Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: motor ongeval trainingen  (gelezen 3299 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
motor ongeval trainingen
« Gepost op: 27-03-2017, 16:14 »
Dag dames en heren.


Met mijn bedrijf Adventure Shield verzorg ik motor ongeval trainingen. Tijdens de training leer je wat je kunt doen om een slachtoffer van een motorongeval te helpen. De training is voornamelijk gericht op ongevallen op de velden en in de bossen. Dat vraagt om andere handelingen en kennis dan "bewoonde" gebieden.


Op de volgende data zijn er trainingen gepland:


31 maart 09.00 - 18.00
9   april   09.00 - 18.00
15 april   09.00 - 18.00
22 april   09.00 - 18.00
25 april   09.00 - 18.00
6   mei    09.00 - 18.00
12 mei    09.00 - 18.00
25 mei    09.00 - 18.00
3 juni      09.00 - 18.00


Op www.adventureshield.nl kun je meer informatie vinden en kun je je inschrijven voor een training.
bellen mag ook 06-570 99 99 6


Als je met een groep van minimaal 5 personen komt kan de inhoud, datum en tijd van de training aangepast worden aan de wensen van de groep.


Ik hoop jullie allen te zien op een van mijn trainingen.


Groet,
Albert Oosting

P.S. Was ik toch bijna vergeten te vermelden dat er in de middag een mooie allroad-rit wordt gereden. Om handelingen te leren, moet je immers ervaring opdoen. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2017, 13:36 »
Opstartkorting exclusief voor ARM-leden.
Het mooie weer komt eraan, de motoren worden weer opgestart. Een goed moment om ook actief aan elkaars veiligheid te werken.

Op zondag 9 april en zaterdag 15 april kun je nu met korting deelnemen aan een training. Normaal kost de training 100,- euro, nu 75,- euro.

Wil je meedoen? Post je naam en de datum dat je wilt meedoen, hieronder en dan neem ik contact met je op.

Ik hoor het graag als er vragen zijn.








Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2017, 14:23 »
Off topic: Ik zag afgelopen maanden weer wat mails/postings langskomen van m'n locale crossbaan over trainingen van baanposten/vlaggers tijdens crosswedstrijden. Ik hoop dat de crossbanen/clubs jou ook uitnodigen om op z'n trainingsdag de baanposten te bijscholen! Het is fijn om vlaggers te hebben, maar nog meer vlaggers die ook weten wat ze moeten doen als het fout gaat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #3 Gepost op: 30-03-2017, 16:44 »
Off topic: Ik zag afgelopen maanden weer wat mails/postings langskomen van m'n locale crossbaan over trainingen van baanposten/vlaggers tijdens crosswedstrijden. Ik hoop dat de crossbanen/clubs jou ook uitnodigen om op z'n trainingsdag de baanposten te bijscholen! Het is fijn om vlaggers te hebben, maar nog meer vlaggers die ook weten wat ze moeten doen als het fout gaat.


Goed plan mmrizio. Ik kom met alle plezier langs. Stuur me anders een PM met info. 


Nu is het wel zo dat de vlagger moet vlaggen en de EHBO de zorg voor het slachtoffer heeft. Maar ik weet ook dat daar niet altijd de personele bezetting voor is.


Nu de volgende stelling. Het is mooi om rij-maten te hebben. Maar het is nog mooier om rij-maten te hebben die ook weten wat ze moeten doen als het misgaat. ;)




Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #4 Gepost op: 30-03-2017, 17:40 »

Maar het is nog mooier om rij-maten te hebben die ook weten wat ze moeten doen als het misgaat. ;)


Eerst foto's zeggen wij altijd... :D


Maar zonder gekheid, mooi initiatief Albert.


Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2017, 18:36 »
Dank je Kibbe. Misschien moet ik ook een stuk fotografie in de les verwerken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2017, 19:44 »
Albert,

Kun je je gewoon als eenling aanmelden? Of moet dat met een groep?
Ben op mijn werk BHV'er en EHBO'er en toevallig hebben we komende dinsdag een herhaling waarin ook een helm/motorrijder wordt besproken (of ik ff mijn eigen helm mee wilde nemen want hij moet wel goed passen)......

Lijkt me wel een zinvolle cursus  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2017, 19:49 »
Individueel, met zijn tweeën of met een groep. Het kan allemaal.

Leuk dat tijdens de herhaling ook aandacht aan de helm wordt besteed.

Heb je al een voorkeur voor een datum?

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #8 Gepost op: 31-03-2017, 00:18 »
Albert, mooi dat je het aanbied! Als je eens een budget versie aanbied zonder vergaderzaal en rit waardoor de kosten wat lager zijn kom ik graag langs!
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #9 Gepost op: 31-03-2017, 09:09 »
Bedankt voor je reactie Zappa. Ik begrijp dat 100,- euro veel geld is. Is het voor mij ook. ;)



Helaas zie ik geen mogelijkheden de zaal weg te bezuinigen. Er moet toch een plek zijn waar de training gegeven wordt en de huidige locatie is daarin zéér schappelijk wat de kosten betreft.



Tja. En dan de rit. Die is niet alleen heel erg leuk, maar een grote meerwaarde voor het leerproces en het "inslijten" van de handelingen. Het is goed om in een standaard omgeving (leslokaal) eerst de basis aan te leren, maar de theorie en praktijk komt pas echt samen als je buiten in je kloffie in het bos of op de heide staat.


Dit blijkt ook uit reacties van cursisten die al geweest zijn. Juist door de rit valt alles op zijn plaats. Ook diegenen die al langere tijd een BHV of EHBO diploma hadden, gaven aan dat het praktijkgedeelte (de rit) het stuk inzicht en kennis meegeeft die ze bij voorgaande trainingen misten.


De opzet klopt dus wat mij betreft. De losse onderdelen, het lesboek wat ik speciaal voor deze trainingen heb geschreven, de kale handelingen in het lokaal en de ervaringen in de praktijk die je opdoet tijdens de scenario's in de rit, hebben niet het gewenste effect als je er een weg laat.


Ik hoop dat je mijn keuze hierin begrijpt.


Groet,
Albert
















Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #10 Gepost op: 31-03-2017, 09:39 »
wat het gekost heeft maakt niets meer uit wanneer je het nodig bent. 500 euro voor een knieprotector is vaak te duur, 5000 voor een nieuwe knie een koopje.........


Had helaas gister je cursus nodig gehad. kop staart met 80+ km/h. 1 Motor doormidden, 1 motor 50m verderop naast kanaal teruggevonden. Berijder bleek na vele scans op een zware hersenschudding na ok. Opzittende van stilstaande is volledig ongedeerd, miraculeus.


Weet zeker dat we oiv adrenaline totaal niet volgens het boekje hebben gehandeld, gelukkig zonder gevolgen.


Zeker aangezien het ook mezelf betreft.


mijn geluk voor dit jaar is op, overweeg zelfs een time out.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #11 Gepost op: 31-03-2017, 09:48 »
Zo... Wat een verhaal.


Als ik het goed begrijp valt het letsel mee. Wel afwachten wat de gevolgen van de hersenschudding zijn. Een letsel om zeer voorzichtig mee om te gaan, voor een goed herstel.


Beterschap voor het slachtoffer.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #12 Gepost op: 01-04-2017, 00:44 »
Heftige shit! blij dat er geen zwaar gewonden zijn!

Albert, bedankt voor je uitleg en je PB!
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #13 Gepost op: 03-04-2017, 11:36 »
Dag allen. Morgen is de laatste dag dat je je kunt aanmelden voor zondag 9 april. Dit ivm het reserveren van de les locatie.


Groet,
Albert

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: motor ongeval trainingen
« Reactie #14 Gepost op: 03-04-2017, 19:26 »
Ik ben nu twee keer bij de cursus geweest en heb nog een keer mogen oefenen voor foto's en video. Ik vind het het geld echt waard.
Ook ik heb de lichte paniek gevoeld bij iemand die gevallen was en nu zou ik minder snel dichtslaan. Het zou een fijn idee zijn dat er meer mensen van de maniacs weten wat ze moeten doen wanneer ik de komende MS ga rijden....
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan