Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM kroonplaat  (gelezen 8206 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #15 Gepost op: 22-02-2006, 09:33 »
Hoe zit dat dan met de onderste bevestiging van de poten? Die moet dan ook kunnen veranderen anders gaat de boel wringen?
Dat heb je goed
Citaat
En eeh, verandering in de balhoofdhoek heeft flinke invloed op stuurgedrag/stabiliteit van je motor....
Dat is ook precies het doel. 18mm is voor meer stabiliteit op sneller stukken, 20mm is voor meer wendbaarheid in bochten.
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #16 Gepost op: 22-02-2006, 09:46 »
Je verandert hier niets aan de balhoofdhoek trouwens. De offset van de krooplaten gebruik je om de naloop korter of langer te maken (Dus meer of minder stabiel).

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #17 Gepost op: 22-02-2006, 09:50 »
Klopt, spraakgebruik is vaak balhoofdhoek, maar balhoofd zelf zit als het goed is tamelijk vast in je frame....
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #18 Gepost op: 22-02-2006, 10:38 »
Ik heb hier een Sx set, nieuw. Origineel KTM met een offset van 18 en 20 (verdraai de pen om te verstellen) De set kost 450 Zwitserse Franken. (KTM nummer: 594.01.034.0)

Kijk maar even en laat maar weten of dit iets is. Zo ja, dan stuur ik een foto.

Gr, Jeroen

(Vergeet niet dat je geen contactsleutelhouder meer hebt...)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #19 Gepost op: 22-02-2006, 12:41 »
Daarom wil ik liever geen andere kroonplaat, hoe DR. Bean daar over denkt weet ik niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #20 Gepost op: 22-02-2006, 13:13 »
Kan ik me erg goed voorstellen. Zijn er geen andere opties? Kan je de demper echt niet scheef monteren? er zit een sleuf in, schuift hij dan niet netjes in de houder? Is het geen optie om een opzetstuk voor bovenop het stuur te maken? (Het zijn maar ideeen he  :-\)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #21 Gepost op: 22-02-2006, 13:36 »
Of aan mij geven en zelf een andere kopen?  :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #22 Gepost op: 22-02-2006, 19:32 »
Kan ik me erg goed voorstellen. Zijn er geen andere opties? Kan je de demper echt niet scheef monteren? er zit een sleuf in, schuift hij dan niet netjes in de houder? Is het geen optie om een opzetstuk voor bovenop het stuur te maken? (Het zijn maar ideeen he  :-\)


Tis even lastig nadenken over hoe de demper gaat bewegen als ie scheef staat, maar je komt dan tot de conclusie dat je een hele rare wringbeweging krijgt, niet zomaar een schuifbeweging. Misschien valt het op te lossen met een kogelkoppeling, maar mooi wordt dat niet denk ik.

Probleem is ook dat de stuurdemper dan wel erg hoog komt te staan( of je stuur erg hoog) en dat het geheel niet heel stabiel wordt. Gezien stuur toch en veiligheidsonderdeel is wil ik het graag stevig en betrouwbaar  houden.

Probleem is dat de LC8 vaste schuine nokken (ca 2,5 cm hoog) aan de kroonplaat heeft. Ik heb er over gedacht om die eraf te fresen en dan een schuin-> recht adapter te maken en dan het geheel te monteren: Je bent dan echter 400 euro aan bewerkingskosten verder => kan je beter een nieuwe plaat kopen!
Verder kwamen er dan dunne punten in, wat de veiligheid niet ten goede komt!

De GPR demper die ik hier heb, is helaas wat breder dan een Scott, waardoor ie zeker niet tussen die nokken past.
Helaas heb ik geen Scott demper om effe te proberen.

grts
Gerben



Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #23 Gepost op: 22-02-2006, 20:59 »
ik wil zelf als het doorgaat een schuin - recht in midden - schuin iets meer naar buiten dat de demper er tussenpast plaatje maken, lijkt me zo op het oog best te gaan passen! ook een Ohlins past er niet direct tussen zie je. Door de stuurklemmen iets naar buiten te laten komen op die manier kan hij er wel tussen, je stuur heeft nog wel 5mm ruimte aan bijde kanten, dat geeft toch 10mm extra ruimte in het midden, moet genoeg zijn.
Boven op het stuur word echt heel hoog bij die lc8, dan is de pen die aan het frame komt ook wel erg lang en daardoor denk ik niet sterk genoeg.
Heb je er al over nagedacht hoe je die op het frame ga bevestigen? Daar zit ik nog mee, ik weet niet hoeveel kracht er op gaat komen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #24 Gepost op: 22-02-2006, 21:37 »
Quote van ADVrider
"
The offset on the stock clamps is 18MM. You can verify this by looking at the part # stamped into the top clamp and the last 2 digits= offset. Yours should read 600.01.034.018. The part#'s for the bearings and the top bolt are the same as the EXC. I believe you could use a top clamp designed for an EXC but you would lose that casting on the front right side.
"

Ik ga toch voor de ori kroonplaat met under bar mount als het haalbaar is met frezen ed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #25 Gepost op: 22-02-2006, 22:00 »
Heb er nog een aantal bekeken. Superduke is geen optie, de poten staan verder uit elkaar. Het probleem de de SX set is dat je deze niet als set kan gebruiken. De pen is niet lang genoeg. Daarbij, heeft de pen van de SX wel dezelfde diameter? Een nieuwe draaien is erg ingewikkeld met die verstelbare offset!

Heb dit weekend de nieuwe Superenduro gezien maar heb er niet op gelet hoe de kroonplaat is. Zou het ook een optie zijn om dit even af te wachten? Wie weet schuif je die er zo op. Dan heb je waarschijnlijk ook nog een stuurslot…

Het offset verhaal wat leesbaar is met de laatste nummers klopt, speciaal voor sx modellen maar niet voor alle…

Nog een ideetje wat ik nog nooit getest heb… Zou je hem ook omgekeerd kunnen monteren? De demper op het frame en de pen op (onder dus) het stuur? Misschien kom je dan lager en daardoor stabieler uit…

Nog iets; wat zou de perfecte kroonplaat zijn, wat mag dit kosten en is hier animo voor. Wie weet kan ik eens...  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #26 Gepost op: 22-02-2006, 22:18 »
De perfecte kroomplaat is gewoon leverbaar bij Sommer.

in een setje met Demper voor 990 euri,
heeel mooi spul wel!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #27 Gepost op: 22-02-2006, 22:29 »
Waarom niet de demper vast:

Bij de juiste constructie moet de as van de demper in het verlende van de balhoofdpen staan .
Zou de stuurdemper vast (met het frame verbonden) staan, dan zou de hele stuurdemper onder (of over) het stuur door moeten draaien. Daar is natuurlijk nooit genoeg ruimte voor.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #28 Gepost op: 25-02-2006, 11:59 »
Ik heb de Scotts binnen dus het monteren kan gaan beginnen..

Heb je al iets bedacht voor de aanstuur pen? Met de ring en pen onder de kroonplaat gaat niet lukken door ruimte zoals het er nu uit ziet, dus word toch iets aan/met het frame.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: KTM kroonplaat
« Reactie #29 Gepost op: 03-03-2006, 11:09 »
Gerben, heb je de demper er al op zitten?