Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Juridische verantwoordelijkheid bij betaling aan de kassa?  (gelezen 1959 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Re: Juridische verantwoordelijkheid bij betaling aan de kassa?
« Reactie #15 Gepost op: 19-04-2021, 20:16 »
Ik heb iets vergelijkbaars gehad in DLD. Wel getankt en ook betaald maar volgens de tankhouder voor een andere goedkopere tankbeurt. Dat heb ik weerlegd met het gegeven dat ik anders ook voor een ongeveer vergelijkbaar bedrag tankte. Vervolgens heb ik aangegeven dat ik normaal altijd betaal en niet kan uitsluiten dat de tankbediende een vergissing heeft gemaakt.
Aangezien zij een bewijs hebben van mijn vermeend wangedrag heb ik aangeboden het verschil te willen bijbetalen. Wel onder de voorwaarde dat zij aantonen hoeveel het verschil is. De zaak werd geseponeerd.

Jij kunt wel gezegd hebben dat je getankt hebt, maar misschien lette de bediende niet op?
En heeft de bediende gevraagd of je ook getankt had op het moment dat je de snacks betaalde.
Was je bewust van zins om het tanken niet te betalen dan klinkt het onwaarschijnlijk dat je naar binnen gaat, de snacks koopt en die wel afrekent.
Geeft aan dat je weet dat dit soort dingen op film worden vastgelegd en er bij tanken zonder te betalen altijd een navordering volgt.
Beroep je op het gegeven dat er klaarblijkelijk een vergissing is gemaakt. Dat je niet uitsluit dat jij dat bent geweest, maar dat het ook bij de tankhouder kan liggen.
Bied aan om het bedrag alsnog te betalen maar zonder incassokosten.
Leg je boodschap schriftelijk voor aan de degene die de boete heeft opgelegd (hoeft niet de tankstationhouder te zijn) met de boodschap dat je bij een afwijzing van je voorstel de zaak juridisch zult aanvechten.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering toets deze route dan even.
Lukt dit niet, let dan op met het tijdig betalen ivm de verhoging van de incassokosten.

Veel succes

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Juridische verantwoordelijkheid bij betaling aan de kassa?
« Reactie #16 Gepost op: 19-04-2021, 22:41 »
In mijn eerste verweer heb ik gevraagd naar bewijsmateriaal. Filmmateriaal of geluidsopname waaruit zou moeten blijken dat ik dus geen pompnummer heb aangegeven. Daar wordt niet op gereageerd en ik krijg alleen een foto van het kenteken van mn bus terug.


In mijn tweede verweer heb ik inderdaad nog eens duidelijk omschreven welke stappen ik allemaal heb genomen om wel te betalen en er dus van kwade opzet totaal geen sprake is. Ook aangegeven dat de pompbediende een vergissing kan maken. Is tenslotte menselijk.
Tevens in dit verweer ook gevraagd waar juridisch is vastgelegd dat de klant de volledige verantwoordelijkheid draagt. Zij kunnen dat wel roepen maar wie zegt dat dat zo is.


Heb in beide bezwaarschriften ook duidelijk aangegeven dat ik wil betalen voor de 18 euro benzine maar het niet eens ben met de incassokosten (puur uit principe).


Rechtsbijstand heb ik helaas niet en ik wacht nu op een reactie op het tweede bezwaarschrift.


Wordt vervolgd....
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Juridische verantwoordelijkheid bij betaling aan de kassa?
« Reactie #17 Gepost op: 19-04-2021, 23:16 »
Je zou je fossiele brandstoffen bijna zelf gaan maken.......
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Juridische verantwoordelijkheid bij betaling aan de kassa?
« Reactie #18 Gepost op: 19-04-2021, 23:57 »
Je zou je fossiele brandstoffen bijna zelf gaan maken.......


😇
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Juridische verantwoordelijkheid bij betaling aan de kassa?
« Reactie #19 Gepost op: 22-04-2021, 21:25 »
En? Hoe is het afgelopen?

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Juridische verantwoordelijkheid bij betaling aan de kassa?
« Reactie #20 Gepost op: 11-05-2021, 17:20 »
Vorige week bericht gekregen. Een relatief kort bericht waarin nog eens duidelijk werd gemaakt dat ik (volgens de deurwaarder) juridisch verantwoordelijk ben voor het afrekenen van het (juiste) bedrag waarvoor in dit geval getankt is. Op mijn eerdere vraag in welk wetsartikel ik dit kan terug lezen hebben ze helaas niet geantwoord. Ik twijfel er daarom ook nog steeds aan...


Uiteindelijk boden ze mij een schikking aan. De proceskosten van 42 euro werden gehalveerd. Dus 21 euro + tankbeurt moest ik nog betalen.
Dat heb ik maar gedaan aangezien ik het gevoel had dat we er verder niet uit gingen komen. Een gang naar de rechter voor dit bedrag zag ik ook weer niet zitten.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Juridische verantwoordelijkheid bij betaling aan de kassa?
« Reactie #21 Gepost op: 11-05-2021, 18:23 »
Toch een beetje gematst.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Juridische verantwoordelijkheid bij betaling aan de kassa?
« Reactie #22 Gepost op: 12-05-2021, 07:34 »
Vorige week bericht gekregen. Een relatief kort bericht waarin nog eens duidelijk werd gemaakt dat ik (volgens de deurwaarder) juridisch verantwoordelijk ben voor het afrekenen van het (juiste) bedrag waarvoor in dit geval getankt is. Op mijn eerdere vraag in welk wetsartikel ik dit kan terug lezen hebben ze helaas niet geantwoord. Ik twijfel er daarom ook nog steeds aan...


Uiteindelijk boden ze mij een schikking aan. De proceskosten van 42 euro werden gehalveerd. Dus 21 euro + tankbeurt moest ik nog betalen.
Dat heb ik maar gedaan aangezien ik het gevoel had dat we er verder niet uit gingen komen. Een gang naar de rechter voor dit bedrag zag ik ook weer niet zitten.
Het wordt tijd dat iemand eens korte metten maakt met dit gegraai van deurwaarders. Zo raar dat personeel slonzig omgaat met jouw 'Pomp 3' maar je wel ondervraagt over zegeltjes, chocolade snoep aanbieding etc. Er zit een mondkapje tussen en een glasplaat. Zij ook nog een mondkapje, maar kunnen wij daar wat aan doen? Je levert je motorolie met barcode naar het raam en krijgt vervolgens een deurwaarder achter je aan. Of iets intelligenter (geconcentreerder) personeel aannemen (duurder) of goede jurisprudentie die dit niet meer toelaat? Ik probeer die tankstations op de motor zo veel als mogelijk te vermijden tegenwoordig, maar tijdens een ritje ontkom je er soms niet aan!

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk