Wie kan me helpen.
Een paar maanden terug reden we met een groepje in Nrd-Frankrijk, toen ik de indruk had dat mijn gas bleef hangen. Na het dichtdraaien bleef de motor eventjes op zo'n 2000 tpm draaien. Even aan de gaskabels gerommeld, geen resultaat. Omdat het niet echt hinderlijk was zijn we doorgereden. Thuis de motor schoongemaakt, kabels gesmeerd, en niks aan de hand, tot het euvel op begin januari weer de kop op stak. In het begin kon ik het nog verhelpen door even aan het gas te draaien, dan zakte het toerental direct tot normaal stationair, maar als de motor goed warm is moet ik m soms met de dodemansknop uitzetten.
Ik heb de indruk dat het mengsel te arm staat en dat de oorzaak valse lucht is.
Inmiddels zijn beide rubbers tussen luchfilterkast en carburateur vervangen, is de hele carburateur schoongemaakt en volgens het boekje afgesteld, de secundaire carburateur is gecontroleerd, het membraan is in goede staat heb ik een 2e-hands carburateur op de kop getikt en gemonteerd, is de luchtmengselschroef van 3 slagen uit naar 8 slagen uitgedraaid, allemaal zonder blijvend resultaat. Ik heb gekeken of ergens een pakking lek is, ook niet, De rubbers tussen carburateur en cilinder lekken niet (gecheckt met remreiniger).
Mijn volgende stap is nieuwe naalden en naaldgeleiders (2 weken levertijd), dan misschien toch de rubbers bij de cilinder vervangen
Als laatste stap het diepste gedeelte van het Amsterdam-Rijnkanaal, maar misschien zie ik iets over het hoofd of ben ik te gefixeerd op de carburateur en ligt de oorzaak ergans anders??? Ik snap r niks van
Inmiddels is