Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 790 Adventure  (gelezen 51575 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #300 Gepost op: 13-01-2021, 20:16 »
Dat is t toch ook?
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #301 Gepost op: 13-01-2021, 20:35 »
Ja en daarom rammelt het kapot als je er mee loopt te klungelen naast het asfalt. :-[
Niets is meer wat het lijkt. ;D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #302 Gepost op: 13-01-2021, 21:47 »
Is meer een kwaliteitsprobleem lijkt me. En waarschijnlijk ook t.g.v. van KTM’s ontwerpfilosofie die meer neigt naar lichter en hoge prestaties dan naar zwaarder en betrouwbaarheid.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #303 Gepost op: 13-01-2021, 21:52 »
Heb nog nooit gehoord van remklauw problemen bij de 690 en 500.
Die zijn ook licht maar heel anders uitgevoerd.
Zelfs pak lichter als de 790.
Ik zoek het meer in weg georiënteerd.
De 690 staat ook in het wegsegment bij ktm.
Maar die heeft weer andere kwaaltjes 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #304 Gepost op: 13-01-2021, 22:41 »
Dat bedoel ik. Je ziet t bij verschillende modellen op verschillende manieren: 1290 s met gebroken achterframe, 690 met klepslepers die breken, dat soort dingen
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #305 Gepost op: 13-01-2021, 22:57 »
Je moet dan wel eerlijk afwegen hoeveel achterframes breken.
Heb eens filmpje gezien van een herzenloze die off road gaat met zo.n 1290 ja het breekt af.
Als je lomp tekeer gaat breekt alles.
Je leest ook vaak dat ze boutjes M5 doldraaien van de oliefilters.
Yankees draaien alles vast met bahco of leatherman.
Je ziet ze zelfs sleutelen met griptang.
Ik meen 7 nm dat is dus echt niks.



Post Merge: 13-01-2021, 23:02
Ktm produceert nu zoveel.
Als het pech is gooien ze hun zuurverdiende naam te grabbel.
De Dakar gaan ze ook al niet winnen dit jaar.
Mag hopen dat Honda eens met een echt reisbeest op de proppen komt.
Maar ja die kunnen weer geen gelijkrichters bouwen ::)
De 790 was een proefje na 1 jr al de 890.
Sta je ook mooi te kakken je 790 is meteen niks meer waard.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #306 Gepost op: 14-01-2021, 11:33 »
Je moet dan wel eerlijk afwegen hoeveel achterframes breken.


... en dat dan vergelijken met b.v. aantal gebroken frames van andere merken ...


het zit m m.i. ook in de KTM ontwerpfilosofie. Daar zitten ook genoeg voordelen om toch van het merk te houden ... en ook een paar om er van weg te blijven. Is maar net of het je past.



uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #307 Gepost op: 14-01-2021, 11:41 »
Ja bv.
Bij bmw gchallenge gebroken achtervork.
Maar je hoort niet het verhaal erbij dat de lompo de opblaasshock niet heeft opgepompt bv.



Post Merge: 14-01-2021, 11:47
Zoals al vaker geschreven er is geen enkele fabrikant die op de markt komt met een dikke 1 cilinder met 75 pk.
Dat vind ik nog steeds knap.
Iedereen vind het vrij normaal lijkt het?
En dan wel lopen mekkeren dat de tuimelaars geen 40.000 mee gaan.
Ik heb dan nu ktm maar ben echt niet merkgeil na ruim 30 brommers.
Ktm bied gewoon veel en is netjes afgewerkt wel iets duurder als japanners.
Maar dat mag ook met die sjing sjang boutjes en lowbudget frame,s. En de helft vermogen.






Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #308 Gepost op: 17-02-2021, 15:04 »
Al een paar keer gelezen dat ze stillvallen zonder stroom. Blijkt dat de stekker van de spanningsregelaar kan losschieten bij een val op de linkerkant en dan rij je de accu leeg. Iets om op te letten als je hem een keer hebt neergelegd.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #309 Gepost op: 17-02-2021, 15:31 »
Beveiliging inbouwen in de vorm van een trekbandje?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #310 Gepost op: 17-02-2021, 15:51 »
Die stekkers zijn anders best stevig uitgevoerd.
En klik je niet echt makkelijk open.
Maar loopt je brommer wel als je de spanningsregelaar lostrekt?
Of reguleert dat ding alleen maar de pieken die de dynamo opwekt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #311 Gepost op: 17-02-2021, 19:34 »
Grappig die zwevende schijven.
Vind het steeds meer een weg motor als off road.
Die ophanging van de voorremklauw lijkt op die van m.n bmw maar dat was een weg motor.
Veel te fragiel.




Uhhh mijn 2017 trialmotor heeft ook zwevende remschijven...
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #312 Gepost op: 17-02-2021, 20:34 »
Gaat om dit filmpje David.

Dan snap je ook wat ik bedoel. ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #313 Gepost op: 03-03-2021, 20:53 »
Die zwevende schijf heb ik ook al kapot gehad (voor). Vervangen onder garantie.


Overigens kwam mijn 2020 KTM 350 ook met een zwevende schijf voor; die heb ik na twee maanden al moeten vervangen; daar zit nu een normale schijf. Inderdaad fragiel spul. beter solid schijven op zetten.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #314 Gepost op: 04-03-2021, 00:02 »
Die zwevende schijf heb ik ook al kapot gehad (voor). Vervangen onder garantie.


Bij hem was de bevestiging van de remklauw afgebroken.......das knap, nog nooit mee gemaakt.


Zwevende schijven; Okay ze rammelen welles een beetje, maar krom trekkende vaste schijven vind ik ook niks.
Met krom trekken bedoel ik dan Hol/Bol, omdat de buiten-omtrek warmer wordt als de binnen-bevestiging-ring.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....