Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tourtech koffers verbouwen...  (gelezen 3018 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Tourtech koffers verbouwen...
« Gepost op: 20-12-2011, 22:40 »
under construction... sorry.
Kan iemand mij mailen die veel snapt van het posten van verhalen hier? ::)
Heb een lap tekst als .doc, en een berg plaatjes op photobucket...
Als ik het post, gaat heel de opmaak op tilt.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Tourtech koffers verbouwen...
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2013, 23:11 »
Weet dat dit een jaartje te laat komt maar toch :
copy vanuit Word en paste(plakken) in Notepad. Daarnat copy in Notepad and paste(plakken) op het forum.
De tekstopmaak  is weg maar geen tilt meer.

Komt dat artikeltje nu toch nog?




Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Tourtech koffers verbouwen...
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2014, 23:49 »

Daan Stehouwer




Verbouwen van Touratech Koffers


Wij reizen met Touratech koffers en kofferrekken, en daar is nogal wat aan verbouwd. Het rek is sterk genoeg van zichzelf en geeft bij ons gebruik geen krimp. De koffer zelf is nogal fragiel en kan misschien tegen een stootje… maar niet tegen een val of een glijer.
Misschien wel handig om het te delen, wie weet heeft iemand er iets aan!


Tip: bedenk van tevoren wat je wilt, anders moet je de zwarte bevestigingsdoppen van de koffers vaak demonteren.... :-S Ik smeer altijd wat kit tussen de doppen en de koffers.
Bij nieuwe aluminium koffers is het mogelijk de bodem gewoon door te lassen en dat is mooier en sterker dan dit gepopnageld. Onze koffers zijn al een paar jaar oud en dan is aluminium niet meer goed te lassen.




Het probleem vind ik vooral de waterdichtheid; de boel is prima uit te deuken met een hamer (keer-op-keer) maar de deksels sluiten dan niet meer goed af, en je hebt flink wat ductape nodig om de bodem er weer in te plakken


Ook geeft Aluminium af, dus moet er iets opgeplakt worden om je bagage te beschermen.
De koffers tillen niet prettig als ze aan 1 vinger hangen met die kleine beugeltjes aan de bovenkant, en is het wel handig wat spul in je deksel te kunnen plaatsen.
Dus: verstevigen en verbeteren!


Versteviging tegen indeuken
Ik wilde een plaat over de koffer, omgezet rondom de zijkanten en onderkant, en een opstaande rand boven het kofferrek om wat stijfheid te genereren tegen inkreukelen. Moeilijk uit te leggen, dus kijk maar naar de foto's.
Samen met www.Nikotech.nl wat verzonnen, en het is gemaakt uit 1,5mm Aluminium. (weegt pakweg 450 gram per koffer).  De popnagelgaatjes zijn voorgesneden en die hoefde ik dus enkel door te boren in de koffers



 De koffers zijn nu echt waterdicht (we hebben zelfs een beluchtingsgaatje geboord voor de zekerheid ;-)) en misschien belangrijker: een beetje vervorming door een val maakt ze niet meteen lek!
We hebben 37mm breed, 3,2mm dik aluminium gebruikt omdat we niets dunners konden krijgen.

De hoogte heb je wel nodig, dan heb je ongeveer 10mm om het te monteren in je koffer; het aluminium steekt ongeveer 25mm boven de bovenste nog van de originele afdichting uit.

Het schuim in de deksel is ongeveer 12mm dik, en dan druk je het aluminium ongeveer 2mm in het schuim als je de deksels dicht doet.











Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Tourtech koffers verbouwen...
« Reactie #3 Gepost op: 04-10-2015, 20:00 »
wat weegt nu een koffer  ???