voor de sport die andere liefhebbers controleerden en hielpen. Maar ja, wel NSB hè?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1106 Gepost op: 27-06-2020, 15:47 »
Ik verwacht van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging dat zij opkomen voor de belangen van de NL motorrijders. En dat is dat we gewoon overal mogen rijden, met zo min mogelijk (geen) beperkingen.
Daarvoor moeten ze een standpunt innemen over het geluid. Ik kan me weinig anders voorstellen dan dat zij lobbywerk doen bij de overheden en de problemen sussen. En motorrijders duidelijker oproepen om eerst na te denken voordat ze een open uitlaat monteren...


De APK voor motoren komt ook steeds dichterbij door dit gezeik. Werk aan de winkel dus voor de KNMV!

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2324
Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1107 Gepost op: 27-06-2020, 16:01 »
De KNMV heeft, samen met de MAG, de sluiting van de dijk bij Lopik aangevochten, tot de Hoge Raad aan toe. Helaas zonder succes. Dus ze houden zich zeker niet afzijdig.

En het mooie van zowel de MAG als de KNMV is dat het verenigingen zijn, met leden die invloed hebben op het beleid en als vrijwilliger aan de slag kunnen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1108 Gepost op: 27-06-2020, 21:00 »
Ik verwacht van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging dat zij opkomen voor de belangen van de NL motorrijders. En dat is dat we gewoon overal mogen rijden, met zo min mogelijk (geen) beperkingen.
Daarvoor moeten ze een standpunt innemen over het geluid. Ik kan me weinig anders voorstellen dan dat zij lobbywerk doen bij de overheden en de problemen sussen. En motorrijders duidelijker oproepen om eerst na te denken voordat ze een open uitlaat monteren...


De APK voor motoren komt ook steeds dichterbij door dit gezeik. Werk aan de winkel dus voor de KNMV!

Als insider (ik werk bij de KNMV) kan ik je eerlijk zeggen dat we dat al doen. Alleen tegen de media is er zo onwijs weinig te doen. We kunnen maanden bezig zijn maar op het moment dat de krant iets negatiefs plaatst staan we weer 10 stappen terug.

Maar we doen achter de schermen een heel stuk meer dan de mensen buiten kantoor weten. We hangen dat niet aan de klepel omdat het veel lobbywerk is en veel beslissingen van de politiek houden we tegen voor het naar buiten komt. Met de MAG zetten we grote stappen, veelal achter de schermen. Het fijne weet ik er allemaal niet precies van, ik hou met zo min mogelijk bezig met politiek maar dit zijn de dingen die ik mee krijg van kantoor. (ik zit niet op de afdeling belangenbehartiging maar op marketing/social content)

Ik mag gelukkig de leuke dingen doen, ik beheer (grotendeels) www.motorrijders.nl, een initiatief van de KNMV voor de jongere generatie motorrijders. :)
Mark Meisner Motografie!  MarkMeisner.com - Facebook - Instagram

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1109 Gepost op: 27-06-2020, 23:11 »
Veel motorrijders vinden herrie prachtig. Zowel asfaltridders als crossers en offroaders. Sommigen overwegen zelfs te stoppen als crosswedstrijden en enduro's allemaal verplicht elektrisch zijn over een jaar of 10. Ik begrijp dat niet zo heel goed. Ik rij met oordoppen en hoe stiller, hoe beter. Je zal maar aan die mooie dijk wonen en per dag 300 van die herrie Harleys langs je voordeur krijgen... (gelukkig is HD al bijna failliet...).
En wat betreft misbruik van wetgeving: dit is niet de eerste keer en vast ook niet de laatste keer dat de overheid dit doet.
350 EXC-F --- 790 Adventure R