Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: zadelschuim of schapenvacht  (gelezen 2762 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 101
zadelschuim of schapenvacht
« Gepost op: 28-05-2019, 11:00 »
Ik rijd sinds kort een ktm 640 adv. Nu zit het zadel van mijn ktm 950 adv ook bij langere ritten super comfortabel echter het zadel van de 640 is voor een korte rit goed, alleen na enkele uurtjes te zacht en daardoor onmogelijk om vol te houden. Nu rijd ik al met een fietsbroek aan om toch wat meer comfort te hebben.
Het originele zadel aanpassen is een optie alleen vind dat ergens zonde, er zijn zoveel soorten schuim en hoezen te vinden waardoor gelijk een goede keuze te maken lastig word.

Graag wil ik het zadel harder hebben, een stuk je hoger mag ivm mijn lengte van 1.95. Heeft iemand een oplossing?

Ook lees ik vaak over schapenvacht alleen vind ik dat persoonlijk meer iets voor op een goldwing of chopper.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: zadelschuim of schapenvacht
« Reactie #1 Gepost op: 28-05-2019, 11:35 »
Deze man heeft verstand van allroad-zadels: https://www.facebook.com/bart.peetermans.39

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: zadelschuim of schapenvacht
« Reactie #2 Gepost op: 28-05-2019, 13:20 »
 Hier kun je ook zeer goed terecht:  http://www.rayz.nl/over-rayz/


Grtz, F.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: zadelschuim of schapenvacht
« Reactie #3 Gepost op: 28-05-2019, 13:22 »
Tijdens vakanties op de motor waarbij ik lange dagen maak, gebruik ik een schapenvacht.
Ja het helpt,  maar een aangepast zadel is beter. Of allebei, zoals ik ook heb.
Zo'n vacht stelt de pijn alleen maar uit en als je er gevoelig voor bent krijg je aan het eind van de dag alsnog pijn aan je reet. Zeker met smalle allroadzadels, toerbuffels hebben niet voor niets brede zadels.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: zadelschuim of schapenvacht
« Reactie #4 Gepost op: 28-05-2019, 17:16 »
Hier kun je ook zeer goed terecht:  http://www.rayz.nl/over-rayz/


Grtz, F.

Om je portemonnee leeg te kieperen zeker.
Als een beetje info al niet op prijs wordt gesteld.
Mag je voor mij ergens inzakken waar de koeien instaan op stal.
Je hebt ook tijger leathers meneer Sam
Viking seats.
Of zelf doen.
Heb mijn buddy van de 690 aangepast.
En dat zit bijzonder prettig.
Skai gratis en wat foam van de gamma.
Als ik het foam nog heb? mag je setje gratis bij me ophalen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: zadelschuim of schapenvacht
« Reactie #5 Gepost op: 29-05-2019, 08:17 »
Op mijn 701 heb ik een Rayz. Hij maakt hele goed zadels maar hij is wel duur terwijl de hier genoemde Bart het voor bijna de helft van de prijs doet. Maatje van me heeft een Bart zadel op zijn 701 en die is ook heel comfortabel, althans relatief.

Zelfs met zo'n beter zadel krijg ik na een uur ook forse zadelpijn. Probleem is dat ze smal zijn zelfs al is hij breder dan standaard. Een smal zadel zal nooit helemaal comfortabel worden.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: zadelschuim of schapenvacht
« Reactie #6 Gepost op: 29-05-2019, 08:30 »
Ik rijd sinds kort een ktm 640 adv. Nu zit het zadel van mijn ktm 950 adv ook bij langere ritten super comfortabel echter het zadel van de 640 is voor een korte rit goed, alleen na enkele uurtjes te zacht en daardoor onmogelijk om vol te houden. Nu rijd ik al met een fietsbroek aan om toch wat meer comfort te hebben.
Het originele zadel aanpassen is een optie alleen vind dat ergens zonde, er zijn zoveel soorten schuim en hoezen te vinden waardoor gelijk een goede keuze te maken lastig word.

Graag wil ik het zadel harder hebben, een stuk je hoger mag ivm mijn lengte van 1.95. Heeft iemand een oplossing?

Ook lees ik vaak over schapenvacht alleen vind ik dat persoonlijk meer iets voor op een goldwing of chopper.
je moet gewoon meer gaan staan! dan hebbie ook geen zadelpijn.
Overigens heb ik op mijn 690 minder comfort dan op het keiharde endurozadeltje van mijn CRF, ik geloof niet dat zachter minder pijn betekend.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: zadelschuim of schapenvacht
« Reactie #7 Gepost op: 29-05-2019, 09:05 »
Te zacht betekent vaak dat je gaat 'doorzitten.' Dan is steviger schuim wel degelijk beter, mijn Yamaha was net een kussentje van de IKEA; als ik ernaar keek kreeg ik al spontaan pijn aan m'n reet.


Bij smalle zadels kan het ook zo zijn dat je de randen van het zadelframe aan de zijkant van het zadel gaat voelen.


Mijn beste aanpassing op een (sport/toer)motor die ik had was het zadel bij Bagster laten aanpassen tot een gelzadel. Daarmee was de pijn direct verleden tijd.
Mijn huidige zadel heb ik laten aanpassen door iemand die het er in de avonduurtjes bij doet in Purmerend, ik ben er erg blij mee en het was niet duur. Ik wil zijn gegevens alleen even niet openbaar te grabbel gooien op internet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: zadelschuim of schapenvacht
« Reactie #8 Gepost op: 29-05-2019, 10:11 »
Ik weet niet waar je huis woont, maar zoals member al aangaf: Meneer Sam in Apeldoorn.
Ik heb daar mijn zadel van de DR laten aanpassen. Nieuw dekje was nodig na de supercell in Someren en direct laten aanpassen (verhogen en verharden). Kostte me 150 incl BTW. 

Voor :



Na: