AllRoad-Forum > All-road algemeen

Het grote voorstel topic

(1/363) > >>

Tikka:
Hoi,

Laten we het voorstellen in 1 topic doen en wel deze. Anders wordt het een beetje een zooitje met allemaal losse topics.

Tikka:
Laat ik het zelf maar ook eens doen.

Ik ben Ron, 29 en woon in Zoetermeer. Ik rij al 3 jaar op een Africa Twin (1998) en heb er sinds het begin van dit jaar een XT 600 uit 1986 bij, waarmee ik de allroad ritten wil gaan doen. Ik rij al 10 jaar motor, waarvan 6 jaar op sportmotoren is geweest. Dit waren een FZR600 uit 1990, een ZXR750 uit 1993 en een GSX-R600 uit 1998. Daarna overgestapt op de Twin.
Ik heb 3,5 jaar als motorkoerier gewerkt bij defensie op een Moto Guzzi V50 nato III en een BMW R65GS en daar een hoop kilometers gemaakt. Helaas nooit offroad. Ik heb 2 maal een offroad cursus gedaan bij Henk Seppenwoolde en ben 5 dagen wezen offroaden met een 250 in Cyprus, onderleiding van een nederlandsse gids.
De techniek heb ik wel onder de knie alleen de lef nog niet zo. Ik rij meestal samen met mijn broertje Paul die ook op een 1986 XT 600 rond hobbeld. Bij Paul is het precies omgekeerd, wat minder techniek maar gecompenseerd met lef. Dagelijks rijd ie een met gekietelde ZX12R, iets totaal anders maar ook leuk.
Door wat technische tegenvallers hebben we nog niet mee gedaan met ritten maar beide XT's zijn zo goed als klaar.
Naast motorrijden ben ik bezig met ritten maken voor de mini club zuid holland, je weet wel, het autotje. En race ik met radio controlled cars in de schaal 1/6 offroad, 1/10 onroad.

Paul:
Hoi,

Ik ben Paul, 27 jaar uit berkel en rodenrijs Ik ben in 1997 begonnen met motorrijden met het stappenrijbewijs. Op een yamaha virago 250. Na 2,5 jaar op deze brommer, want dat was het gewoon, ben ik overgestapt op een kawasaki ZX9. Eindelijk een fatsoenlijke motor. Helaas vond iemand anders dat na 6 maanden ook. Zowel mijn motor als de kawa van mijn broer (tikka) waren verdwenen. Van het verzekeringsgeld heb ik een R1 gekocht. Hier heb ik 2,5 jaar op gereden. De R1 heb ik vervangen met een kawasaki ZX12R. Een gloednieuw 2002 model. Binnen een jaar voorzien van een akropovic full race system , K&N filter en powercommander. Goed voor 178 pk op het achterwiel.

Ik heb samen met mijn broer en een collega van hem 2 keer de offroadcursus gedaan bij seppenwoolde en een offroadvakantie in cyrpus zoals ron al vertelde. Hierdoor het offroad virus te pakken gekregen en een XT 600 gekocht. Tijdens een offroad ritje in de buurt schakelde hij ineens slecht en ik heb toen de hele motor uit elkaar gehaald om na te kijken. Bleek er een kop van een boutje in het blok te liggen. gelijk alles in orde gemaakt en ander bodywork erop gedaan. Nu de motor van ron in orde gemaakt en wachten tot de ritten komen. Ik rij met een bus waar beide motoren mooi in passen dus we zijn er klaar voor.

Paul

Max Kool:
Hoi, ik zal effe aanhaken, want ik ben nog maar net binnen hier.

Mijn echte naam is eigenlijk Hans, maar door de GS Club, waar ik ook weleens op het forum kom,  is mijn nickname een eigen leven gaan leiden. Ik kijk dus om als je me Max noemt. Ben bijna 40 en rij een kleine 15 jaar motor. Eerst op sportfietsen, maar in 95 ofzo overgestapt naar allroads. Alleen op asfalt toen trouwens. De zithouding, wegligging (1100GS!!) en de relatieve ongevoeligheid voor de hoeveelheid bagage spreekt me sterk aan bij deze fietsen. Heb oa. een AT, een 1100GS, een XL500, en een DR650SE bereden. Momenteel al weer twee jaar een Zwarte Koe (1100GS dus). Door de GS club is de reis- en allroadkoorts flink aangewakkerd. Dus naast de Alpenpassen en Eiffelbochten ga ik af en toe ook van de weg af. Nog steeds bescheiden, gewoon boeren verbindingsweggetjes, bospaden, dat soort werk. Hier vind ik de 1100GS stiekum eigenlijk een log zwaar loeder, vooral als je bijna stil staat. Eenmaal onderweg gaat het prima. Laatst een dagje les gehad van meneer Seppenwoolde, en zo'n lichte fiets laat je echt vliegen!!

De Zwarte koe gaat met een paar maanden (weken??) het veld ruimen voor een F650 of iets dergelijks. Liefst een BMW. Lijkt voor wat ik wil een mooie mix tussen handelbaarheid en pakezel. Had ook een KTM 640 Adventure kunnen zijn, maar de GS club gaat me heel erg aan mijn hart, dus ik wil graag BMW blijven rijden. Míjn kluppie!

Wat doe je dan hier Max? Wel ehh, er is meer onder de zon dan BMW natuurlijk. Hoe meer gelijkgestemden, hoe beter. Ik ben gek op reizen, reisverhalen,  Dakar en aanverwante rallies, en ook op een beetje onverhard rijden dus. Jullie toch ook?

Zeeuwse Klei:
Nouja, da ik ook maar. Denk overigens dat ik zowat het jongste lid van dit forum ben... Zwerf hier nog niet zo heel erg lang rond, dus nog een compleet verhaaltje lijkt me niet verkeerd.

Zeeuwse Klei, omdat ik op een aantal andere fora ook rondzwerf onder die naam. Maakt gelijk afkomst (vanonder de "rook" van de kerncentrale in Borsele) en voorliefde voor bagger duidelijk, daar kan geen twijfel over bestaan, tevens goed voor een lach als ik me voorstel met die naam.
Mijn eigen naam is Mark, en ik ben momenteel 23 jaar, sleutelaar in hart en nieren. Sinds een dik jaar heb ik mijn rmotorrijbewijs (auto had ik al langer) omdat ik eens een proeflesje motor wilde nemen, maar van het één kwam het nader. Een tijdje zonder motor gedaan, maar dat was niet te houden. Omdat ik altijd op een oude crossbrommer had gereden en door mijn grote bloedhekel aan poetsen ging de voorliefde gelijk al uit naat een off the road.
Voordeel daarvan is dat zelf sleutelen geen probleem is, poetsen niet hoeft en je geen last hebt van een hobbeltje of kuiltje in de weg. Een tijd aan het zoeken geweest (in de hoek XR 600 ea.), maar niets gevonden wat de moeite waard was. Uiteindelijk heb ik een proefritje gemaakt met een Suzuki DR 650 R ("enduro" versie) wat vergeleken met een XR trillingsvrij rijdt. Na een poos denken dat apparaat gekocht en eigenlijk alleen op verharde pad gereden.

Bij Leo heb ik me eens opgegeven voor een roadbookrit (Melderslo) en eens een keer meegereden met de DR Big club op een beginnersritje. Sindsdien ben ik verslaafd. Inmiddels heb ik een paar ritten meegedaan en begin de motor steeds meer te waarderen (al zal er in de toekomst nog wel een KTM komen...). Vorige week de Midsummer 1000 meegereden, geweldig! Inmiddels begin ik enige ervaring te krijgen buiten de verharde paden en begint het alsmaar leuker te worden. Voorla het cluppie offroaders/allroaders vind ik tot nu toe erg gezellig en gemoedelijk (vorig jaar in Melderslo op de camping kennis gemaakt met een aantal van hun) en vandaar dat ik hier op het forum verzeild ben geraakt.
Ik rij vergeleken met de meeste nog maar met een brommertje qua gewicht, maar dat bevalt me eigelijk best zo. Voor de DR zitten er voor straatgebruik ook nog en stel Supermotard wielen aan te komen, zodat ik in het zowat geheel verharde Zeeland ook lekker te keer kan gaan.

Tot dusverre is reizen nog niet gelukt met de motor, voornamelijk door studie en cronisch geldgebrek. Nu ben ik klaar met school en zal daar waarschijnlijk wel verandering in komen...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie