Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: All Road vakantie vanuit Bardonecchia Italie  (gelezen 2233 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
All Road vakantie vanuit Bardonecchia Italie
« Gepost op: 02-03-2017, 15:26 »
  De zomervakantie in juli is nog heel ver weg.
Toch lijkt het mij leuk om eens wat uit te zoeken voor de vakantie.


Mijn idee is om met een aantal gelijk gestemden in ongeveer 2 dagen rijden (500 km per dag) in de omgeving van Bardonecchia Italie aan te komen.
Van Bardonecchia uit een dag of 6 tot 10 een aantal onverharde Cols te doen en meer onverhard te rijden.
(Col de Sommeiller, Col du Parpaillon, Col du Finestre, Col du Assietta, Monte Jafferau, Col du Mulattiera)
Wellicht is er meer moois op de weg er naartoe of in de omgeving.


Overnachten doe ik bij voorkeur in een chalet, huisje, appartement of hoe het daar ook mogen heten.
Wel zo fijn na een dag rijden dat er minimaal comfort is, een douche en voor de nacht een fatsoenlijk bed.
De prijzen voor een Chalet liggen zo rond de 500,- voor een week op basis van 5 personen.
Per persoon dan dus 100,-.
Kamperen is volgens mij niet veel goedkoper.


Eten en drinken kan een mix worden van eenvoudig uit eten en zelf lekker koken.
Met name het eten in Italie is goedkoop en vooral erg lekker.


Ik rijd zelf met een KTM 950 Adv op 50/50 banden.
Mijn voorkeur gaat uit naar zoveel mogelijk onverhard rijden vanuit Bardonecchia.
Leuk als de rest van het gezelschap dezelfde voorkeur heeft.
Qua rijden kom ik overal wel boven en beneden en rijd een redelijk tempo.
Heb in de jaren dat het (in mijn beleving) werd gedoogd de Veluwe onveilig gemaakt op zondagmorgen met vrienden.
Tegenwoordig ga ik graag mee met off-road ritten die georganiseerd worden door mensen in Brabant.


Uit en thuis zal er rond de 4000 kilometer gereden zijn.
De kosten voor het geheel zo rond de 1000,-
Brandstof 400,-
Overnachten onderweg 150,-
Huisje 100,-
Eten & Drinken 250,-
Onvoorzien 100,-


Het voorgestelde is slechts een idee met een aantal globale prijzen.
Afhankelijk van het gezelschap en de wensen kan een en ander concreet gemaakt worden.
Wie heeft er zin in een leuke vakantie?


Groet Ger


Reacties graag naar gerbrouwe (ad) gmail (punt) com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: All Road vakantie vanuit Bardonecchia Italie
« Reactie #1 Gepost op: 03-03-2017, 07:22 »
Ga je begin juli? dan kan je het stella aplina treffen bij de Sommeiler meenemen. dit treffen is het 2e weekend van juli. ik zat erzelf aan te denken om er een paar dagen heen te rijden, maar jouw idee is ook leuk. ik moet alleen kijken of ik nog voldoende vakantiedagen heb.
ik schrijf het in ieder geval in de agenda.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: All Road vakantie vanuit Bardonecchia Italie
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2017, 12:29 »
Op Camping  Gran Bosco nabij Salbertrand komen elk jaar rond Stella Alpina een groep KTM LC8 rijders tezamen

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: All Road vakantie vanuit Bardonecchia Italie
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2017, 12:45 »
Stella alpina is wildkamperen op de berg, iedere andere manier is een beetje suf. Maar ach dat vind ik.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: All Road vakantie vanuit Bardonecchia Italie
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2017, 14:28 »
Ik vind het juist een beetje suf/saai om met 300+ man op die vlakte te gaan staan. Hoppa, omhoog naar de top van de Sommelier en weer terug, zonder dat in een grote stoet te hoeven doen. Da's meer mijn ding, maar wat je zegt: ieder zijn meug :)

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: All Road vakantie vanuit Bardonecchia Italie
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2017, 14:48 »
Ik vind het juist een beetje suf/saai om met 300+ man op die vlakte te gaan staan. Hoppa, omhoog naar de top van de Sommelier en weer terug, zonder dat in een grote stoet te hoeven doen. Da's meer mijn ding, maar wat je zegt: ieder zijn meug :)
Snap ik maar wil je naar het Stella Alpina treffen ipv gewoon de Sommeiler doen doe het dan goed, de MS in je uppie rijden is ook anders dan met de groep  ;)

Saai is het niet daarboven tijdens de Stella Alpina maar voor het lekker raggen moet je er dan niet zijn idd. maar dat doe je ervoor of na op al die andere passen  :D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: All Road vakantie vanuit Bardonecchia Italie
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2017, 15:15 »
Ik zou inderdaad buiten het treffen de Sommelier op gaan. Wel op een doordeweekse dag, in de (reguliere) weekends is het er verboden voor motoren.
Wij waren vorig jaar 3-4 dagen na het treffen en onderweg naar boven kwamen we twee vuilniswagens tegen die van de vlakte af kwamen.
Dat geeft mij al een indruk van hoe masaal dat is. Ik hoef zeker niet te raggen, maar na elke haarspeld wachten op zo'n meneer in leren hesje en met een Goldwing onder zijn kont, nee dat hoeft voor mij niet.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: All Road vakantie vanuit Bardonecchia Italie
« Reactie #7 Gepost op: 31-03-2017, 10:17 »
Voor de geinteresseerden.


Het plan wat er nu ligt is 2 weken weg.


Begin Augustus die kant op.


Zou mooi zijn als je mee gaat!