Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?  (gelezen 100651 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #60 Gepost op: 28-07-2009, 10:20 »
 
Citaat
Maar toch ... toch was mijn eerste indruk dat ie niet overdreven veel grip heeft achter.

Mossel, hij komt toch bij Lemmens vandaan, dan denk ik dat de achterband er verkeerd om op ligt ! :-X :-X 
 
flauw he ? maar euh, het zal wel wat anders zijn dan de superenduro. Vooral in bochten en technisch werk zal het wel een verademing zijn.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #61 Gepost op: 28-07-2009, 10:22 »
Jep, het ding is zoveel lichter dat je toch echt goed met je gewicht moet werken om tractie te krijgen als je vol aan het gas gaat...

Meneer kennende (zie stuntje in filmpje topspeed van OER) zal het wel in iedere bocht vol op het gas gaan  :D ;D ;)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #62 Gepost op: 28-07-2009, 12:57 »
Vanavond ga ik weer testen.

Ditmaal met nieuwe olie en ik mag het gas iets verder open trekken.

Be benieuwd.  8)
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #63 Gepost op: 28-07-2009, 13:05 »
Vanavond ga ik weer testen.

Ditmaal met nieuwe olie en ik mag het gas iets verder open trekken.

Be benieuwd.  8)

Kom je naar Ijmuiden? Moet te doen zijn vanuit Breda  ;D :D

Zit je zo op je totaal 'inrij' kilometers  ;D :D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #64 Gepost op: 28-07-2009, 13:31 »
IJmuiden in die zandkuil ter grootte van een postzegel?

Ben expres van Haarlem naar Breda verhuisd vanwege de mooie bossen hier.  :D


Je moet eens kijken bij het circuit van Zandvoort. Die duinen er omheen is ook erg leuk offroaden.
Je bent meer dan welkom om vanavond mee te komen rijden.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #65 Gepost op: 28-07-2009, 17:45 »
IJmuiden in die zandkuil ter grootte van een postzegel?

Ben expres van Haarlem naar Breda verhuisd vanwege de mooie bossen hier.  :D


Je moet eens kijken bij het circuit van Zandvoort. Die duinen er omheen is ook erg leuk offroaden.
Je bent meer dan welkom om vanavond mee te komen rijden.

Moet nu naar huis rennen om mijn wielen te wisselen en dan naar de kuil.

Wat doe je zondag? Mijn vader woont in de buurt van Breda dus kan ik mooi eea combineren  ;D :D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #66 Gepost op: 29-07-2009, 09:04 »
Moet nu naar huis rennen om mijn wielen te wisselen en dan naar de kuil.

Wat doe je zondag? Mijn vader woont in de buurt van Breda dus kan ik mooi eea combineren  ;D :D

Zaterdag zit ik helaas al helemaal vol.
Je had er gisteren bij moeten zijn. Was een geweldige adrenaline kick.
Na anderhalf uur door de bossen getrokken te hebben hadden we opeens boswachters achter ons aan.

Een Husa is sneller.   ;D
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #67 Gepost op: 29-07-2009, 09:08 »
Hadden die mensen daar een goede reden voor?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #68 Gepost op: 29-07-2009, 09:29 »
Na anderhalf uur door de bossen getrokken te hebben hadden we opeens boswachters achter ons aan.

Daar ben ik en de mede-ARM-ers je NIET dankbaar voor....
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #69 Gepost op: 29-07-2009, 09:32 »
 :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #70 Gepost op: 29-07-2009, 11:16 »
Ik blijf zoveel mogelijk op de legale paden echter is het hier niet altijd even duidelijk wat privé gebied is en wat niet. Blijkbaar ergens verkeerd gereden.

Die maat van me is gepakt en heeft de meest vreselijke verwensingen naar z’n hoofd geslingerd gekregen van de landeigenaar en de boswachter. Toen de politie arriveerde heeft die een verbaal opgemaakt maar niet bekeurd. De agent heeft ter plekke geconstateerd dat er niks was vernield.  De land eigenaar had zelfs erg veel moeite om sporen te vinden van waar we gereden hebben. Dus ja, ik denk dat de boswachter in dit geval beter thuis had kunnen blijven.

Ik ben een offroader, geen crosser. Mijn lol bestaat uit het overwinnen van obstakels en niet uit hoge snelheden. Daarbij rijden we beide met volledige dempers en laten niks achter in de natuur.
De enige keer dat ik het gas echt opengetrokken heb was op het moment dat ze met een grote landrover achter me aan zaten.

Wees maar boos op me omdat ik een overijverige gefrustreerde bosnicht achter me aan had die ik kwijt gereden ben. Maar ik weet dat ik vrijwel overal nog welkom ben waar ik eerder met de motor geweest ben.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #71 Gepost op: 29-07-2009, 11:59 »
Ik blijf zoveel mogelijk op de legale paden echter is het hier niet altijd even duidelijk wat privé gebied is en wat niet. Blijkbaar ergens verkeerd gereden.

Die maat van me is gepakt en heeft de meest vreselijke verwensingen naar z’n hoofd geslingerd gekregen van de landeigenaar en de boswachter. Toen de politie arriveerde heeft die een verbaal opgemaakt maar niet bekeurd. De agent heeft ter plekke geconstateerd dat er niks was vernield.  De land eigenaar had zelfs erg veel moeite om sporen te vinden van waar we gereden hebben. Dus ja, ik denk dat de boswachter in dit geval beter thuis had kunnen blijven.

Ik ben een offroader, geen crosser. Mijn lol bestaat uit het overwinnen van obstakels en niet uit hoge snelheden. Daarbij rijden we beide met volledige dempers en laten niks achter in de natuur.
De enige keer dat ik het gas echt opengetrokken heb was op het moment dat ze met een grote landrover achter me aan zaten.

Wees maar boos op me omdat ik een overijverige gefrustreerde bosnicht achter me aan had die ik kwijt gereden ben. Maar ik weet dat ik vrijwel overal nog welkom ben waar ik eerder met de motor geweest ben.


Lijkt me een duidelijk verhaal
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #72 Gepost op: 29-07-2009, 12:22 »
Thanks, dan is iig weer duidelijk wat wel en niet kan...
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #73 Gepost op: 29-07-2009, 12:53 »
Tijdens die tocht door het bos hadden we een bewogen gemiddelde van 12km/u.  ;D
De bomen waar we overheen reden waren al uit eigen wil omgevallen en de plaatselijke konijntjes waren eerder nieuwsgierig dan bang.  ;)

Het zal wel verboden zijn wat we deden maar de politie maakt zich er in ieder geval niet druk om. Die had ook wel door dat die maat van me geen zware crimineel was die hele maisvelden omploegd.

De land eigenaar was hierdoor helemaal gefrustreerd en dreigde de volgende keer geen politie meer te bellen en het recht in eigen hand te nemen.

Tja, . . . Had nog nooit eerder boswachters achter me aan gehad en het kwijt rijden was meer een impuls dan goed doordacht. Ik vond het allemaal wel spannend.  8)
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #74 Gepost op: 30-07-2009, 00:24 »
veel plezier met je nieuwe speelgoed mossel!
en bij me in de buurt blijven de 23e, we komen je niet redden als je verkeerd rijdt  :D
gr Hilbert