Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Aanhouden opsporingsambtenaar vanwege valse aangifte  (gelezen 14727 keer)

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Aanhouden opsporingsambtenaar vanwege valse aangifte
« Reactie #30 Gepost op: 12-03-2014, 16:51 »
mmmmmm http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/identificatieplicht

citaat:
Als u geen origineel en geldig identiteitsbewijs kunt of wilt laten zien, bent u strafbaar. U loopt dan het risico dat u naar het politiebureau moet of dat u een boete krijgt.
 
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Aanhouden opsporingsambtenaar vanwege valse aangifte
« Reactie #31 Gepost op: 12-03-2014, 18:00 »
Artikel 2:65a Fotograferen en filmen

Het is verboden iemand op een openbare plaats zonder diens toestemming te fotograferen of te filmen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Aanhouden opsporingsambtenaar vanwege valse aangifte
« Reactie #32 Gepost op: 12-03-2014, 18:27 »
dat artikeltje had ik niet verwacht in onze wetgeving. als er een belang is om het toch te doen, dan kan dat wel eens zwaarder wegen dan dat van degene die gefilmd wordt. Ik voel wel met Noppy mee. Zelf ook op diverse terreinen meegemaakt dat boa's en andere oa's helemaal de weg kwijt zijn.
hoop eppo's bij die niet het onderscheid kunnen maken tussen criminelen en burgers met alle goede bedoelingen die ook wel eens een foutje maken. ik ben bang dat die types 'discretionaire bevoegdheid' niet eens kunnen spellen. Daar wordt het allemaal niet prettiger op iig.
Ik ben inmiddels ook wat minder meewerkend naar dat soort idioten toe.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Aanhouden opsporingsambtenaar vanwege valse aangifte
« Reactie #33 Gepost op: 12-03-2014, 18:37 »
mmmmmm http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/identificatieplicht

citaat:
Als u geen origineel en geldig identiteitsbewijs kunt of wilt laten zien, bent u strafbaar. U loopt dan het risico dat u naar het politiebureau moet of dat u een boete krijgt.

Ik zeg: gelijk doen. Briljante ontsnappingroute Mee naar het buro, weg van die BOA's. Op het buro vind je plots dat verloren gewaande ID  document! Agenten blij, jij blij, iedereen naar huis!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Aanhouden opsporingsambtenaar vanwege valse aangifte
« Reactie #34 Gepost op: 12-03-2014, 20:25 »
Artikel 2:65a Fotograferen en filmen

Het is verboden iemand op een openbare plaats zonder diens toestemming te fotograferen of te filmen.
Dit lijkt me minder hard dan het er staat. Het zou de roddelbladen het werk onmogelijk maken (geen groot gemis trouwens).

Je kan altijd zeggen dat je een situatie filmt en niet zozeer de personen. Dat zou trouwens ook de waarheid zijn.

Post Merge: 12-03-2014, 20:27

Ik zeg: gelijk doen. Briljante ontsnappingroute Mee naar het buro, weg van die BOA's. Op het buro vind je plots dat verloren gewaande ID  document! Agenten blij, jij blij, iedereen naar huis!
Maar het strafbare feit heb je dan al begaan, dus dan ben je afhankelijk van het goede humeur van de (echte) agent van dienst.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Aanhouden opsporingsambtenaar vanwege valse aangifte
« Reactie #35 Gepost op: 12-03-2014, 20:38 »
http://nl.wikipedia.org/wiki/Portretrecht

Ik denk dat het beste antwoord op deze kwestie dan ook zal zijn de welbekende ''het hangt er vanaf'' en dus inderdaad moet worden afgewogen wat belangrijker is door een rechter. Bij BNérs zal dit zo iets zijn van ze kiezen zelf een bestaan in bekendheid en dus...
Het is niet voor niks dat criminelen een balkje krijgen, en mensen bij wegmisbruikers toestemming moeten geven of geblurd worden.

Ook om te zeggen dat je zomaar iedereen mag filmen en fotograveren EN dat gebruiken is ook niet waar.
http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/filmen-cameratoezicht/
Staat ook nog wel wat over dat onderwerp. Wel staat er bv in een stukje over hoe beelden gebruikt mogen worden als bewijs.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Aanhouden opsporingsambtenaar vanwege valse aangifte
« Reactie #36 Gepost op: 12-03-2014, 20:42 »
Heb me jaren druk zitten maken, maar er is nooit wat gebeurd...
Dus nu maak ik me niet meer druk om die BOA constrictors.. :)
Ride the world!

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Aanhouden opsporingsambtenaar vanwege valse aangifte
« Reactie #37 Gepost op: 12-03-2014, 20:52 »
Artikel 2:65a Fotograferen en filmen

Het is verboden iemand op een openbare plaats zonder diens toestemming te fotograferen of te filmen.

Dit staat in de apv van Gemeente Staphorst, geldt dan alleen in de Gemeente Staphorst.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Aanhouden opsporingsambtenaar vanwege valse aangifte
« Reactie #38 Gepost op: 12-03-2014, 21:29 »
Citaat
Ik ben inmiddels ook wat minder meewerkend naar dat soort idioten toe.
:stupid:
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Aanhouden opsporingsambtenaar vanwege valse aangifte
« Reactie #39 Gepost op: 12-03-2014, 22:03 »
Dit staat in de apv van Gemeente Staphorst, geldt dan alleen in de Gemeente Staphorst.
Dat klopt, maar dan nog: je filmt je rit met een helmcamera. Onvermijdelijk neem je een aantal tegenliggers mee. Dat is helemaal niet je bedoeling, en misschien wil je het niet eens, maar ze staan erop.
De vraag is nu: heb je de rit gefilmd of heb je mensen gefilmd? Ik denk de rit, die mensen zijn bijzaak.
Die lijn kan je doortrekken als je wordt aangehouden.
Het kantelpunt is: film je een gebeurtenis of de mensen?

BTW: je mag ook niet vloeken in Staphorst (2:65b), dus als je staande wordt gehouden, geef ze dan geen stok om mee te slaan  ;)


Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Aanhouden opsporingsambtenaar vanwege valse aangifte
« Reactie #40 Gepost op: 12-03-2014, 22:07 »
Ik heb geleerd dat filmen in de openbare ruimte gewoon mag. Wanneer iemand het er niet mee eens is mag je het niet zomaar op TV of internet zetten vandaar de onherkenbaar gemaakte personen in blik op de weg. Alleen in het geval van kinderen is het (terecht) een geval apart geloof ik.


Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan