Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Roadbook houder vergelijk  (gelezen 52173 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 173
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #15 Gepost op: 18-10-2011, 06:50 »
Ik heb de aluminium beugels gebruikt bij de Baja Saxonia icm handmatig roadbook van F2R en ICO (GPS op het stuur), ik heb de beugels alleen bij de rallyadventureshop gekocht. De constructie heeft geen krimp gegeven ook niet bij het onderuitgaan. Ik heb de stekkers en kabels zo gemaakt dat ik het in 10 min kan installeren of weghalen. Ik ervaar het gewicht op het stuur niet als storend. Enige nadeel wat ik zelf ervaar is dat het roadbook nog iets verder naar voren zou mogen staan. Als ik veel sta tijdens de rally wil ik zoveel mogelijk naar voren blijven kijken.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #16 Gepost op: 18-10-2011, 09:30 »
Ik was ook heel tevreden over mijn Acerbis handmatige roadbookje.
Maar wilde toch een electrische..

Lang gehoopt dat ik wel vor onder 200 euro een TT op de kop kon tikken, maar steeds waren ze te duur of te snel verkocht..

Toen een F2R besteld. Ik heb er een Trailtech vector bij als tripmeter.

Tot nu toe een superding!
Ik heb hem nu een jaar en heb er een aantal roadbookritten mee gereden.
Nog nooit een probleem gehad, ook niet met het lange roadbook van AK's hard roadbook toer..

Heb een paar keer meegeaakt dat ik met vrienden reed (allebei een MD) en dat hun roadbook aan het eind van de rit moeite had normaal te blijven draaien..
Mijn F2R had met hetzelfde roadbook geen enkel probleem.

De service van F2R is heel erg goed, heb ze een paar keer een email gestuurd met vragen en elke keer binnen een dag een antwoord (en ook nog eens een antwoord wat je wat mee kan!)

Er zijn vast nog wel dingen te verbeteren, zoals de schakelaar die niet los kan van het roadbook.
Ik zou dat wel handig vinden maar dit is minder storingsgevoelig..


Conclusie: Ik zou hem iedereen aanraden, ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze.. Vind het een superding! Een nieuw roadbook voor de prijs van een twedehands TT, of  een halve MD!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #17 Gepost op: 18-10-2011, 21:24 »
Lees met verbazing de opmerkingen over geen stekkerverbindingen op de F2R. Op de afbeelding zitten die er toch gewoon op. Of hebben ze zich alle 'kritiek' aangetrokken en inmiddels een nieuw model uitgebracht.



Blijf het een mooie prijs vinden voor wat ze aanbieden en ben mar begonnen met sparen.   ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #18 Gepost op: 19-10-2011, 20:34 »
Mijn MD rolde prima de andere kant op in de tuareg jac... Geen punt
enkele MD's draaien wel twee kanten op, nog nooit kunnen vinden waar dat in zit.
Ik heb voor de tuaregrally gewoon mijn roadbook omgedraaid.
Ik vind het grappig te horen dat een hoop mensen tevreden zijn over de F2R , ik heb deze namelijk ook getest en was bij de eerste rit al niet tevreden.
Halverwege het roadbook draaide hij al niet lekker meer en moest ik met de hand gaan meedraaien, tot overmaat van ramp viel toen de knop er af haha, daarna gelijk er af gehaald en weer mijn MD geplaatst.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #19 Gepost op: 19-10-2011, 21:04 »
Mijn FR2 is inderdaad wel voorzien van de stekker verbindingen , waarschijnlijk heb ik er een uit de laatste serie ,  in de tuareg had ik mijn MD ook omgedraaid maar dat werkte toch niet echt ideaal , regelmatig moeten helpen en meedraaien , als ik prijs kwaliteit verhouding bekijk dan denk ik dat de FR2 goed scoort.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #20 Gepost op: 30-10-2011, 06:49 »
Mijn acerbis roadbookhouders was na 1 roadbookrit al kapot. Toen maar aan een collega dedoneerd die hem op de wegmotor wilde gebruiken voor tour ritjes.. Sowieso is het lastig om handmatig na iedere bocht optijd je roadbook verdraaid te hebben. Soms ben je de volgende afslag alweer voorbij voordat je klaar bent.
2e Hands een alu TTi gekocht voor 125,- en vooralsnog werkt ie nog prima. Hij overleefd het geklapper van de knmv ritten tot nu toe in ieder geval.  :)  Aangesloten op mijn xr600 zonder accu, dus hij doet het alleen als de motor draait.
Als ik dat hier zo lees is het elektrisch gedeelte niet al te best..  :-[
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #21 Gepost op: 30-10-2011, 13:39 »
Mijn F2R heeft het al één rally volgehouden.
Dat kan ik met mijn vorige twee toeratroep rotzooi apparaten niet zeggen.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #22 Gepost op: 04-11-2011, 20:35 »
Gebruik zelf al wat jaren het MD roadbook.
Tijdens de eerste Tuareg rally draaide het roadbook bij mij niet lekker. Glad papier zou de schuldige zijn volgens velen.
En zeker bij de Tuareg waarbij het roadbook van onder naar boven opgerold moet worden maakt het voor het MD roadbook er niet makkelijker op.
Om meer grip op het papier te krijgen heb ik het roadbook gemodificeerd. Heb over de aandrijfrol een fietsband reparatie vel geplakt. Randjes eerst afgeschuint voor een mooiere overgang. Sindsdien er 4 rally's mee gereden zonder enig probleem  :)  (inclusief een Tuareg)
 

 
 
Yamha WR450F, KTM LC8, montesa

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #23 Gepost op: 14-12-2011, 23:06 »
Ervaringen tot nu:
 
Acerbis hand-ding; behoeft geen commentaar want doet het altijd met de bijbehorende beperkingen.
 
TTroep ding ook gehad, eerst met plastic wielen en daarna metalen wielen. Net zo betrouwbaar als de toenmalige dealert in A.
K-apparaat dat het wellicht leuk doet in de folder maar niet als je d'rmee de woestijn in denkt te gaan.
Wordt m.i. terecht vrijwel niet meer gebruikt in de Dakar.
 
MD alweer tijdje in gebruik. Prima ding; simpel en betrouwbaar, draait bij mij prima naar 2 kanten.
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #24 Gepost op: 15-12-2011, 19:29 »
Afgelopen vrijdag even bij het Motorevent in Venray geweest en daar stond een stand van
                         Ozzoracing


Ik had die spullen eigenlijk nog nooit echt goed gezien (hoewel er in de Transanatolia ook mee werd gereden).
Maar wat is dat mooi spul zeg en wat een oog voor detail!


Kijk ook eens op de site van hun op http://ozzoracing.com
Op de site is echter niet zo goed te zien hoe fraai het roadbook in werkelijkheid is.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 568
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #25 Gepost op: 15-12-2011, 19:51 »
Afgelopen vrijdag even bij het Motorevent in Venray geweest en daar stond een stand van
                          Ozzoracing


Ik had die spullen eigenlijk nog nooit echt goed gezien (hoewel er in de Transanatolia ook mee werd gereden).
Maar wat is dat mooi spul zeg en wat een oog voor detail!


Kijk ook eens op de site van hun op http://www.ozzoracing.com/shop.php?fullscreen=yes
Op de site is echter niet zo goed te zien hoe fraai het roadbook in werkelijkheid is.



de link stuurd me naar het arm forum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #26 Gepost op: 15-12-2011, 19:56 »
Das toch van Pedro?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #27 Gepost op: 15-12-2011, 23:14 »
Ja volgens mij is dat idd van Pedro.
Heb ondertussen de link aangepast want bij mij deed ie het ook niet goed.
 
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #28 Gepost op: 27-12-2011, 14:54 »
is zo'n ding (roadbook) niet van carbon/ kevlar te maken?
lekker licht en erg stevig..


....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #29 Gepost op: 27-12-2011, 17:17 »
Jahoor. het touratech roadbook is er ook in carbon. kost het dubbele, ruim. maar is wel licht inderdaad.