Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690RFR/450RFR project-je...  (gelezen 16581 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #30 Gepost op: 04-09-2016, 12:07 »
Dat is goed om te lezen.
Is die inbus dop van een speciale afmeting dat je die erbij hebt besteld?
En dan zeker ook nog een ander dekseltje voor bij het oliefilter of niet?

Wil deze ombouw ook gaan doen heb alleen geen goeie plaatst voor de oliekoeler.
rij zonder kuip.



Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #31 Gepost op: 04-09-2016, 12:13 »
Dat is goed om te lezen.
[size=78%]Is die inbus dop van een speciale afmeting dat je die erbij hebt besteld?[/size]



Gewoon een standaard 14mm inbus, had ik helaas niet, maar de fabory heeft alles op voorraad zo'n beetje  :D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #32 Gepost op: 04-09-2016, 12:29 »
Oke dank je 14 mm ligt hier check.
En hoe zit het met het dekseltje van het oliefilter.
Heb je daar een deksel van de SMC voor?


Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #33 Gepost op: 04-09-2016, 13:08 »
Olie filter deksel blijft gewoon als voor heen.

Boven op het blok en net boven het tandwiel zitten 2 bouten. Dit is toe en afvoer voor de olie koeler.

Post Merge: 04-09-2016, 19:25
Deze aansluitingen gebruik je op het blok, plus eerder 'plug' update (zie boven)


There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #34 Gepost op: 22-09-2016, 07:32 »
Loopt ie al, of ga je nu eerst aan de 450 beginnen  :P
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #35 Gepost op: 22-09-2016, 09:25 »
Loopt ie al, of ga je nu eerst aan de 450 beginnen  :P


Aardig voortgang, alle electrische dingetjes aangesloten, in afwachting van een pakketje met wat slangeklemmen en zo om nieuwe benzine leidingkjes te leggen. Stickers besteld, komen dit weekend. Laatste 'grote' werk hierna is de uitlaat laten fabriceren. Nog geen enkel idee hoe groot de doorsnede van die pijp moet worden. Moet eens goed googlen wat de diameter van een 690cc 690 uitlaat bocht is.
Dan nog even het vliegwiel en vervangen, ligt klaar maar heb niet het juiste tooltje dus even langs mijn favoriete husky dealer. Ben er bijna , bijna bijna.


Oh ya, nieuwe kuip is ook vertsuurd en onderweg...

Post Merge: 22-09-2016, 09:28
Nog even geen 450RFR, wil een Injectie model, eerst maar deze Dakar afwachten.. en eerst wat verkopen.


Vorig weekend de 300RR en Husky verkocht, moeten eigenlijk nog 2 of 3 motoren de deur uit, dan heb ik weer ruimte om mijn kont te keren.


Iemand interesse in een 2011 SXF op kenteken met een 450RFR Rallye blok? Plus een 2009 Aprilia RXV450 op kenteken en een 550 zonder? ::) ;D


En die Suzuki LS die hier al 2 jaar aan het logeren is, moet toch ook nog een keertje de deur uit... Langzaam aan komt mijn leven op orde.. Misschien heb ik wel OCD?  ??? ??? ::)



There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #36 Gepost op: 22-09-2016, 09:59 »
Mijn Sebring uitlaatbocht heeft een buitendiameter van 52mm, is een stukkie dikker dan de standaard bocht. Blok is een 2014 690.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #37 Gepost op: 22-09-2016, 10:47 »
Mijn Sebring uitlaatbocht heeft een buitendiameter van 52mm, is een stukkie dikker dan de standaard bocht. Blok is een 2014 690.

Thx Ferd!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #38 Gepost op: 26-09-2016, 21:42 »
Effe de schuifmaat gepakt;
Originele 690 uitlaatbocht = buitenwerks rond 47,8 mm
Akra bocht = buitenwerks rond 58,25 mm
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #39 Gepost op: 26-09-2016, 22:41 »
Effe de schuifmaat gepakt;
Originele 690 uitlaatbocht = buitenwerks rond 47,8 mm
Akra bocht = buitenwerks rond 58,25 mm

Super, dank voor je info Andre!!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #40 Gepost op: 26-09-2016, 22:59 »
Even kijken welke gangbare maat RVS buis/lasbocht hier het dichts bij in de buurt komt.

Aansluiting cilinderkop draaien uit RVS, (met dat losse flensje)  de buis in elkaar knutselen door lasbochten in verstek te zagen en TIG in elkaar lassen.
Aansluiting voor de Lambda sonde?

Ik denk dat je de meeste kans maakt in de voedings middelen buizen (melk-leidingen enz)
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #41 Gepost op: 26-09-2016, 23:04 »
Even kijken welke gangbare maat RVS buis/lasbocht hier het dichts bij in de buurt komt.

Aansluiting cilinderkop draaien uit RVS, (met dat losse flensje)  de buis in elkaar knutselen door lasbochten in verstek te zagen en TIG in elkaar lassen.
Aansluiting voor de Lambda sonde?

Ik denk dat je de meeste kans maakt in de voedings middelen buizen (melk-leidingen enz)

Er zit gelukkig een mooi tussenstuk op de RFR vanaf de cylinder kop gezien. Hierna kwam een splitsing naar 2 pijpen. Dit tussenstuk is denk ik perfect om een nieuwe pijpen kant en klaar op aan te sluiten.

Ik gebruik een carb, dus geen lambda nodig. Wel nog even het vliegwiel omzetten
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #42 Gepost op: 26-09-2016, 23:10 »
Even kijken welke gangbare maat RVS buis/lasbocht hier het dichts bij in de buurt komt.

Aansluiting cilinderkop draaien uit RVS, (met dat losse flensje)  de buis in elkaar knutselen door lasbochten in verstek te zagen en TIG in elkaar lassen.
Aansluiting voor de Lambda sonde?

Ik denk dat je de meeste kans maakt in de voedings middelen buizen (melk-leidingen enz)

Ik werk als monteur in de zuivel, er word voor 95% inch maten RVS 316 gebruikt.

1"           25,4 x 1,50 mm
1 1/2"   38,1 x 1,50 mm
2"           50,8 x 1,50 mm
2 1/2"   63,5 x 1,50 mm
3"           76,1 x 1,50 mm
4"         101,6 x 1,50 mm

Mocht je een stukje zoeken en nergens voor een normale prijs kunnen krijgen laat me het maar weten.

Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #43 Gepost op: 26-09-2016, 23:21 »
Ook lasbochten?
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: KTM 690RFR/450RFR project-je...
« Reactie #44 Gepost op: 26-09-2016, 23:23 »
Ja die ook, maar dat blijven dure krengen vergeleken met leidingwerk.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC