Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Twentse boswachters: zet vangnetten in tegen illegale crossers in natuurgebieden  (gelezen 1492 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Beste off-road gebied in de NL, Twente!!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Ik vind het tertecht. Die lui rijden in gebieden waar het verboden is. Punt.
Doorgaan betekent IMHO dat in de toekomst (net als in de Ardennen, België)[/size][size=78%] [/size][/size]een totaal verbod afgevaardigd wordt.  [size=78%]
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Foei Rens V. Wel een beetje privacy schending met zo'n enduro nummer, ook niet zo slim om die er op te laten. Met verstand rijden en niet op mooie zondagen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Vind het een beetje dubbel. Sallandse heuvelrug is volledig leeggekapt voor de biomassaverkoop. We hebben meerdere vakantieparken gekregen, lelystad gaat op 900m vliegen en we hebben kriskras een van de grootste mountainbikeroutes van nederland liggen. Het is dus zeker te vol voor enduros. Maar ook voor de natuur.

Ook is hetverschil tussen wildcrosser en legale paden rijden bij het grosvan de bezoekers totaal onbekend. Zelfs op mijn trial met kenteken op een druilerige dinsdagmorgen op openbare zandweg parkeerplaats wordt je aangesproken door import groendenkende huisjesparkbewoners. Dat ze lopen op een openbare weg met een school kinderen die plastic wegmikken en loslopende honden die de heide opvliegen achter het wild aan, tja das natuurlijk.

Het bos is hier in het weekend een soort efteling, en twentse oooo’s en aaaaa,s zijn vervangen door hipsters en kakkers met een gooise r. En randstedelingen die een persoonlijk record op hun 10000 euro kostende mountainbike met horeca spoiler proberen te vestigen.

Endurorijden was hier van vroegeruit een volkssport, nu zijn we parias. Behalve voor de lokalen. Duimpje en mooi bezig jong

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Vind het een beetje dubbel. Sallandse heuvelrug is volledig leeggekapt voor de biomassaverkoop. We hebben meerdere vakantieparken gekregen, lelystad gaat op 900m vliegen en we hebben kriskras een van de grootste mountainbikeroutes van nederland liggen. Het is dus zeker te vol voor enduros. Maar ook voor de natuur.

Ook is hetverschil tussen wildcrosser en legale paden rijden bij het grosvan de bezoekers totaal onbekend. Zelfs op mijn trial met kenteken op een druilerige dinsdagmorgen op openbare zandweg parkeerplaats wordt je aangesproken door import groendenkende huisjesparkbewoners. Dat ze lopen op een openbare weg met een school kinderen die plastic wegmikken en loslopende honden die de heide opvliegen achter het wild aan, tja das natuurlijk.

Het bos is hier in het weekend een soort efteling, en twentse oooo’s en aaaaa,s zijn vervangen door hipsters en kakkers met een gooise r. En randstedelingen die een persoonlijk record op hun 10000 euro kostende mountainbike met horeca spoiler proberen te vestigen.

Endurorijden was hier van vroegeruit een volkssport, nu zijn we parias. Behalve voor de lokalen. Duimpje en mooi bezig jong

we zijn met te weinig enduros..
als alle Nederlanders, ok.. paar honderdduizend enduro gingen rijden was er een belangengroep, werd er in den Haag gelobbiet.. en was er meer terrein vanzelfsprekend beschikbaar...

helaas is dat algemeen niet zo..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
t maakt t natuurlijk xtra spannnend
kan me er wel iets bij voorstellen dat er lui zijn die dat weer vet vinden
die zondagochtendridders


Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Ik was ooit zelf een van de wandelaars, de buggy voortduwend! Kwamen twee 2T rijders uit het bos, compleet onverwacht. We hadden ze niet aan horen komen. Toen zei ik tegen mijn toenmalige vrouw, kijk! Dát lijkt me wel wat!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
En toen werd het je ex .
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Yup, daar zit wel een kern van waarheid in!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Zelfs hier in Groningen is het drukker geworden op de kleipaden.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
We hadden ze niet aan horen komen.



Kan je nagaan hoe gevaarlijk die Electrische dingen zijn....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Zelfs hier in Groningen is het drukker geworden op de kleipaden.

Is volgens mij ook een beetje het TET effect. Als ik foto`s zie langs komen op de facebookgroepen lijkt het me inderdaad veel drukker op de paden. Wat helemaal een probleem is volgens mij zijn de idioten die hun motor tot de assen laten ingraven en geulen veroorzaken en de kwetsbare paden helemaal aan gort rijden.
Mijns inziens zijn we op weg naar een totaal verbod in Nederland en dat is niet helemaal buiten de eigen schuld.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Daar heb je waarschijnlijk wel een punt.
Ik volg niet echt het nieuws.
Lees wat er hier voorbij komt.
Ikzelf woon in Amersfoort.
Mensen vragen wel eens aan me.
Kan je daar rijden.
Ik doe er geen eens moeite voor het is toch allemaal verboden.
Ja 30 jr geleden scheurde ik ook wel eens met de tt600 over de tankbaan bij de vlasakkers.


En ik moet zeggen als ik in brabant rij doe ik ook niet zo moeilijk. Stukje bos smal paadje rij maar af we zien wel.
Want tja het is toch niet naast de deur.


En ja ik stel me nu kwetsbaar op.
Maar ik denk dat veel rijders dit gevoel een beetje hebben.
En het loopt natuurlijk de spuigaten uit als echte crossers dus zonder kenteken ook maar wat aan raggen.


Waarom staat het rijk niet een stuk defensie terrein af waar een ieder met kenteken gewoon een beetje kan aanklooien.
Op de zandbanen. Of noem maar wat.
Of politieke partij oprichten?
Of stuk Groningen laten verhuizen.
Daar verzakt de boel heb je meteen mooie springbulten :-X


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610

Waarom staat het rijk niet een stuk defensie terrein af waar een ieder met kenteken gewoon een beetje kan aanklooien.
Op de zandbanen. Of noem maar wat.
Grotendeels met je eens hoor.
Over die defensie-terreinen: die worden ook gewoon gebruikt waar ze voor bedoeld zijn; oefenen. Ken alleen de oirschotse heide hier om de hoek. Als je die open zou stellen wordt je daar in de buurt knettergek denk ik ... En als daar iedereen een beetje raak crosst (incl auto's) kan je er ieder weekend een ambulance heen sturen ben ik bang, dat is ook geen optie. Dus mag je er 2 of 3 keer per jaar op met een OTR, dat is eigenlijk prima!
Ben er natuurlijk ook wel eens op geweest alleen; kwam ik 30 infanteristen tehen die met machinegeweer in de aanslag me tegemoet liepen - ik wist niet hoe snel ik weg moest wezen  8)

Mijn zoon speelt er wel af en toe:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
In Spanje ook wel eens gehad bij de Bardenas Reales. Ik werd netjes terug naar het (overigens openstaande) hek begeleid.
Marcel