Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving  (gelezen 78001 keer)

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #30 Gepost op: 07-04-2013, 16:03 »
De tijd is weer aangebroken (voor zover die weg was) om veel te gaan fietsen. Ik heb een nieuw zadel nodig en zit er aan te denken om klik schoentjes te kopen. Iemand tips? Ik wil van die dubbele pedalen hebben, met gewoon en klik dus. Tips kwa schoenen?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #31 Gepost op: 07-04-2013, 20:47 »
Waarom zou je van die 'dubbele' pedalen willen?  Fiets je dan ook op die MTB met je gewone schoenen?

Ik vind zelf echte MTB schoene wel fijn: Beetje profiel zodat je er 'gewoon' mee kunt lopen, maar wel dus een pedaalklikkertje er in. Standaard SPD werkt prima. Als je van plan bent ook in vieze oomstandigheden te fietsen (modder/sneeuw) let dan op dat de pedalen niet te 'dicht' zijn, dan loopt je klik systeem steeds vol.

verder is schoenen een kwestie van passen: Shimano past mij lekker, maar anderen weer niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #32 Gepost op: 07-04-2013, 20:55 »
Tijdje terug heb ik een stel Shimano SPD-schoenen gekocht in een actie. Zaten tweezijdige klikpedalen (dus alleen maar voor SPD-schoenen)  bij, meen iets van 80 Euro voor dat setje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #33 Gepost op: 07-04-2013, 21:00 »
oja, neem in ieder geval wel 2-zijdige pedalen, want zoeken waar je je schoen in moet klikken is echt kl*te.

normaliter koop je de pedalen los, en bij de schoenen krijg je de klik-deeltjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #34 Gepost op: 08-04-2013, 09:11 »
oja, neem in ieder geval wel 2-zijdige pedalen, want zoeken waar je je schoen in moet klikken is echt kl*te.

normaliter koop je de pedalen los, en bij de schoenen krijg je de klik-deeltjes.
In nederland rijd ik altijd met 'gewone' Shimano clicks. Voor Italie (etc, nasty downhills), gebuik ik die dubbele. ik vind het naar om in een technische afdaling ingeklikt te zitten.
De goede kant vind ik makkelijk, want de pedalen hangen altijd in zelfde standje. Ik gebruik voor Nederland antieke Spezialized click schoenen en voor buitenland (en BMX) heule hippe schoenen van FiveTen. Goede grip op Platform en click optie.

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #35 Gepost op: 08-04-2013, 13:55 »
Waarom zou je van die 'dubbele' pedalen willen?  Fiets je dan ook op die MTB met je gewone schoenen?

Ik vind zelf echte MTB schoene wel fijn: Beetje profiel zodat je er 'gewoon' mee kunt lopen, maar wel dus een pedaalklikkertje er in. Standaard SPD werkt prima. Als je van plan bent ook in vieze oomstandigheden te fietsen (modder/sneeuw) let dan op dat de pedalen niet te 'dicht' zijn, dan loopt je klik systeem steeds vol.

verder is schoenen een kwestie van passen: Shimano past mij lekker, maar anderen weer niet.


Punt 1: ja, gebruik hem ook (veel) als normale fiets. Dus dat heeft zeker prioriteit.

Was van plan deze http://www.bikester.nl/fietsonderdelen/fietspedalen/mountainbike-pedalen/251039.html te kopen.
Schoenen iets van dit: http://www.bikester.nl/fietskleding/fietsschoenen/mtb-schoenen/326202.html
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #36 Gepost op: 08-04-2013, 14:14 »
Punt 1: ja, gebruik hem ook (veel) als normale fiets. Dus dat heeft zeker prioriteit.

Was van plan deze http://www.bikester.nl/fietsonderdelen/fietspedalen/mountainbike-pedalen/251039.html te kopen.
Schoenen iets van dit: http://www.bikester.nl/fietskleding/fietsschoenen/mtb-schoenen/326202.html

Pedalen heb ik goede ervaring mee, schoenen. Tsja, als ze lekker zitten...
Shimano schoenen vallen vaak erg klein en vrij breed uit. rekening mee houden met bestellen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #37 Gepost op: 08-04-2013, 15:43 »
Kijk ook eens naar schoenen van Specialized. Ergonomie is erg goed, prijs kwaliteit verhouding ook. De pedalen met klik en platform vind ik persoonlijk niks. Om ermee te beginnen prima, maar ik denk dat je snel anders wilt.
Ohja, zet het in en uitklikken van de pedalen in de slapste stand, anders lig je zeker een keer op de grond te spartelen. In het begin vergeet je wel eens dat je ingeklikt bent. ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #38 Gepost op: 08-04-2013, 16:15 »
Kijk ook eens naar schoenen van Specialized. Ergonomie is erg goed, prijs kwaliteit verhouding ook. De pedalen met klik en platform vind ik persoonlijk niks. Om ermee te beginnen prima, maar ik denk dat je snel anders wilt.
Ohja, zet het in en uitklikken van de pedalen in de slapste stand, anders lig je zeker een keer op de grond te spartelen. In het begin vergeet je wel eens dat je ingeklikt bent. ::)
let wel op met die nieuwerwetse Specialized schoenen met 'Body Geometry' toestanden. Die kantelen je voeten iets naar buiten. Ik ken een rechterknie die daar na een paar honderd kilometer een mening over had...

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #39 Gepost op: 08-04-2013, 16:48 »
Heb net even gepast etc, en ga voor het genoemde spul :)

Lange duur ervaring zal blijken on het fijn is, maar beter dan op zaalsport schoentjes denk ik!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #40 Gepost op: 08-04-2013, 19:30 »
Ik heb zowel die schoenen als die pedalen :-)
Prima spullen, de schoenen fiets ik nog steeds er graag mee, zijn alleen nog wat te fris voor dit seizoen, dus een paar overschoenen is geen overbodige luxe als je langer dan een half uur op je fiets zit..
(voor het herfst t/m lente seizoen heb ik er daarom een paar NorthWave Celsius schoenen bij gekocht, een van mijn betere investeringen tot nu toe)
 
Die pedalen gebruik ik op mijn WW fiets, omdat ik daar ook een keer op wil kunnen stappen met normale schoenen. Op straat valt het zoeken naar de juiste kant van het pedaal wel mee, pedaal blijft idd in de zelfde positie staan als waar je eruit bent geklikt.

 
Tijdens MTB ritten toch liever beide kanten klik, die heel licht staan, dus ik ben er met de miste draai uit en ik heb die schoenplaatjes die nog makkelijker los gaan, ook wel fijn.
Deze gepakt http://www.bikester.nl/fietsonderdelen/fietspedalen/mountainbike-pedalen/250998.html, omdat ik bij lastige stukken zo'n klein klikpedaal juist weer zo moeilijk te vinden vind, hiermee heb ik altijd 'iets' onder mijn voeten en kan ik tijdens het fietsen nog een beetje wiebelen met de voeten tot ik weer vast zit.

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #41 Gepost op: 08-04-2013, 20:13 »
Ben erg benieuwt hoe het is met echt fietsen. Vooral het inklikken was even wennen, eruit ging eigenlijk zo..

Maar of dat in moeilijke passages ook goed gaat, ik denk dat het even oefenen is :)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #43 Gepost op: 09-04-2013, 14:02 »
Citaat
Ze hielden ook nog een ruiter aan, en een wandelaar die de hond los liet lopen

 :o
Wat is er zo bijzonder aan dat Berg en Dal dat er niet gefietst, niet met een paard gereden en niet met de hond (los) gewandeld mag worden??
Wat mag je daar nog wel dan??
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #44 Gepost op: 09-04-2013, 14:48 »
duivelsberg waar het hier overgaat is best klein en een dassen bos.
maar er lopen wel heel erg veel wandelaars  en er is een pannenkoekenhuis.
ook komt das en boom uit berg en dal.
de rest van de omgeving is een en al mtb route waar ik dan weer met mijn ktm niet mag rijden >:(
If nothing goes right......

go left!