Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Verkocht, Suzuki DR650SE 1997  (gelezen 713 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Verkocht, Suzuki DR650SE 1997
« Gepost op: 21-09-2022, 15:08 »
Na heel lang wikken en wegen (loop er al een jaar mee in het hoofd) toch besloten om te stoppen met onverhard te rijden. Het is een optelsom van meerdere zaken die me heeft doen besluiten om de DR te verkopen.


Dus te koop :



Suzuki DR650SE van 18 november 1997 met 42781km op de teller. Onderstaande zaken zijn vervangen/vernieuwd/aangepast:


- Voorvering is vervangen door lineaire veren van KTM met dikkere olie (Bij Bart Martens van Martens MX Service).
- Achtervering is de shimstack van aangepast (meer shims) met dikkere olie, eindstop is vernieuwd en opnieuw gevuld (met stikstof) (Bij Bart Martens van Martens MX Service).
- Voorvork rubber balgen zijn vernieuwd (geel voor zwart)
- Alle remleidingen zijn vervangen voor staalomvlochten
- Mistlampen/Breedstralers met bediening op het stuur
- Om de voorvork zit een handvat om uit de blubber te trekken
- Voorlicht zit een LED lamp in (en heb daar nog een nieuwe reservelamp voor liggen, was een set van twee)
- Knipperlichten zijn vervangen voor LED knippers + een LED knipperrelais
- Op het motorblok zitten links/rechts case savers (dus op de koppeling en dynamo deksel)
- Bevestigingen voor de voetsteunen zijn verlaagd en zitten bredere voetsteunen op
- De NSU (Neutral Switch Unit) is aangepakt. Dat wil zeggen: de kruiskopboutjes zijn vervangen voor imbusboutjes en geborgd. Is een bekend zwak punt en trillen los waardoor ze in je motorblok door de olie gaan zweven en alle ellende van dien geven
- Zadel is opnieuw bekleed door Meneer Sam en ook aangepast (wat harder)
- Stuur is vervangen voor een Protaper + met 12V aansluiting
- Stuurverhogers
- Handvatprotectie van Acerbis
- Bash plate/Caterplaat van Acerbis
- 2x rammount kogels op het stuur met twee Double Take spiegels
- Twee zijrekken en een toprek van Precision Motorcycle Racks
- Nieuwe uitlaateinddemper van EXO7 (komt bij GPR uit de fabriek) en gekocht bij motochepassione.it  Zit een goedkeur bewijs bij en een tweede extra reserve DB-killer
- In de motor zit nu een 18 inch achterwiel met bandenklem van de Suzuki DR350S. Zo heb je iets meer bandenkeuze tov een 17 inch standaard wiel
- De cush hub rubers zijn vernieuwd
- Ketting set (dus ketting met tandwielen) zit er +/- 1800km op.


De motor is op motorisch vlak onaangepast. Veel mensen passen het luchtfilterhuis of de carburateur aan. Daar ben ik vanaf gebleven en is niet aan geprutst.


Wat komt er dan nog aan los/vast spul mee:


- Originele 17 inch achterwiel van de DR650SE
- Originele middenbok (maar past niet omdat de bash plate van Acerbis erop zit, gaat niet samen)
- Originele handkappen
- Werkplaatshandboek
- Nieuwe voorband heb ik nog liggen
- Achterband welke nog 65% is
- Rotopax 1 Gallon met montageset voor achterop het bagagerek
- Gereedschap om kleppen te stellen
- Tweede origineel uitwasbaar luchtfilter van Suzuki zelf
- Nieuwe reserve remhandels
- Nieuwe reserve koppelinghandels
- Nieuwe reserve koppelingpookje
- Dacht dat ik nog een rempedaal nieuw reserve heb liggen
- Allerlei ander reserve materiaal in de vorm van gaskabels, koppelingkabel, remblokjes die nog kunnen etc etc etc


De lijst is uitgebreid, maar zal zo links/rechts nog wel iets vergeten zijn.


Olie en oliefilter zijn afgelopen Juni vervangen en zit er +/- 900km in. Afgelopen Juni kleppen gesteld. Afgelopen April twee nieuwe bougies geplaatst.


Motor is opgebouwd om te reizen, maar kan ook voor losse dagen worden gebruikt. Dus zo links/rechts zitten gebruiksporen, maar hij is 100% in orde. Daar kent iedereen mij goed genoeg voor en hij heeft me nog nooit laten staan.


De motor is sinds begin 2016 in mijn bezit en heb hem dus bijna 7 jaar. In die 7 jaar heb ik een historie bijgehouden op het GS forum onder het "Overige motoren" topic :


https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/64097-suzuki-dr650se-mijn-blubberfiets/



Vraagprijs voor het gehele pakket is 3650 euro. Daar kan uiteraard over worden gesproken of door eventueel zaken weg te laten.
Kijk op Mobile en daar vind je prijzen tussen de 3000 en 4300 voor standaard fietsen.





































Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Te koop, Suzuki DR650SE 1997
« Reactie #1 Gepost op: 21-09-2022, 15:58 »
nochtans een mooie en goede  reismotor, ook als je enkel op de weg blijft
is het de leeftijd Arie,  ;D :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Te koop, Suzuki DR650SE 1997
« Reactie #2 Gepost op: 21-09-2022, 16:45 »
Voor een deel Jacinto. Ik heb de laatste jaren wat last van de knieën na het offroad rijden en heb het idee dat dat met de jaren erger wordt. Daarnaast ben ik vorig jaar tijdens de Midsummer een heel aantal keren er heel hard af gestuiterd waar ik nog een aantal weken goed last van heb gehad. Tevens is het zo dat we de laatste paar jaar veel commentaar krijgen van medegebruikers (wandelaars, fietsers etc etc) en zijn we al eens aangehouden vanuit het niets, een boer met een riek achter je aan……… maakt het er niet leuker op.
Zo zijn er nog wel wat andere dingen op te noemen.
Heb de afgelopen Midsummer drie dagen rondgereden met de gedachten: mis ik dit als ik de motor verkoop………..


Laatste jaar heb ik enkel de midsummer gereden en een losse dag in Brabant. Verder staat hij stil in de garage. Stilstand is achteruitgang zeg ik altijd en dan kan ik er beter iemand anders blij mee maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Te koop, Suzuki DR650SE 1997
« Reactie #3 Gepost op: 02-10-2022, 16:41 »
Voorlopig gereserveerd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Te koop, Suzuki DR650SE 1997
« Reactie #4 Gepost op: 02-10-2022, 18:35 »
Mooi man.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Te koop, Suzuki DR650SE 1997
« Reactie #5 Gepost op: 03-10-2022, 14:05 »
Zoals het er nu naar uit ziet gaat hij naar een werknemer van mijn Suzuki dealer. Kom daar al een kleine 20 jaar over de vloer en zij hebben in het verleden al eens een gerestaureerde 2-takt motor van mijn overgenomen en staat bij de eigenaar op zijn kantoor.


De werknemer is een fervent offroad rijder en komt regelmatig in Zweden bij een vriend van hem die daar woont. In het verleden had hij een DRZ en vond hij niets, nu een omgebouwde V-strom en was al helemaal niets. Hij wil nu heel graag de DR650SE hebben. Wij kennen elkaar ruim 12 jaar dus op zich ook wel leuk dat hij daar dan als het goed is naartoe gaat. Staat voor hem tm 15 oktober gereserveerd.


Mocht dat niet doorgaan staat er een tweede in de rij die hem serieus wil hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Te koop, Suzuki DR650SE 1997
« Reactie #6 Gepost op: 16-10-2022, 08:57 »
Reservering is eraf. Tweede persoon is door vrouwlief terug gefloten.
Is dus nog steeds te koop.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Te koop, Suzuki DR650SE 1997
« Reactie #7 Gepost op: 16-10-2022, 09:53 »
En die vrouw loopt nu nog steeds vrij rond???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 324
Re: Te koop, Suzuki DR650SE 1997
« Reactie #8 Gepost op: 16-10-2022, 10:16 »
Dat is balen... ik dacht met 2 in de rij... dus ben verder gaan zoeken, nu een XT600e gekocht, ook leuk... maar hier baal ik van. (jij vast ook). Succes, lijkt me geweldige machine, goed uitgerust en gedocumenteerd.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: Te koop, Suzuki DR650SE 1997
« Reactie #9 Gepost op: 16-10-2022, 13:45 »
Dit moet wel een teken zijn Arie... je had een mooie Brabo gemist. Dus gewoon weer opstappen

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Gr. Roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Verkocht, Suzuki DR650SE 1997
« Reactie #10 Gepost op: 26-10-2022, 22:10 »
De DR is vanavond van eigenaar verwisseld. Leuke enthousiaste nieuwe eigenaar. Het plan is om aankomend jaar er mee naar Zuid-Afrika te rijden. Motor is naar Amsterdam gegaan.

Post Merge: 27-10-2022, 10:37
Zal binnenkort nog wat verkoop topics starten. Heb nog wat spullen over zoals zadeltassen, tanktasje, bodyprotector, crosslaarzen etc.