Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Weer eens een "wat voor motor..." topic  (gelezen 21168 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #30 Gepost op: 22-12-2014, 20:27 »
Hm, een K&N filter heb ik ook in mijn GS zitten, waar ik weinig mee door het stof rij. Maar het is (vanwege de veel "opener" structuur) meer een filter voor op de weg dan voor in het zand. Als de vorige eigenaar er veel mee onverhard gereden heeft, zou ik in elk geval eens serieus kijken/vragen naar het olieverbruik. Mócht je uiteindelijk toch met deze DR verder willen :)
De huidige eigenaar heeft zelf het filter gezet en gebruikt de DR vooral voor de dijkjes hier in Zeeland en hij heeft wel wat door de blubber gecrosst, maar eigenlijk voornamelijk verhard. Olieverbruik heb ik, uiteraard, naar gevraagd en was verwaarloosbaar zei hij. Toch denk ik niet dat ik hier uiteindelijk mee naar huis ga...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #31 Gepost op: 29-12-2014, 16:12 »
Helaas... Ik zou morgen naar de DRBIG gaan kijken. Kar geregeld etc., maar nu krijg ik net een mailtje dat hij toch al verkocht is. :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #32 Gepost op: 06-01-2015, 20:49 »

Jawel, ik heb een 'nieuwe' motor. :)


Ik liep eigenlijk 'toevallig' tegen een Triumph Tiger 900 (T400, eerste model) van de tweede eigenaar aan. Hij voldoet niet 100% aan alle eisen die ik had gesteld, maar ik geloof niet dat er een motor is die dat wel doet. De vorige eigenaar was 82 en gebruikte de motor tot voor kort nog regelmatig. Hij is in het verleden op de motor onder andere naar Griekenland gereden, dus het was een echte rijder. Ik ben met zijn zoon in contact gekomen en heb de Tiger van hem overgenomen. Vanochtend vol goede moed naar het oosten van het land vertrokken en aan het einde van de middag kwam ik, behoorlijk koud, weer terug. Maar met een hele grote glimlach. Ik ben er blij mee.



Even tanken in Zutphen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 261
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #33 Gepost op: 06-01-2015, 21:48 »
ziet er goed uit ga je vast veel plezier van hebben, succes ermee

Arnold

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4774
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #34 Gepost op: 06-01-2015, 21:52 »
Pracht ding om te zien! Veeel plezier ermee!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #35 Gepost op: 06-01-2015, 21:53 »
Ik zag het al voorbij komen op m-f.
Mooie motor! Ik had vorige jaar een blauwe aangeschaft.  Droommotor.  Wilde ik altijd al hebben.  Maar viel toch wat tegen.  Met name de erg krappe kniehoek.  Maar ze blijven mooi!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #36 Gepost op: 06-01-2015, 22:08 »

Ben er blij mee. Ziet er best netjes uit en rijdt prima. Net 250km achter de rug en die gingen goed.

De kniehoek valt mij inderdaad ook tegen. Vraag me af of daar ook verlaagde stepjes op kunnen en de rem en het schakelpedaal dan ook te verlagen zijn. Maar dat is voor later. Nu eerst maar eens rijden. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #37 Gepost op: 09-01-2015, 15:38 »
Fantastische motor! Je kan het rubber ban de voetsteunen halen, scheelt een dikke centimeter.


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #38 Gepost op: 09-01-2015, 19:51 »
Goeie keus, gefeliciteerd man. Dat hoogt het tijger gehalte weer wat op hiero  :D


Lekker kleurtje ook, ziet er nog goed uit voor z'n leeftijd zo te zien.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #39 Gepost op: 09-01-2015, 22:29 »
Fantastische motor! Je kan het rubber ban de voetsteunen halen, scheelt een dikke centimeter.
Thanks. :) En ik ga even kijken naar die rubbers. Bedankt.

Goeie keus, gefeliciteerd man. Dat hoogt het tijger gehalte weer wat op hiero  :D


Lekker kleurtje ook, ziet er nog goed uit voor z'n leeftijd zo te zien.
Het is echt een leuk ding om te rijden en hij ziet er inderdaad nog best goed uit voor bijna 20 jaar. ;) En hij rijdt nog prima.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #40 Gepost op: 01-01-2016, 09:35 »
Goed nieuw jaar iedereen!

Een nieuw jaar en nieuwe overwegingen. ;) Ik rij nu bijna een jaar op de Tiger. Het is heel veel opzichten een heerlijke machine die voldoet aan de eisen die ik stelde toen ik dit topic opende. Maar toch heb ik een paar bezwaren. De eerder genoemde zithoek is voor mij eigenlijk wat te krap. Zal ook gewenning zijn, ik heb mijn benen altijd in een rechtere hoek gehad. Dus vind ik eigenlijk de zit te sportief voor mijn gebruik. Daarnaast vind ik de windbescherming minder dan die van de Transalp. Dat had ik niet verwacht, maar op de Transalp zat ik minder in de wind en regen dan op de Tiger. En de Tiger weegt 17% meer dan de Transalp (174 vs 209 droog). Dat gewicht merk je wel. Niet alleen op de kleine dijkjes bij gooi- en smijtwerk, maar ook in het dagelijks gebruik, bij rijden door de file, bij parkeren en manoeuvreren etc.

Groot voordeel van de Tiger is natuurlijk wel de power en de stabiliteit op de lange ritten. Met koffers blijft hij lekker rechtuit lopen bij 160 op de Duitse Autobahn en heb je nog genoeg power om eventueel uit te wijken. Maar hoe vaak doe je dat nou helemaal. (In mijn geval hoogstens een keer of 2/3 per jaar.) En afgelopen zondag heb ik eens echt een power-rondje gedaan op de Tiger en ik merk dat ik de reserves van de motor eigenlijk nooit gebruik. (Maar ook niet wil gebruiken, want je rijdt meteen als een hooligan. ;) )

Dus ben ik voorzichtig aan het overwegen of er een opvolger moet komen voor de Tiger. Hij voldoet voor een groot deel aan de eisen die ik stelde toen ik op zoek ging naar een andere motor, maar kort door de bocht mis ik de lichtvoetigheid van de Transalp wel. Ik vraag me af of ik misschien op zoek ga naar een lichtere motor waar ik wel gewoon de hele dag 140 op kan rijden, maar die aanzienlijk lichter is en betere windbescherming biedt.

 Hebben jullie daar nog gedachten over?

 (Spontane biedingen mogen ook. ;) )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #41 Gepost op: 05-01-2016, 09:33 »
Ha ha, volgens mij moet jij het grote topic de ideale all road maar eens doorlezen. Niet voor niks is deze zo lang ;D . Twee motoren is veel makkelijker (3 nog beter  :-X )
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=2161.0
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #42 Gepost op: 06-01-2016, 23:13 »
Ha ha, volgens mij moet jij het grote topic de ideale all road maar eens doorlezen. Niet voor niks is deze zo lang ;D . Twee motoren is veel makkelijker (3 nog beter  :-X )
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=2161.0
Nou ja, daar heb ik ook wel over zitten denken. Een XT660/DR600/KTM640 oid ernaast. Misschien zelfs nog wel wat lichter. Al wil ik wel iets waarmee je op de snelweg ook nog mee kunt komen, want om ergens te komen, ontkom je daar vaak niet aan. En ik wil hem niet op een trailer zetten. ;)


(Oh, en dat topic heb ik al wel doorgelezen hoor. Misschien zelfs al wel eens wat in gepost.)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #43 Gepost op: 08-01-2016, 21:36 »
Ach, het is ook best een leuk ding. ;)

Misschien eerder kijken voor een eencilinder ernaast. Een 400/500/600. Als iemand mijn XJ550 nou over wil nemen, dan heb ik ruimte voor een XT/XR/DR projectje. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #44 Gepost op: 02-05-2017, 09:05 »
Zo, dit topic maar weer eens oprakelen, want de Tiger wordt zaterdag opgehaald. Dus nu wordt de belangrijke vraag: "Wat komt er nu?"

Ik heb weer een heel lijstje van dingen die elkaar vaak uitsluiten. Dat ligt ook aan mijn gebruik en het gebruik dat ik er van zou willen maken. Ik gebruik mijn motor zowel voor woon-werk naar de Randstad als voor werk trips naar Duitsland en Frankrijk, als voor lokale slingerdijkjes etc. Ik zou wel eens wat meer offroad willen gaan (leren) doen, maar heel veel gelegenheid is daar hier niet voor. Het meeste offroad dat je hier -legaal- kunt vinden zijn dijkjes met grind.



Daar kun je dus met alles overheen. Een dedicated offroad is weer niet handig voor de lange ritten. 600km enkele reis Duitsland in is niet leuk op een XR600 of iets dergelijks. (Ja, ik weet dat het kan, maar leuk is anders.) Tegelijkertijd mag het ook wel wat lichter dan de Tiger en hoeft het minder pure power te hebben. Als ik een uurtje of twee 140 aan kan houden met twee koffers/tassen, dan ben ik aan power wel tevreden. Ik ben toch een 'luie rijder' en schakel vrij snel door. Doortrekken naar rood doe ik bijna niet. Aan de andere kant kunnen mijn billen wel wat meer comfort waarderen dan het zadel van de Tiger.

Dus daar is de spagaat. Ik kan natuurlijk op zoek naar een 1150GS, het brede zadel en het houden bij de grinddijkjes hier. Maar ik kan ook voor een toermotor gaan met een lichte offroad ernaast... In de wetenschap dat ik toch niet heel vaak het Brabantse zand op ga zoeken, want dat is gewoon minimaal anderhalf uur extra rijden. Het wordt er nog niet makkelijker op...