heb alles doorgemeten. niets buiten de marges, heb ook een goede vonk die zelfs meer dan een centimeter van de kabel over springt naar het frame. (yamaha verkoopt een dynamische vonkmeter die je dan tussen de kabel en de bougie aansluit. het gat midden in de kabel kun je dan vergroten. volgens opgave moet ie minimaal 6mm kunnen overbruggen).
dus maar weer aan het kloten met de carb etc. nu alles weer een verse schoonmaakbeurt gegeven. weer alles gedemonteerd dus en ff naar de automaterialen/garage om de hoek. daar met intake cleaner en hoge druk alle gaten van de carb nog es doorgespoten. inlaatmembraam met remreiniger schoongemaakt en euro 95 vervangen voor euro 98.
spul gemonteerd en nu met sproeier 118 erin. brommer blijft lopen, niet fantastisch, maar blijft lopen. bougie eruit. spierwit..... dus nog te weinig.
sproeier 120 erin nu. gasnaald omhoog... viertakten.. bougie eruit. Nat!!
sproeier 120 erin gehouden, gasnaald onderste stand. onderin niet lkkr doorlopen, bovenin GAAAAAN....
gasnaald weer 1 kerfje omhoog, spelen met luchtstelschroef.. SUCCES! trekt mooi door, bougie koffie met melk bruin...
dus toch het mengsel wat veeel te arm stond..
voor de volledigheid. bijna 15 jaar geleden weggezet met een cilinder die al 3 keer was opgeboord. nu met nieuwe cilinder en zuiger, dus minder inhoud moest ik van sproeier 100 naar 120, van euro 95 naar euro 98 en de luchtstelschroef een halve slag indraaien..
S&S tuning, specialist in het afstellen van grasbaancrossers melde mij al dat hij de laatste jaren steeds grotere sproeiers moet gebruiken en geeft de hedendaagse benzine de schuld...