Bij mapsource kan je van de track, die kopie pakken uit de track eigenschappen.
Maar dan heb je nog niet de waypointslijst, in die schijfwijze.
Je hebt een track met trackpunten, enkele van die trackpunten zijn roadbookpunten, waypoints, die heb je nodig voor ertf .csv file.
o trackpoints
x roadbookpoint, waypoint maar tegelijk ook een trackpoint.
------o-----x-----o---o---o---o---o---o---o--o----x----o---o--o---o---o---o---o--o---o
De kunst is om de track, die mogelijk slingert, de afstand te bepalen van x tot x door al de o---o secties in meters bij elkaar op te tellen. Deze heb je nodig voor de odometer. ertf .csv file
En ook om dit in de roadbook, die je maakt in te voegen.
De volgorde van je waypointlijst, is dan wel bepalend.
Teken je bijvoorbeeld in mapsource een track en dan een waypoint, pointer naar een trackpoint dan zie je een blokje, klik, de waypoint neem ik aan heeft dan dezelfde lat long als de trackpoint. En krijgt waypoint een naamnummer 005 zet je waypoint 006, maar wijder je die dan is de volgende naam 007, ga je later nog waypoints tussenvoegen (hogere naam nummers) dan kan je ze niet op naam sorteren.
Je moet wel de goede volgorde en daarbij behorende afstanden hebben voor zo'n ertf .csv file.
Dat ERTF gebeuren slaat alles op als een .mdb file
De .csv file is alleen nodig om de roadbook (basis gegevens) te importeren in een progje van ERTF, dan handmatig zaken aan te passen wpm masked waypoint in zetten en ander zaken als snelheid. Dot met kabeltje naar de unik gps. En dan roadbook rijden met ertf gps.
Zouden organisaties .mdb via een andere weg kunnen maken?
Een file is een file, meteen bepaalde opbouw, zolang de ertf familie, het maar verstaat.