Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Een vraagje over off-road ritten  (gelezen 7055 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #15 Gepost op: 24-01-2018, 13:51 »
TTR600? XT600 blok, maar beter rijwielgedeelte (Ohlins achter, Piaolo voor) en minder kilo's (iets van 154 voogetankt).


Ik heb er jaren mee gereden, van 200 km snelweg tot offroadritten en 2 weken Tunesie.


http://www.offroadcentrum.nl/upload/product_images/3237x2388_2878-IMG_3553.JPG


Die ziet er best netjes uit Steve!

Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #16 Gepost op: 24-01-2018, 17:32 »
TTR heb ik ook nog wel te koop doe maar een PM


Maar ben ooit begonnen op een 750 SuperTenere, met de juiste banden en een beetje lef is dan zelfs een vet maisveld te doen hoor. Alleen als je vast komt te staan...
Als beginner: kijk eerst even naar het weer (en van de week ervoor) en ga gewoon genieten. T is geen wedstijd.
As je maar niet falt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #17 Gepost op: 27-01-2018, 20:52 »
Spring ride, Midsummer, Brabo600. KNMV OTR's, doe dat maar niet. Denk niet dat het heel blijft! Een WR250R blijft wel heel, maar die is weer veel zenuwachtiger op de snelweg!

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #18 Gepost op: 27-01-2018, 21:49 »
---KNMV OTR's, doe dat maar niet. Denk niet dat het heel blijft!---


jongens jongens... zooo spannend zijn die otr-en niet hoor. gewoon leuke ritten over velden en paden. Da's het mooie van OTR-en. Je mag ook over de velden. Mijn africa twin bleef erop heel, mijn 620 adventure blijft erop heel, ik heb oude super tenere's, nieuwe tenere's, ktm 990's, ktm 1190 adventure R's zien rijden en zo nog meer groot spul.. Die blijven ook heel.


Of je er snel mee rond komt? da's afhankelijk van de rijder. Is het MAKKELIJKER met een lichtere motor. JA! maar als je maar geld voor één motor hebt en je kunt/wilt zo'n ding niet steeds op een karretje moeten zetten kun je ook echt wel lol hebben met een zwaardere.


maak mensen (waaronder ook jezelf) toch niet zo bang. Het is géén wedstrijd, je MOET niks en zo nu en dan vastzitten gebeurd... so what? gewoon lekker rijden als je er zin aan hebt. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #19 Gepost op: 28-01-2018, 10:25 »
Hier nog een filmpje van een 1190 bij OTR Markelo: https://www.youtube.com/watch?v=gMsrmcLeRLc
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #20 Gepost op: 28-01-2018, 10:42 »
Die gaat er goef vandoor op zijn 1190 :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #22 Gepost op: 29-01-2018, 11:52 »
Op zich is het allemaal niet zo spannend met een OTR maar je moet er wel rekening mee houden dat 90% van de deelnemers erg gedreven is en graag door wil rijden. Als je dan als beginner met je veel te zware motor en wegbanden zit te martelen op een smal single trackje dan wordt dat je niet in dank afgenomen. Of je je daar wat van aan wilt trekken moet je zelf maar bepalen. :)
Polaris Scrambler XP 1000 - Reiger
Garmin 680t - Tripy II - MigTek - ICO + ICO GPS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #23 Gepost op: 29-01-2018, 16:07 »
Die kan wel rijden....

Fake news, kan haast niet anders :]]]]


Respect!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 226
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #24 Gepost op: 29-01-2018, 17:45 »
Op zich is het allemaal niet zo spannend met een OTR maar je moet er wel rekening mee houden dat 90% van de deelnemers erg gedreven is en graag door wil rijden. Als je dan als beginner met je veel te zware motor en wegbanden zit te martelen op een smal single trackje dan wordt dat je niet in dank afgenomen. Of je je daar wat van aan wilt trekken moet je zelf maar bepalen. :)

De organisatie van OTR benadrukt altijd dat het geen wedstrijd is.
Ik verbaas mij ook wel eens over de haast die deelnemers hebben  en de caperiolen inclusief handgebaren die daar bij gebruikt worden.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #25 Gepost op: 29-01-2018, 17:55 »
Niet om het een of ander maar bij een Otr  word dus gewoon gejakkerd.
Leuk ,wil je dat niet of rij je de boel in de weg.
Kan je volgens mij beter ergens anders je vertier gaan zoeken.

En ja op singletracks heb je het zwaar met een grote motor.
Simpel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #26 Gepost op: 29-01-2018, 18:23 »
Als er een OTR bij je in de buurt is dan ga je er gewoon eens kieken,
deels kan je dat best volgen als toeschouwer op je motor,
Veghel was er vooraf zelfs een kaart op hun site.

Zonder verse dikke noppen is niet bepaald veilig.
Met een looiige 1 cil ook niet.


Zon Sjokorit heeft een hoger recreatiegehalte en om te leren ook niks mis mee wel ff je noppen onder doen.



Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #27 Gepost op: 29-01-2018, 20:24 »
Fijn te zien dat er dit keer niet alleen politiek-correcte reacties gegeven worden van het kaliber: "Gewoon voor je kijken, de snelle jongens komen er toch wel langs". Op klapzandritten als Eindhoven is dat meestal wel zo, en op de mais vaak ook wel. Maar op lange stukken kruip/sluip zijn vaak geen inhaalmogelijkheden.



De charme van een OTR is dat je zo hard mag als je kunt/durft. Dan is het niet leuk als je lange tijd achter iemand zit en er niet langs kan. Erger nog is dat sommige "snelle" jongens hun frustraties niet goed onder controle hebben, en kamikaze inhaalacties gaan doen... Of als je zelf boven je macht gaat rijden om de irritatie te beperken, en in de fout gaat.


Maar om nu te zeggen dat je als beginner dan maar niet mee moet doen, gaat weer veel te ver:
- Ga gewoon wat later de route op, bv. een uur na de eerste start. Dan is het een stuk rustiger en zijn de meeste eencelligen al lang vertrokken.
- Als je rijders vlak achter je hoort, probeer dan een mooi plekje te vinden om ze er langs te laten. Meestal kan dat op het volgende stuk mais of asfalt, en op langere stukken kruip/sluip kun je vaak plekken vinden waar je even opzij kunt. Ga gewoon lekker even uitrusten: Win/win!


De Sjokorit, of andere ritten die door mede-forumleden worden georganiseerd zijn nog wat laagdrempeliger gelegenheden om je eerste stappen buiten het asfalt te zetten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 226
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #28 Gepost op: 29-01-2018, 22:10 »
sommige "snelle" jongens hun frustraties niet goed onder controle hebben, en kamikaze inhaalacties gaan doen..

Ja dat soort deelnemers zeten mij altijd aan het denken is p.k.e nog te klein voor het echte werk   "Enduro"
of hebben ze een ander probleem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #29 Gepost op: 29-01-2018, 22:21 »
sommige "snelle" jongens hun frustraties niet goed onder controle hebben, en kamikaze inhaalacties gaan doen..

Ja dat soort deelnemers zeten mij altijd aan het denken is p.k.e nog te klein voor het echte werk   "Enduro"
of hebben ze een ander probleem.


yup. bij mij komt dezelfde vraag ook wel eens op. Ik zie soms acties... Wat mij is opgevallen is dat de echt goede rijders altijd wel een plekje vinden voor een normale inhaal actie. op de crossbaan, otr of enduro. Die jongens hebben de motor zo onder controle dat zij precies rijden waar zij willen. De mindere goden met grootheidswaanzin echter...