Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tet portugal met 230kg  (gelezen 2086 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #15 Gepost op: 02-02-2021, 17:25 »
Dat hij geen mes bij zich heeft om zijn onderbeen te amputeren :D  er is een film geweest 2 jaar geleden of zo van een Amerikaan die vast zat met zijn onderarm deze heeft hijzelf de amputatie gedaan.
Die was tenminste goed voorbereid mesje op zak..... :D ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #16 Gepost op: 02-02-2021, 18:55 »
zolang hij tijd heeft om zijn camera te plaatsen is er niets aan de hand

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #17 Gepost op: 02-02-2021, 19:03 »
Daar leeft hij van.
Gewoon de wereld rond op een transalp en je brood ermee verdienen.
Mijn vakanties kosten altijd geld hebben nog nooit iets opgebracht.
Ja een baas met hoofdpijn 8)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #18 Gepost op: 02-02-2021, 19:16 »
  • TET met een topcase? Laptop? Heb je dat echt nodig?


Deze Nederlander is al een jaar of wat onderweg en heeft een groot deel van de wereld afgereisd. Die laptop heeft hij op zijn reis nodig om...  onder andere deze video te maken :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #19 Gepost op: 03-02-2021, 12:10 »
topcase is geen probleem onverhard, na een gezinsrondrit in Marokko ging vrouw en dochter naar huis met het vliegtuig, ik al rijdend dus richting luchthaven, zij gebruikte de topkoffer als extra bagage wilden ze 65 euro voor dus werd het op de motor ipv het vliegtuig voor de topkoffer ging goed, moest enkel de dag nadien de motor een tijdje op 2700 meter ingesneeuwd laten staan maar dat is een ander verhaal  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #20 Gepost op: 03-02-2021, 12:33 »






Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #21 Gepost op: 03-02-2021, 13:33 »
Helder. Ik hou liever m'n zwaartepunt zo laag en centraal mogelijk. De plek waar je topkoffer zit is de meest beroerde plek om gewicht op te laden wat dat betreft. Dat merk je niet alleen tijdens het rijden maar ook tijdens het weer oprapen... Misschien was je zonder topkoffer wel boven gekomen zonder vallen  ;) :D . Lijkt me ook dat ie aardig wat klappen gaat krijgen (i.i.g. wel met mijn rijstijl: 'gas is alles!') op bv. het rotsachtige parcours op jou foto's. Ik ben zelfs al eens een tanktas verloren die ik achterop gegespt had ... door km's lang denderen over een rotsachtige piste.


Best dus om er zo min mogelijk, alleen licht spul in te doen. Doe ik zelfs bij m'n FJR ook al weegt die 300 kilo (en heeft de topkofferbelading daarom minder invloed) en verwacht ik niet dat ik m neer ga leggen.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #22 Gepost op: 03-02-2021, 15:25 »
intussen al bijgeleerd hoor 701 voor dat werk nu met extra laag en gecentraliseerd gewicht, speciaal daarvoor zelf extra lage rekjes gemaakt,
waar ik op mijn zij lig is op het simpelste stuk, concentratieverlies  8)
En op dat stuk is veel gas niet mogelijk moet je in trial modus doen, scherpe hoge rotsen, de echte moeilijke stukken staan nooit op de foto

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #23 Gepost op: 05-02-2021, 15:05 »
Heb in augustus in m'n eentje op een R1200GS LC (weliswaar met 21"voorwiel) de TET 13 gedaan. Met bepakking voor kamperen. 2x omgereden maar me verder prima vermaakt en goed door kunnen rijden. Zijn keuzes. Dezelfde route met een bak regen zou een ander verhaal zijn. Had nu 1 buitje en dat wordt het rode zand van de akkers daar rode klei met lijm. Da's even leuk, maar niet dagen achter elkaar.


Heb ook EXC's etc. gehad. Dus ik ken het verschil. Heb ooit de Alto Turia rally gedaan (man ik wordt oud.... ;-) ). Een keer op een dikke BMW en een keer met een EXC. Kan niet zeggen dat het één leuker was dan het ander. Andere benadering.


Vind eigenlijk die eeuwige (goedbedoelde) discussie over wie waar mee rijdt nogal zinloos. Ieder het zijne en laat het daarbij.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #24 Gepost op: 05-02-2021, 15:53 »
je hebt gelijk het is zinloos we laten het hierbij.