Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 298692 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1650 Gepost op: 25-07-2018, 11:23 »
Hey Marco, welkom hier  :) ;)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1651 Gepost op: 25-08-2018, 21:57 »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Robin en ik ben deze week trotse eigenaar geworden van mijn eerste dual sport motor, een XT660Z. Ik las hier al een tijdje mee, en heb ook een paar collega’s die enthousiast vertelden over hun onverharde ritten. Nu is de tijd dan eindelijk aangebroken dat ik het zelf kan gaan beleven, haha.

Naast de Tenere heb ik ook een 1290 Superduke. Heel wat anders, ook erg leuk, maar ik heb dus absoluut geen ervaring op het onverharde. Ik ga denk ik de komende week eerst de bandjes van de Tenere vervangen. De Continental TrailAttacks die er nu onder liggen hebben op zich nog voldoende profiel, maar ik lees dat je daarmee eigenlijk niet van het asfalt af moet willen.

En dan wordt het toch tijd om in Drenthe op zoek te gaan naar wat leuke weggetjes om voorzichtig wat ervaring op te doen en rustig mijn nieuwe motor een beetje te leren kennen. Mochten jullie nog tips hebben voor mooie stukjes weg, of mij misschien zelfs een stukje op sleeptouw willen nemen, dan hou ik me zeker aanbevolen!

Met vriendelijke groet,
Robin

https://photos.app.goo.gl/qUHsSbnPM9FLheFi9
https://photos.app.goo.gl/EPduTbvpyQQiMRHDA
https://photos.app.goo.gl/WJUoQiYWuLSafPgS9

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1652 Gepost op: 26-08-2018, 17:21 »
Goeiemiddag allen,

Ik ben Frans, 55 jaar jong, en ik heb geen motorrijbewijs :-)  Wel ben ik zo'n beetje sinds mijn geboorte gek op auto's. Met name van het maken van lange (vakantie)ritten in verkeersarme (berg)gebieden krijg ik nooit genoeg.

De reden om mij op dit forum aan te melden is dat ik speel met de gedachte om een wat oudere 4x4 auto aan te schaffen. Geen hardcore terreinbeul, eerder een softroader als een Subaru Outback o.i.d. Hiermee zou ik graag (eenvoudige) routes op onverharde wegen/paden rijden.

Met name ben ik op zoek naar een antwoord op de vraag waar in Europa je met een auto nog toegang hebt tot onverharde wegen/paden.



Groet,
Frans

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1653 Gepost op: 23-09-2018, 12:47 »
Dames, Heren,

Goedemiddag! Ik ben Tom, 28 jaar jong en ondertussen een jaartje in het bezit van een rijbewijs A.
Heb het afgelopen jaar lekker rond lopen jakkeren op mijn 1150 GS (zowaar mijn eerste motor vakantie al achter de rug) en begin het met idee te spelen om iets lichters er bij te kopen.
Anyhoe, ik ga hier de kat eens lekker uit de boom kijken, beetje topics door spitten en een hele boel lezen!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1654 Gepost op: 23-09-2018, 14:23 »
Hoi Dude

Welkom
Leuke avatar heb je.
Fan van de Coen brothers?

Zoektocht naar lichtere motor is altijd leuk.
Aju propje

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1655 Gepost op: 23-09-2018, 16:04 »
Joehoe, mag inderdaad graag werk van de Coen brothers kijken!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1656 Gepost op: 25-09-2018, 15:37 »
Welkom Tom :)

Ah, je rijd rond op de held uit "The Long Way Round". Gave motor en tv-serie vind ik dat. Als je die nog niet kent: zeker een aanrader. Staat tegenwoordig gewoon op YouTube geloof ik.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1657 Gepost op: 30-09-2018, 13:53 »
Ah die kende ik nog niet, maar heerlijke invulling voor de zondagmiddag lijkt me zo!

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1658 Gepost op: 05-10-2018, 22:47 »
Hoi allemaal,


Leuk een forum met avontuurlijke motorrijders!


Zelf rijd ik op een gewone weg motor en voornamelijk van A naar B. Enduro zal er ook wel komen om wat meer avontuurlijke tripjes te maken vanuit NL. Voor nu kan ik af en toe een CRF lenen.


Heb een gave trip door de Himalaya in India gemaakt. En nu kriebelt het om zoveel meer reizen te maken. Ver weg of juist dichtbij, langer of gewoon even een paar dagen er tussen uit. Mocht iemand aan willen haken, let me know!


Kirgizië/Mongolie, op de motor die kant op ook een optie!
Van Canada naar Alaska
Argentinië/Chili
Eigenlijk zoveel mooie plekken waar ik nog weleens wil reizen per motor








Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1659 Gepost op: 29-11-2018, 16:11 »
Hallo iedereen!

Zal me ook even voorstellen, ik ben Jarno, 24 jaar oud, woon in Drenthe en inmiddels 6 jaar in het bezit van het roze pasje.

Even kort mijn motorhistorie:
Honda TransAlp 650 - verkocht na onderzoek onderkant dijk
Honda NTV650 - verkocht omdat ik wat anders wou, overigens ook een keer de onderkant van een dijk mee onderzocht  ;D
Yamaha Fazer 600 - verkocht omdat ik de 4 cilinder saai vond
Honda Hawk GT - verkocht na slootonderzoek met 100km/u in DE 
Honda Hawk GT - gekocht om snel weer op te stappen, verkocht om plaats te maken voor wat lichters
Yamaha TDM850 - gekocht omdat ik wat meer comfort wou, verkocht omdat het niet helemaal klikte
Honda NX250 - verkocht omdat ik wat nieuwers wou
Honda TransAlp 600 (huidig)
Yamaha WR250R (huidig)

In 6 jaar tijd dus aardig wat motoren gehad volgens mij.  ;D
M'n huidige motoren wil ik wat langer houden, de TransAlp voor langere straatritten en licht offroad en de WRR (maandag gekocht) voor wat zwaarder offroad, wil er ook graag de TET mee doen.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1660 Gepost op: 29-11-2018, 16:33 »
Hi Datsun,
Welkom hier, een wonder dat je nog leeft! (of je bent gewoon van staal, nou dan zit je hier goed)
In drenthe kan je genoeg off-road rijden, mooi die WR lekker veel uren maken met dat ding.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1661 Gepost op: 29-11-2018, 17:22 »
Hi Datsun,
Welkom hier, een wonder dat je nog leeft! (of je bent gewoon van staal, nou dan zit je hier goed)
In drenthe kan je genoeg off-road rijden, mooi die WR lekker veel uren maken met dat ding.

Dankje! Haha ja, heb ook nog nooit iets gebroken. Laatste crash in DE zorgde er wel voor dat ik een paar uur knock-out lag door een hersenschudding en nu bijna 1,5 jaar later heb ook wel is pijntjes die ik ervoor niet had. Probeer nu dus wel wat verstandiger te zijn.. ;D

De WRR moet ik nog even een beurtje geven en waarschijnlijk de keerringen vervangen van de vork (r.poot zweette wat) en daarna de buurt is lekker verkennen i.p.v. voorbij vliegen.  :D

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1662 Gepost op: 01-12-2018, 10:48 »
Goedemorgen,


Even kort voorstellen Robert komende uit de randstad al een tijdje geleden lid geworden maar door verandering in email adres heb ik een nieuwe naam genomen. Rij nog steeds off road heb inmiddels een omgebouwde BMW F800 gs waar ik heel content mee ben.


Hoop wat dagritten te kunnen rijden en elk jaar een trip van een week moet ook nog wel lukken, afgelopen maand 10 dagen in Marokko geweest met Brouwer en dat was erg ok.


http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/rdGv
http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/r2Yn


Groet!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1663 Gepost op: 01-12-2018, 13:59 »
Hallo iedereen!

Zal me ook even voorstellen, ik ben Jarno, 24 jaar oud, woon in Drenthe en inmiddels 6 jaar in het bezit van het roze pasje.

Even kort mijn motorhistorie:
Honda TransAlp 650 - verkocht na onderzoek onderkant dijk
Honda NTV650 - verkocht omdat ik wat anders wou, overigens ook een keer de onderkant van een dijk mee onderzocht  ;D
Yamaha Fazer 600 - verkocht omdat ik de 4 cilinder saai vond
Honda Hawk GT - verkocht na slootonderzoek met 100km/u in DE 
Honda Hawk GT - gekocht om snel weer op te stappen, verkocht om plaats te maken voor wat lichters
Yamaha TDM850 - gekocht omdat ik wat meer comfort wou, verkocht omdat het niet helemaal klikte
Honda NX250 - verkocht omdat ik wat nieuwers wou
Honda TransAlp 600 (huidig)
Yamaha WR250R (huidig)

In 6 jaar tijd dus aardig wat motoren gehad volgens mij.  ;D
M'n huidige motoren wil ik wat langer houden, de TransAlp voor langere straatritten en licht offroad en de WRR (maandag gekocht) voor wat zwaarder offroad, wil er ook graag de TET mee doen.



Mooie bike, die WRR!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1664 Gepost op: 02-12-2018, 14:32 »
Mooie bike, die WRR!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Dankje!  :)