Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mogenlijkheden Nederland tot Enduro rijden.  (gelezen 2186 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Mogenlijkheden Nederland tot Enduro rijden.
« Gepost op: 29-09-2015, 18:28 »

Ik zou graag willen beginnen met offroad rijden, Maar weet dat de huidige situatie voor legale ritten zo zit: Van september tot december zijn er legale ritten, voor de rest kan het alleen op kleine baantjes op een paar plekken. Is het nog eigenlijk mogelijk om buiten die tijden ergens te rijden?

Ik weet van motorrijden dat Nederland een verbied land is, en rij vaak genoeg op dijken waar inrijverbod of andere onzin staat. Zolang ik iedereen normaal passeer en naar kinderen zwaai heeft er nog niemand last van gehad. Ook heb ik nog nooit last van politie gehad op die dijken.

Wat is de huidige situatie, kun je mits je normaal doet offroad rijden of zijn er actief politiecontroles overal te vinden? Als dat zo is en je alleen in de herfst over boerenland kan rijden, is offroad rijden in nederland eigenlijk een beetje onmogelijk?

Edit: wat ik wil zeggen is, ik wil niet 5 ritten per jaar legaal doen of illegaal crossen en elke keer paranoïde om me schouder kijken als ik onverhard ga rijden.
“Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4368
Re: Mogenlijkheden Nederland tot Enduro rijden.
« Reactie #1 Gepost op: 29-09-2015, 18:42 »
In Nederland mag je gewoon over zandwegen rijden als hier geen verbodsbord staat. Zeker in landelijke gebieden kan je nog leuk rijden. Heel Brabant ligt vol met zandwegen maar je moet wel zoeken en proberen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Mogenlijkheden Nederland tot Enduro rijden.
« Reactie #2 Gepost op: 29-09-2015, 19:18 »
Als je actief publicaties volgt en lid bent van wat clubs dan kom je het hele jaar door aan je trekken.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Mogenlijkheden Nederland tot Enduro rijden.
« Reactie #3 Gepost op: 30-09-2015, 10:40 »
Er zijn best wel veel ritten, eigenlijk is er elk weekend wel wat te vinden, en soms zelfs 2 :X

http://www.enduro.nl/kalender.htm

Verder dit soort forums in de gaten houden, daar wordt ook veel georganiseerd, en komen vaak tips van he dit evenementje is er.
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Mogenlijkheden Nederland tot Enduro rijden.
« Reactie #4 Gepost op: 01-10-2015, 08:13 »
Er zijn best wel veel ritten, eigenlijk is er elk weekend wel wat te vinden, en soms zelfs 2 :X

http://www.enduro.nl/kalender.htm

Verder dit soort forums in de gaten houden, daar wordt ook veel georganiseerd, en komen vaak tips van he dit evenementje is er.


Ja, maar ik zie veel van september tot december, buiten die tijden is er bar weinig. Maar ik zie wel vaak dat via deze fora afgesproken wordt, dus dat is iets.

Zaterdag een crosser kijken, dus wie weet.
“Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Mogenlijkheden Nederland tot Enduro rijden.
« Reactie #5 Gepost op: 01-10-2015, 10:19 »
Dit is omdat er dan ruimte vrij is van boeren die hun land ter beschikking stellen. Maar in het voorjaar zijn er ook ritten hoor vanaf +-maart.

Verder kun je nog terecht op crossbanen, en menig zandpad in het land (hou het wel netjes aub).

In de zomer lekker op vakantie of sleutelen en lekker crossen.
ARM facebook HIER