Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Toch rijden tijdens afgelastingen  (gelezen 6102 keer)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #45 Gepost op: 24-01-2021, 21:27 »
Zelfs Kibbe is aan het wandelen tegenwoordig, dus echt alles zal wel afgesloten zijn inmiddels

Nee man, ik loop met een juweel van een slijmbeurs ontsteking. En ja...ik wandel, wandel wandel....

Maar had eerlijk gezegd een ritje op de planning staan vandaag. ::)
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #46 Gepost op: 01-02-2021, 21:52 »
Om even terug te komen op de rechtszaak in Arnhem, dat betrof dit keer geen vrijspraak.  Het feit dat de bon wordt verscheurd en dat je geen aantekening achter je naam krijg, wil niet per definitie zeggen, dat het een vrijspraak is. Het is namelijk een feit, dat defensieterreinen, privé terreinen zijn. Zonder te ver uit te gaan wijden over het verweer, kunnen ze op een militair oefenterrein wel bijvoorbeeld ruiters en fietsers toelaten. In mijn ogen zijn paden (verweer), waar ze paarden en fietsers toelaten, niet onttrokken aan de Wegenverkeerswet. Een militair oefenterrein is een privé terrein. Volgens de rechter kan defensie zijn eigen regels bepalen.  Dus daar hadden we geen punt. De rechter ging er echter wel in mee, dat er C1 borden of duidelijke C1 afbeeldingen (zoals in Oirschot) rond het terrein hadden moeten staan. Maar dan mogen er in principe geen fietsers en geen ruiters meer komen. Al met al een wollige materie. De rechter had zo te merken geen zin om alle voors/tegens en tegenstrijdigheden goed tegen het licht te houden. In principe ging hij dus mee in de jurisprudentie van het Hof in Leeuwarden.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #47 Gepost op: 01-02-2021, 22:56 »
Jammer Ad, wel erg vreemde argumenten.

Jurisprudentie kan vreemde kanten opgaan. Helaas weer een beperking van onze geliefde hobby.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #48 Gepost op: 25-02-2021, 07:34 »
Dinsdag weer heerlijk gereden. 14°C, droge ondergrond en niemand te bekennen op een paar konijntjes na. Netjes 20u59 thuis  :-* .
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #49 Gepost op: 25-02-2021, 11:20 »
Mooi in het donker en net op thuis !!! Chapeau!!

Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #50 Gepost op: 09-03-2021, 15:02 »
Ik denk dat je het verkeerd leest Kibbe. Door deze uitspraak is het er voor ons wel een heel stuk gunstiger op geworden. Tenzij Nederland vol gezet wordt met C1 verbodsborden. En dat gaat niet gebeuren.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #51 Gepost op: 10-03-2021, 17:19 »
Ik denk dat je het verkeerd leest Kibbe. Door deze uitspraak is het er voor ons wel een heel stuk gunstiger op geworden. Tenzij Nederland vol gezet wordt met C1 verbodsborden. En dat gaat niet gebeuren.

Je hebt gelijk Ad, verkeerd gelezen.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #52 Gepost op: 14-03-2021, 10:59 »
Ik denk dat je het verkeerd leest Kibbe. Door deze uitspraak is het er voor ons wel een heel stuk gunstiger op geworden. Tenzij Nederland vol gezet wordt met C1 verbodsborden. En dat gaat niet gebeuren.
Wil dit zeggen dat, tenzij duidelijk kenbaar aangegeven, het niet verboden is om het terrein op te gaan (met je enduro natuurlijk)?
Husky FE350. BMW 1200 GS

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #53 Gepost op: 21-04-2021, 22:25 »
Dankjewel Ad, fijne communicatie, leuke route en superhandig dat je een huurTripy hebt!


tot snel weer!


Gerben