Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Suzuki Dr-Z400 K - E - S - SM  (gelezen 1591 keer)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Suzuki Dr-Z400 K - E - S - SM
« Gepost op: 27-09-2017, 15:08 »
Klassiekertje in wording, niet?
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Suzuki Dr-Z400 K - E - S - SM
« Reactie #1 Gepost op: 27-09-2017, 16:12 »
Mist er een plaatje of een linkje Juul? ;D

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Suzuki Dr-Z400 K - E - S - SM
« Reactie #2 Gepost op: 27-09-2017, 18:21 »
En wordt nog steeds gemaakt/verkocht als S en SM...


2018 model:



Wordt toch hoog tijd dat Suzuki eens een paar modellen vernieuwt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Suzuki Dr-Z400 K - E - S - SM
« Reactie #3 Gepost op: 27-09-2017, 19:21 »
..........................

Wordt toch hoog tijd dat Suzuki eens een paar modellen vernieuwt


Waarom?
Bewezen techniek. En alleen maar handig dat vrijwel alles past en nog verkrijgbaar is.


Ook hier zou je kunnen zeggen: "don't f*ck with it when it ain't broke"
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Suzuki Dr-Z400 K - E - S - SM
« Reactie #4 Gepost op: 27-09-2017, 19:29 »
Model komt anders nooit meer door alle mileu normen.
En abs verplicht .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Suzuki Dr-Z400 K - E - S - SM
« Reactie #5 Gepost op: 27-09-2017, 19:50 »
Hallo Propje,
Bedoel je dat er voor nieuwe motoren van bestaande modellen andere toelatingseisen gelden dan voor nieuwe modellen?
Lijkt me sterk.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Suzuki Dr-Z400 K - E - S - SM
« Reactie #6 Gepost op: 27-09-2017, 19:55 »
in Euwropa hebben de fabrikanten het mes op de keel gekregen. Bestaande modellen mochten nog twee jaar langer non-euro4 zijn, maar dan is het over en uit...


Er zijn delen in deze wereld waar ABS niet verpflicht ist. Zelfs een kat is in het schoone Commifornia voor een motor niet verplicht, net als een smog check. Er is blijkbaar het gezonde verstand dat het aandeel dat motorfietsen hebben in de uitstoot minimaal is...


Een koolstof reservoir waar de tankventilatie op uitkomt is trouwens wèl verplicht, maar daar wordt niet op gecontroleerd en vallen als gevolg op miraculeuze wijze zomaar van je motor af. Zelf ook al twee keer gehad....  :D






Maar goed, ik denk dat er hele volksstammen graag een DR-Z400 zouden willen hebben met wat betere vering, zesbak, 5 pk erbij, 5 kilo eraf.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Suzuki Dr-Z400 K - E - S - SM
« Reactie #7 Gepost op: 27-09-2017, 20:13 »
En een geometrie die past bij een Europees postuur.
Ik heb er een ander stuur op gezet, een andere kroonplaat met hogere stuurklemmen die ook nog eens verder naar voren - recht boven de vorkpoten - staan. Elk van die dingen hielp een beetje, maar ik sta er nog altijd niet fijn op. Op een KTM EXC matcht dat (voor mij) veel beter. Matjes postuur bijvoorbeeld past m.i. wat beter bij de DRZ dan het mijne.


Het veringprobleem had ik voor een paar honderd euro opgelost :)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Suzuki Dr-Z400 K - E - S - SM
« Reactie #8 Gepost op: 27-09-2017, 20:21 »
Klassiekertje in wording, niet?
In originele staat wel ja ;)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Suzuki Dr-Z400 K - E - S - SM
« Reactie #9 Gepost op: 28-09-2017, 17:04 »
Mist er een plaatje of een linkje Juul? ;D


Neuh, plaatjes komen vanzelf en op "Het forum" is het al een dik jaar ERRUG rustig...


Misschien zo iets opbouwen aan naslag, zodat deze toch best wel populaire fiets ondanks zijn tekortkomingen de credits krijgt die hij verdient...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Suzuki Dr-Z400 K - E - S - SM
« Reactie #10 Gepost op: 29-09-2017, 14:03 »
Maar goed, ik denk dat er hele volksstammen graag een DR-Z400 zouden willen hebben met wat betere vering, zesbak, 5 pk erbij, 5 kilo eraf.

Sluit ik me helemaal bij aan! Super motor