Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Illyria raid  (gelezen 14494 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Illyria raid
« Reactie #15 Gepost op: 16-05-2016, 15:18 »
nog 36 uur, en dan vangt onze reis aan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Illyria raid
« Reactie #16 Gepost op: 19-05-2016, 18:54 »
Was een mooi dagje vandaag. Een uur of 7 gereden en gevonden dat afdalen op een lc8 over keien pittig is maar voor de rest genoten van dat beest. Wordt soms wel een beetje vreemd aangekeken. Mousse was wel kapot de laatste 50km (niet nieuw) dus maar wiel gewisseld en wat koelvloeistof afgetopt. Morgen wsl veel regen dus plastic pakkie mee.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Re: Illyria raid
« Reactie #17 Gepost op: 19-05-2016, 22:54 »

Thx voor de update, altijd leuk om vanaf de eerste rij mee te lezen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Illyria raid
« Reactie #18 Gepost op: 21-05-2016, 05:17 »
Was een pittig dagje gisteren. Voor de lunch wat snellere paden dus eindelijk wat gas kunnen geven. Na de lunch begon de regen en die hield niet meer op. Er was een asfalt pas van 20km, dat was het engste wat ik ooit met een rally gereden heb. Het acht wiel kwam een paar keer voorbij en de voorkant had ook een eigen wil. Niet normaal zo glad was het.
Daarna het modder bos dat was prachtig met die dikke bak. Alessio de fotograaf kwam me achter na en samen door dat bos lopen beuken. Hij moest afhaken want z'n voor rem deed het niet meer. Op de top van de berg 1600m begon ik het wel erg koud te krijgen, maar moest nog 60km naar het hotel. Bij het hotel klopte het waypoint niet met Roadbook. Toen begon de ellende, 2uur lang in de spits door Tirana lopen rijden om het hotel te vinden. Ik denk dat mijn lichaamstemperatuur niet mee hielp het helder denken. Gelukkig gevonden en ma een warme douche weer het mannetje. Het hele hotel stinkt en staat vol natte zooi. Morgen weer een lange dag. Ik was bang dat ik het wedstrijd element zou missen, maar het is een wedstrijd met de elementen geworden.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: Illyria raid
« Reactie #19 Gepost op: 21-05-2016, 10:44 »
Machtig! thx voor het verslag, erg benieuwd naar plaatjes!
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Illyria raid
« Reactie #20 Gepost op: 21-05-2016, 19:38 »
Vandaag 385km eerst super langzaam over keien en haarspelden kwam geen eind aan ik dacht als dit zo de hele dag gaat dan ben ik middennacht thuis. Tweede stuk was snel gravel dus lekker lopen vegen. Derde stuk was hotsebotsen over stenen door ongelofelijk mooie natuur. Ik hoorde steeds harde klapperen van achteren alles bekeken totdat ik de schokdemper bekeek. Kut die is dus aan het lekken. Maar kijken hoe ver ik kan komen. Ook nog onderuit geschoven in jawel koeieppoep. Ha ha dus nu kan je me van afstand ruiken. Gelukkig wel droog vandaag.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Illyria raid
« Reactie #21 Gepost op: 21-05-2016, 22:41 »
Het bivak van vandaag. Hoog in de bergen dus fijne frisse lucht op de stinkende kleren na.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Illyria raid
« Reactie #22 Gepost op: 22-05-2016, 19:38 »
Vandaag de grens over naar Montenegro. Duurde ff voordat de douane de juiste stempels had gezet, maar daarna prachtig rijden door vochtige bossen. Vol gas een helling op gescheurd tussen de naaldbomen om boven fantastische vergezichten te krijgen op besneeuwde bergtoppen. Daarna naar Kosovo. Vooral het niemandsland is mooi maar Kosovo is vlak en heeft maar weinig off Road. Van mij hadden ze het over mogen slaan. Morgen naar Macedoniƫ. O ja schokdemper is nu helemaal dood. Het lijkt wel een pogostick op de weg. Off Road gaat eigenlijk nog best aardig.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Illyria raid
« Reactie #23 Gepost op: 22-05-2016, 22:38 »
Gaaf avontuur! En al helemaal met een super enduro natuurlijk!  8)
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Illyria raid
« Reactie #24 Gepost op: 23-05-2016, 22:43 »
Vandaag 234km over het asfalt in Macedoniƫ. Daarna de hard off Road gedaan. Hoe dat was echt afzien. Veel blubber steile hellingen een omgevallen boom en een plas van een halve meter diep. Ik was behoorlijk op aan het einde ook omdat ik 2 x aan het beest heb moeten sleuren. Daarna nog 90km, ik dacht voornamelijk asfalt maar dat was niet zo. Op m'n tandvlees en het laatste litertje benzine kwam ik binnen. Nog ff een mousse gewisseld en nu voldaan moe. Geloof dat vandaag maar 10-20man alles hebben gereden. Morgen naar Griekenland.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Illyria raid
« Reactie #25 Gepost op: 23-05-2016, 22:51 »
Ik was bang dat ik het wedstrijd element zou missen, maar het is een wedstrijd met de elementen geworden.
Prachtig!!!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space - No Fear

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Illyria raid
« Reactie #26 Gepost op: 23-05-2016, 23:16 »
Leuk om mee te lezen.  :)
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Illyria raid
« Reactie #27 Gepost op: 24-05-2016, 09:40 »
Leuk ja! Tof hoor dat je het met zon apparaat doet! Kan mee praten over kapotte demping op asfalt. Ik werd na 200km gewoon misselijk ervan, haha! Offroad zoals we in Nederland rijden is het ook dood eng, van die rare knip gaat dingen, dan springt die aardig op. Gravel paden enzo zal wellicht nog wel gaan? En misschien helpt het gewicht van de motor juist het wegspringen door het gebrek aan demping, met een 250 2t ofzo word je eraf gesmeten.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Illyria raid
« Reactie #28 Gepost op: 24-05-2016, 19:59 »
Vandaag maar 235km maar wel weer flink pittig. Het heeft hier veel geregend de laatste tijd dus veel blubber en plassen en water geulen. Die laatste kan ik niet meer zien. Mijn voorwiel wel want die houdt er van. Op tijd hier zonder kisten dus lekker aan het bier gezeten. Daarna nog de spaken, olie en koelvloeistof gecontroleerd. Een lekkere onderhoudsvrije motor zo. Hier onze bediening in dit schattige hotel.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: Illyria raid
« Reactie #29 Gepost op: 24-05-2016, 22:02 »
Sterk bezig met zo'n beest.