Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?  (gelezen 6731 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #15 Gepost op: 03-10-2017, 09:27 »
Snap het dilemma volledig. Denk nog weleens terug aan de Duke. Mijn eerste motor. Wat een prachtig apparaat. Echt een funbike! Als we met een groepje aan het rijden waren kreeg ik regelmatig de vraag: "Mag ik ook even". Dit kwam ook mede door de Akrapovic uitlaten.
Elke drempel was een springschansje met de Duke. Soms meerdere malen per rit een vinger naar het voorhoofd zien wijzen alsof ik niet goed was. Het is een motor die vraagt om te spelen. Een constante snelheid rijden was lastig. Onder de 4000 toeren was hij bokkig en boven in het toerenbereik zenuwachtig. Helaas is de motor gestolen door een Nederlander met een Marokkaanse migratie achtergrond.
Toen overgestapt op een GS. Heel wat anders maar ook genieten en veel meer ontspannen rijden. Wil ik even gassen en hoeken dan kan dat ook met de GS. Of anders heb ik het voorrecht een WR in de schuur te hebben staan waar ik het terrein mee in kan gaan.
Heb ook weleens op den Tenere gereden en denk dat dit de beste van beide werelden. Zeker als je de motor, motorisch nog wat kietelt en de vering aanpast. Verder een bulletproof bike die eigenlijk alles kan en relatief licht is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #16 Gepost op: 03-10-2017, 13:15 »
of  een suzuki XF freewind.  ;)
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #17 Gepost op: 03-10-2017, 18:42 »
Hey mag ik ook een beetje lol hebben op weg van en naar mijn werk?

Zekers. Met de Tenere heb ik veel lol gehad. Wil je lol a la Duke II kan je een Yamaha MT-03 overwegen. Op de snelweg is t waardeloos (net als een Duke) maar op de binnenwegen en in de stad 1 groot feest.

Heb een tijdje beide gehad. Net Peppi en Kokki:


Citaat
Ff zonder gekheid. Het is precies waar mijn vraag om draait. Is de lc4 niet te racy en niet echt bedoelt om km's maken. Aan de andere kant wordt de Duke II een redelijk braaf beestje genoemd.

Antwoord is denk ik wel duidelijk: nee, niet bedoeld om KM's te maken tenzij je van sleutelen houdt.

Citaat
De andere die je noemt staan allemaal op mijn lijstje. Transalp geprobeerd, viel me tegen en die ik probeerde mankeerde ook het eea aan (hobbel in de voorkant). F650 bekeken. Die ik bekeek viel ook tegen (blok half weggerot). Een andere Honda was net voor mijn neus weg. Freewind mag ook, maar ik zoek ook een beetje in de buurt. Heb geen zin om het halve land door te rijden.

Een KTM640 vind je ook niet om de hoek...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #18 Gepost op: 03-10-2017, 18:50 »
Heb bijna 6 jaar woon werk verkeer gedaan met een 640 Adventure..

Ok zat een stukkie offroad in maar goed, ook over de weg prima te doen.

Wel genoegen nemen met het getril en wat extra onderhoud  :-X   

Maar dat kon niet op tegen de fun die ik er elke keer weer mee had onderweg..
Gerrit :)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #19 Gepost op: 03-10-2017, 19:17 »
Yep, niet elke keuze is rationeel...  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #20 Gepost op: 03-10-2017, 20:17 »
Tja rationeel, is zo saai. Voor het beeld, ik hoef geen snelweg te rijden naar mijn werk. Ik rij of een "Stadsroute" of met een omweg via de polder. Helaas dan weer geen offroad route. Enkeltje is 20km dus het aantal km per jaar valt ook wel mee.

Nu hoor ik je al denken; ga fietsen. Dat doe ik ook wel eens, maar alleen als ik dagdienst en zin heb. Anders knal ik om 5 uur door de stad en hoef ik alleen nog wat kroeggangers te ontwijken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #21 Gepost op: 03-10-2017, 20:19 »
MT-03 kijk ik ook naar, maar dat is eigenlijk net boven budget.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #22 Gepost op: 06-10-2017, 11:24 »
Dank voor de tips. Een KTM Duke 640 wordt het in ieder geval niet. Ik zie mij daarop niet dagelijks naar mijn werk tuffen. We zoeken verder.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #23 Gepost op: 06-10-2017, 12:01 »
Tot voor kort had ik er eentje (zie oranje dilemma topic) en wat mij betreft moet je afwegen of de "tractor-factor" een stijl is die past. Een KLR 650 bijvoorbeeld, rijdt rustig, aardig op de weg en aardig op harde bospaden. Heeft geen hoge toeren nodig en onderhoud schijnt een eitje te zijn. De 640 daarentegen is een fiets die graag hoge toeren draait. Ontzettend aanwezig is in de vorm van trillingen en gekletter uit het blok. Onderhoud is niet per se makkelijk maar goed te doen. Hij steekt echter (mijns inziens) ver boven de concurrentie uit wat betreft off-road capaciteit en looks. Hij rijdt aardig op de weg maar is eigenlijk gemaakt voor lange stukken off-road. (geen single tracks, daar is hij te zwaar voor.) (ligt ook aan de meneer erop;)


Woon werkverkeer kan dus best maar het blok wil graag een agressieve rijder met een los rechterhandje, zo lijkt. Ik zou voor de doeleinden die jij schetst een andere fiets kiezen. Zoals anderen ook al noemen..de Tenere..daar zou ik voor gaan als ik uit was op een betrouwbare fiets die meer toergericht is dan off-road maar wel zijn mannetje staat in modder.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #24 Gepost op: 06-10-2017, 14:57 »
Kan het nu beamen, de rationele keuze lijkt bij mij nu de overhand te krijgen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #25 Gepost op: 06-10-2017, 15:59 »
t Leven met een Tenere hoeft heus niet saai te zijn. Hij brengt je zover je wilt/kunt/durft:











Maar gewoon naar je werk met koffers er aan kan natuurlijk ook:
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #26 Gepost op: 06-10-2017, 18:59 »
Ja maar voor tripjes die gaan naar waar ik durf/kan staat deze in de garage.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #27 Gepost op: 06-10-2017, 19:44 »
Kan het nu beamen, de rationele keuze lijkt bij mij nu de overhand te krijgen.


Sinds wanneer is motorrijden een rationele bezigheid? 8)  Rationeel gesproken kan ik het iedereen afraden...

Post Merge: 06-10-2017, 19:45
Ja maar voor tripjes die gaan naar waar ik durf/kan staat deze in de garage.



Bofkont. Dat is de enige mooie BMW :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #28 Gepost op: 06-10-2017, 20:20 »
Owww... tja... dan heb je geen Tenere nodig.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #29 Gepost op: 06-10-2017, 20:24 »
Ok. 3 mooie fietsen op een rij. Jap, een Duitser en een Zweed. Gave foto's! Wat voor een Husa is dat HJ? FX450?