Ik heb inderdaad nog een stukje 'vers' tandwiel doordat ik 'm de andere kant op laat draaien. Magoed, half versleten tandwiel betekent ook dat ik geen verse ketting ga gebruiken, dus heel veel leven zal ik er alsnog niet uithalen.
Hoeft ook niet trouwens; laat de boel eerst maar eens rijden. Dan kom ik er vanzelf achter dat de voetsteunen nog niet op de meest ideale plek zitten, dat de vering erg uit balans is, dat de tandwielverhouding anders moet, etcetera. D'r komt dus nog wel een finetuning-ronde achteraan.
Zot: heb jij geen 54T tandwielen in de aanbieding, mocht ik die alsnog willen?
Voor wat betreft de remmerij: de 2003 en ouder EXC's schijnen een achterremklauw te gebruiken die exact het spiegelbeeld is van de LC4 remklauw. Dat zou mooi uitkomen; dan kan het wieltje helemaal origineel blijven en kan ik die mooi wisselen met de Adv naar behoefte.