Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos  (gelezen 7585 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos
« Reactie #15 Gepost op: 02-02-2016, 20:30 »
 ::)
Yamaha HL500 XT600 Lubbers/Yamaha

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos
« Reactie #16 Gepost op: 03-02-2016, 09:39 »
 ;D

Blokje is de werkbank nog niet op geweest; die werkbank is bezet met andere zaken op het moment.
Zowiezo uitgevonden dat de uitlaat ooit een tik gehad heeft en net niet lekker afsluit op de cylinder. D'r bleef olie uit de cylinder<->uitlaat aansluiting komen.

Tijdelijk even een beetje teflontape onder de O-ring (die opzich ook wel aan vervanging toe is) gewikkeld zodat die wat strakker zit, en dan verbetert het al wat. Maar nog niet 'goed'.

Voor een eventueel wat grotere rit moet ik het wel doen, maar ik ben even druk met andere zaken. Tot die tijd is er prima mee te rijden, maar het kan beter dus.

Wat ook tegenvalt is het apparaat starten na 2-3 weken stilstand. Ook als ik voor thuiskomst de vlotterbak van de carb leegrij, de tank leegmaak en vlak voor de startpoging wat verse benzine uit de KTM overhevel naar de 2T (en niet de benzinekraan vergeet open te zetten  ::) ).
Je bent zo 10 minuten aan het trappen.

Eenmaal gestart is het daarna weer de normale 1-2 trappen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos
« Reactie #17 Gepost op: 03-02-2016, 09:45 »
Doe dat aantrappen ff in t donker en laat iemand ff kijken of er ergens vonkoverslag is, zeker als dat hok in de schuur staat is dat vretend voor zon oud barrel, nieuwe bobine+kabel kost geen knoop idem de dop,
die oringen vervang je regelmatig dan heb je altijd n droge pijp dat vibreert daar lekker dus das regelmatig aan de beurt,
je kan m ook gewoon ff vastpakken dan weet je ook wat +1000volt is en weet je gelijk of je beter nieuw kan kopen
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos
« Reactie #18 Gepost op: 03-02-2016, 10:03 »
;D

Blokje is de werkbank nog niet op geweest; die werkbank is bezet met andere zaken op het moment.
Zowiezo uitgevonden dat de uitlaat ooit een tik gehad heeft en net niet lekker afsluit op de cylinder. D'r bleef olie uit de cylinder<->uitlaat aansluiting komen.

Tijdelijk even een beetje teflontape onder de O-ring (die opzich ook wel aan vervanging toe is) gewikkeld zodat die wat strakker zit, en dan verbetert het al wat. Maar nog niet 'goed'.

Voor een eventueel wat grotere rit moet ik het wel doen, maar ik ben even druk met andere zaken. Tot die tijd is er prima mee te rijden, maar het kan beter dus.

Wat ook tegenvalt is het apparaat starten na 2-3 weken stilstand. Ook als ik voor thuiskomst de vlotterbak van de carb leegrij, de tank leegmaak en vlak voor de startpoging wat verse benzine uit de KTM overhevel naar de 2T (en niet de benzinekraan vergeet open te zetten  ::) ).
Je bent zo 10 minuten aan het trappen.

Eenmaal gestart is het daarna weer de normale 1-2 trappen.


Ik heb dat met mijn laatste otr ook gehad. Eigenlijk start die altijd in 1 a 2 keer. Toen wou die niet. Toch maar op de aanhanger gehezen en gegaan. Daar even wat geklooit met stationair toerental knoppie (zit in de choke) en bam liep eigenlijk weer gelijk. Alsof die net te laag afgesteld stond. (kan ook tempratuur zijn geweest, uitgewalmt nadat die verzopen was etc)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos
« Reactie #19 Gepost op: 03-02-2016, 10:10 »
Bougiekabel en dop had ik al vervangen. Die oude leek kwa flexibiliteit meer op een stuk betonijzer dan op een kabel en een nieuw stukje kabel en dopje kost de wereld niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos
« Reactie #20 Gepost op: 03-02-2016, 10:24 »
Zo ergens tussen de 0 en 5 graden doet geen goed aan de ontsteek eigenschappen van de tegenwoordige benzine.
Daar ben ik wel achter met de KTM.
Waarom de 2 Beta's er totaal geen last van hebben is mij een raadsel.


Mijn idee heeft t niks met afstelling te maken.
Gewoon wat onderin je carter staat combinatie met ijskoud carter en dus gelijk drijfnatte bougie, wil die gewoon niet. Dat is dus bij de mijne ondertussen wel helder.
Ff leegdraaien of platleggen voor ie de stalling in gaat zodat de vlotterbak echt leeg is en dan wegzetten.


Start probleem is er overigens niet na 3 of 5 dagen
het treed pas op na 2 weken en dat laatste is erg consistent.

Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos
« Reactie #21 Gepost op: 03-02-2016, 10:57 »
Inderdaad, 3 tot 5 dagen is geen probleem, 2-3 weken wel. Met of zonder stalling met lege tank en vlotterbak.
En hij komt wel hoor, je hebt het alleen niet koud meer tegen de tijd dat-ie loopt  ::)

Maar hoe dan ook, ik vind het nog steeds een verrekte lekker brommertje!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos
« Reactie #22 Gepost op: 03-02-2016, 18:10 »
Ik had eigenlijk nooit startproblemen met de 2 takt, ook niet na half jaar stilstaan. Dat is wel in een redelijk warme garage bij mij.


Is leegdraaien van je carb niet eng....? Tegen dat ie net te leeg is krijg je ook te weinig smering. Ik durfde dat tot nu toe nooit, is dat overdreven?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos
« Reactie #23 Gepost op: 03-02-2016, 18:33 »
In mijn garage is het 2 graden warmer dan buiten...

Kwa leegdraaien:
over de smering zou ik me niet zoveel zorgen maken; er kleeft aardig wat olie overal aan (kijk maar eens hoeveel er zich verzamelt onderin je carter na een tijdje stilstaan) en dat doet als je niks extra toevoegt alsnog minutenlang z'n werk.
Oververhitting door een arm mengsel is enger, maar ik denk niet dat er genoeg benzine in die vlotterbak zit om dat echt een probleem te laten zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos
« Reactie #24 Gepost op: 11-02-2016, 21:39 »
Yamaha HL500 XT600 Lubbers/Yamaha

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos
« Reactie #25 Gepost op: 11-02-2016, 21:59 »
http://www.oliehandel.nl/product/startspray-ae-400ml-79986

Het proberen waard ?

Die gasten hebben dus nog gewoon echte benzine in blik :)
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos
« Reactie #26 Gepost op: 12-02-2016, 07:54 »
Zou dat niet gewoon ether in een spuitbusje zijn? Ether heb ik nog zat...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Husqvarna WR360 loopt onderin waardeloos
« Reactie #27 Gepost op: 12-02-2016, 14:08 »
Die gasten hebben dus nog gewoon echte benzine in blik :)

Denk dat het brandbaarder dan benzine is.

Post Merge: 12-02-2016, 14:10
Denk dat het brandbaarder dan benzine is.

Gewoon proberen. Starten/warmdraaien met een heter bougie die minder snel vet is ?
Yamaha HL500 XT600 Lubbers/Yamaha