Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuwe CRF250 rally  (gelezen 11473 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #16 Gepost op: 06-11-2015, 15:32 »
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #17 Gepost op: 06-11-2015, 17:19 »
Die is net gelanceerd. Trial motor met zadeltje. Maar wel leuk concept denk ik. Voor NL heb je er weer weinig aan (helaas) als je in schotland of de alpen woont 8)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #18 Gepost op: 06-11-2015, 18:10 »
Netals de ktm freeride.
Ook niet zo,n succes in holland

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #19 Gepost op: 06-11-2015, 18:24 »
Sprak op vakantie een dame die een Freeride heeft gehad niet tevreden dus, de dame rijdt nu op een import CRF230L en is daar zielsgelukkig op.
Jawel je leest het goed een 230, wordt hier helaas niet verkocht.
Zijn ook best wel wat tegenhangers die je hier ook nooit ziet b.v. Scorpa T-ride, BetaAlp, enz.
Dus zal best wel goedkomen met de 4RIDE
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #20 Gepost op: 06-11-2015, 20:49 »
Sprak op vakantie een dame die een Freeride heeft gehad niet tevreden dus, de dame rijdt nu op een import CRF230L en is daar zielsgelukkig op.
Jawel je leest het goed een 230, wordt hier helaas niet verkocht.
Zijn ook best wel wat tegenhangers die je hier ook nooit ziet b.v. Scorpa T-ride, BetaAlp, enz.
Dus zal best wel goedkomen met de 4RIDE

De politie heeft beta alps's
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #21 Gepost op: 30-07-2017, 11:00 »
Net twee dagen rondgereden op een CRF250 rally in Thailand. Leuke motor, maar laat dat "rally" maar achterwegen ..
Als stadsfiets/speelfiets best leuk, maar voor echt offroad totaal ongeschikt. Grootste probleem in de achterschokbreker, die is volslagen ontoereikend offroad.
Ik heb er echt wel leuk mee gereden (in de stad rij je iedere brommer er hier uit, op snelweg is het makkelijk 110 rijden, op de bochtige binnenwegen is het heerlijk sturen. Offroad leuk om bergpaadjes (uiterst langzaam - mede omdat het spekglad is) te doen, maar niet meer.
Ben de 525 gewend, dan valt 250cc wel tegen maar heb het idee dat deze wel erg tam is. Moet behoorlijk in de toeren om er een beetje lol mee te beleven.
rijdt lekker zuinig maar tank is toch wel heel klein, dus om het nu een reismotor te noemen, nee. Maar van de andere kant: gooi er wat bagage op en je rijdt fluitend Thailand rond.
Display is voldoende, ruitje is wel fijn (met tape smartphone er tegenaan, makkelijk navigeren zo). Zadel ik klote (zit zo'n oldschool band overheen om aan op te tillen, precies daar waar ik wil zitten). Motor bevat veel plastic, denk dat valpartij bestvervelend zou zijn.
Blijft de vraag wat Honda bezielde toen ze deze achterschokbreker kozen (kosten? Niet bedoeld voor offroad?).
Al met al best grappige fiets, maat term "rally" slaat helemaal nergens op. Nieuwe ronde nieuwe kansen met een 450 rally hopelijk :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #22 Gepost op: 30-07-2017, 19:36 »
Ik heb ook even op de Honda gezeten. Toen viel mij ook op dat de achterdemper zeer slap was. Ik dacht nog dat het de afstelling zou kunnen zijn, maar het gaf dus wel degelijk aan dat daar iets niet goed zit. Misschien afgestemd op de wat lichtere Aziaat?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #23 Gepost op: 06-12-2017, 07:53 »
Net twee dagen rondgereden op een CRF250 rally in Thailand. Leuke motor, maar laat dat "rally" maar achterwegen ..
Als stadsfiets/speelfiets best leuk, maar voor echt offroad totaal ongeschikt. Grootste probleem in de achterschokbreker, die is volslagen ontoereikend offroad.
Ik heb er echt wel leuk mee gereden (in de stad rij je iedere brommer er hier uit, op snelweg is het makkelijk 110 rijden, op de bochtige binnenwegen is het heerlijk sturen. Offroad leuk om bergpaadjes (uiterst langzaam - mede omdat het spekglad is) te doen, maar niet meer.
Ben de 525 gewend, dan valt 250cc wel tegen maar heb het idee dat deze wel erg tam is. Moet behoorlijk in de toeren om er een beetje lol mee te beleven.
rijdt lekker zuinig maar tank is toch wel heel klein, dus om het nu een reismotor te noemen, nee. Maar van de andere kant: gooi er wat bagage op en je rijdt fluitend Thailand rond.
Display is voldoende, ruitje is wel fijn (met tape smartphone er tegenaan, makkelijk navigeren zo). Zadel ik klote (zit zo'n oldschool band overheen om aan op te tillen, precies daar waar ik wil zitten). Motor bevat veel plastic, denk dat valpartij bestvervelend zou zijn.
Blijft de vraag wat Honda bezielde toen ze deze achterschokbreker kozen (kosten? Niet bedoeld voor offroad?).
Al met al best grappige fiets, maat term "rally" slaat helemaal nergens op. Nieuwe ronde nieuwe kansen met een 450 rally hopelijk :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Man man. Mensen gaan RTW op dit ding, maar nee joh, dat is geen reismotor. :( Rotopax FTW.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #24 Gepost op: 06-12-2017, 08:46 »
RTW, FTW??  ::) ::)  waar gaat dit over?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #25 Gepost op: 06-12-2017, 09:46 »
RTW, FTW??  ::) ::)  waar gaat dit over?




Ik gok op Round the World / Fuck the Weight

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #26 Gepost op: 06-12-2017, 12:12 »



Ik gok op Round the World / Fuck the Weight
For the win ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #27 Gepost op: 06-12-2017, 12:21 »
Deze gozer https://www.gernreisender.de heeft 2000 km in 23 uur op een Rally gereden (zie het verhaal van 4 okt). Lijkt me een prima reismotor dus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #28 Gepost op: 06-12-2017, 15:26 »
Volgens mij is 2000 km rijden iets anders dan off-road rijden..


En geschikt voor Round The World is natuurlijk ook relatief, mensen gaan namelijk ook op een vespa de wereld rond..




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Nieuwe CRF250 rally
« Reactie #29 Gepost op: 06-12-2017, 20:00 »
Zeker is het iets anders. Dit is een dual sport, kan een beetje van alles ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk