Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Elefant LE ombouw  (gelezen 16265 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Elefant LE ombouw
« Gepost op: 12-09-2013, 00:30 »
Zoals ik eerder deze week beloofde, een nieuw draadje met de ombouw van een 1991 Cagiva Elefant 900IE Lucky Explorer.
De bedoeling; de elefant iets meer off-road gericht ombouwen.
Op het programma:
*WP USD voorvork van een KTM 640 Adventure
*21 inch voorwiel + remmen  KTM 640 Adventure
*Achterwiel herspaken naar 18 inch
*Motorrevisie
*Rally dash
*De nodige upgrades qua elektriciteit (blijft tenslotte een italiaan ::) )
*etc
Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden van de stand van zaken middels foto's; verwacht niet dat eea aan een sneltempo gaat gebeuren, want ik heb mijn tijd en budget te spreiden over nog een paar andere apparaten.
 
Alvast enkele foto's
 


Het betreft de Elefant op de achtergrond. Vooraan mijn "daily driver"
 


Eea gedemonteerd
 

 
Eerste aanpassingen voor de cockpit

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #1 Gepost op: 12-09-2013, 07:33 »
Mooi man! Keep the pics coming

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #2 Gepost op: 12-09-2013, 08:03 »
Super!


Ben een beetje verliefd op die dingen. Als ik nog ruimte en tijd had ...
Zijn ook vrij zeldzaam aan het worden.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #3 Gepost op: 12-09-2013, 09:03 »
Bijna één gekocht. toch een ander dier geworden. ga je motorisch nog iets doen? Vermogen (op papier) leek me altijd wat weinig voor op straat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #4 Gepost op: 12-09-2013, 09:41 »
Eigenlijk heb ik door toeval een Cagiva T4 aangeschaft. Doordat niet alle onderdelen goed verkrijgbaar zijn en daardoor soms ook voor de goudprijs verkocht worden, ben ik veel aan het zoeken op het internet. Vervolgens leer je steeds meer over het merk en ben ik een Cagiva fan geworden. Stiekum kijk ik ook wel eens naar zo'n elefant, maar voorlopig heb ik genoeg werk aan de T4.
Ik ga ook een USD monteren en ga mede daarom dit draadje volgen. En misschien open ik tzt ook wel een projectdraadje.


Hij staat er nu zo bij:

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #5 Gepost op: 12-09-2013, 09:59 »
Leuk ding eigenlijk zo'n T4 (zowel de 350 als de 500 )
Kom je bij ons hier in Frankrijk wat vaker tegen vermits ze in de jaren negentig door het Fanse leger gebruikt werden. Als je iets specifieks an onderdelen zoekt, laat maar ff weten dan kijk ik hier wel mee rond ;) .
Een Elefant, het blijft wel iets speciaals... Mijn "daily driver" op de eerste foto heb ik inmiddels 21 jaar, heb er altijd nog wel iets anders naast gehad maar het blijft voor mijn gevoel een ongeloofelijk fijne polyvalente motor.
Moest ik "carte blanche" krijgen, ik zou absoluut niet weten wat in de plaats te kopen :-\ ...
Misschien iets totaal anders erbij maar m'n Lucky's blijven :D
Zeker doen je draadje is altijd leuk om te volgen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #6 Gepost op: 12-09-2013, 10:31 »
Dat is helemaal goed. Ik kijk ook regelmatig op "leboncoin" voor onderdelen of een goede donor.
Het probleem is dat mijn Frans niet zo goed is dat ik uit kan leggen dat ik het in mijn vakantie op kom halen  8) .


Ik ben dus heel blij met je aanbod.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #7 Gepost op: 12-09-2013, 10:35 »
Mooi hoor, maaruh, drie van die fietsen op een rij??
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #8 Gepost op: 12-09-2013, 10:45 »
Niks mis met een kudde olifanten, het zijn vaak die jonge buls die een ravage aanrichten

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #9 Gepost op: 12-09-2013, 12:28 »
Mooi hoor, maaruh, drie van die fietsen op een rij??


Tjjjja 't is een afwijking geworden, maar ik neem braaf mijn medicatie ::)
'T zijn er trouwens terug 2

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #10 Gepost op: 12-09-2013, 12:37 »
Ik heb ooit eens een test gelezen van de Cagiva Elefant, de Super Tenere en ik dacht de Africa Twin. Daar kwam de Elefant verrassend goed uit. Gewoon een lekkere dikke bak.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #11 Gepost op: 12-09-2013, 13:36 »
mooie motor vooral, veel koppel,
maar ik met mn 197 zat te dicht op mn stepjes, werd 'm dus niet, maa dat was een 750, weet niet of het verschil maakt met de 900...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #12 Gepost op: 12-09-2013, 13:40 »
gerard jimmink 1995 oid  :)

Citaat
1995: etappezege voor Gerard Jimmink Voor het eerst in geschiedenis start de rally niet in Frankrijk, maar in het Spaanse Granada. De finish is als vanouds in Dakar. Voormalig Dakar-winnaar Hubert Auriol neemt het roer van de organisatie over van Gilbert Sabine.
 
 Jimmink Gerard Jimmink baart opzien door in de negende etappe de klassementsproef op zijn naam te schrijven. Onze landgenoot is op zijn Cagiva-motor de snelste tussen Chinguetti en Tidjikja over 347 kilometer. Het is Jimminks eerste Dakar.

ik vergeet nooit dat Jimmink met een hele groep 1 cilinders om zich heen in het westelijk haven gebied kwam testen met dat flatgebouw van 200 kg. Vol over de klippen met dat ding. Magistraal was dat.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #13 Gepost op: 12-09-2013, 13:44 »
Volgens mij geen verschil tussen 750 en 900 qua zithouding. Enkel de 900IE Lucky Explorer's waren iets hoger naar veerweg toe.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #14 Gepost op: 12-09-2013, 13:49 »


Nostalgie ten top misschien, maar wel erg gaaf.

Maat van mij heeft ook een 750, maar is iets nieuwer denk ik?

Zoiets:



1x op gereden tijdens het ophalen van zijn andere brommert (waar die laatst mee naar mongolie ongeveer gereden is!) op de weg reed dat wel lekker, maar toch wel een beetje het gevoel dat ik op een grote sofa zat. Offroad lijkt het me nog wel tricky met zon ding!


Maar houd ons op de hoogte! Is leuk!
ARM facebook HIER