Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro R  (gelezen 1969 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7961
Re: KTM 690 enduro R
« Reactie #30 Gepost op: 25-02-2020, 10:45 »
Kijk dan ook ff filmpje van Pirate racing.
Man is lang van stof maar legt het wel uit.
En hij doet volgens mij bijna niets anders als 690.
Die duitse gastjes van Grenzganger komen daar ook denk ik
Ik heb wel de O ring vervangen pas met zuigerveren wissel.
Maar je bent gewaarschuwd tis een klote werkje.
Ook bij pirate racing niks over 3 mm meer is versleten.
Je spant hem gewoon.
En ontspant hem tijdens montage.


Post Merge: 25-02-2020, 10:46
Heb er hier 1 liggen mag je met alle plezier over nemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 332
Re: KTM 690 enduro R
« Reactie #31 Gepost op: 25-02-2020, 18:07 »
bedankt voor de tip. Legt het idd duidelijk uit. Heb hem nog maar eens gemonteerd. Valt wel mee allemaal.
Prop, neem hem wel over, kan ik eens kijken of er verschil is. Doe je wel een pb

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: KTM 690 enduro R
« Reactie #32 Gepost op: 25-02-2020, 19:17 »
Uuhm, wat is er dan versleten? De spanner of de ketting?

Als je de afstand tot druk meet, dan meet je dus of de distributie ketting versleten is, niet de spanner!

Let ook als je in zon geval de hydraulische cilinder vervang voor een mechanische, je een risico gaat lopen op uiteindelijk breken en extra slijtage.

Bij een nieuwe ketting is mijn ervaring dat een mechanische spanner de ketting minder belasting geeft bij een altijd juist gespannen geleider. 3,5bar dat er voor niets op staat te duwen is niet nodig. Maaaaar... Een fout afgestelde mechanische spanner geeft veel meer slijtage.

Ik heb die dingen voor de lc8 ontwikkeld. Geen rocket science maar luistert best nauw.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 332
Re: KTM 690 enduro R
« Reactie #33 Gepost op: 25-02-2020, 21:05 »
volgens mij niets...maar als je het filmpje van mijn eerdere link bekijkt en het wph pakt zou deze idd " versleten" zijn. Rare is, dat als ik hem helemaal leeg maak, hem weer opnieuw installeer zoals in het het filmpje van pirates de ketting niet hoorbaar meer is.. dus denk dat het gevalletje oude olie oid was.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 332
Re: KTM 690 enduro R
« Reactie #34 Gepost op: 01-03-2020, 20:39 »
Zit weer in elkaar en loopt. Nu dacht ik (misschien is dat al fout) maar heb een nieuwe demper, dus moet ook een nieuwe map laden.
De bougie was erg wit toen ik hem verving, dus heb een akra map geladen. Echter loopt de motor erg hoog stationair en word de bocht bijna rood gloeiend binnen een 2 minuten.. lijkt me niet wenselijk.
Laat ik compleet wezen, injectiehuis is er helemaal af geweest en gereinigd en heb bij tuneecu de volgende foutcode:
P0113
P0122
P0413


SAS systeem is verwijderd, echter heb nog geen weerstandje geplaatst (onderweg)




Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 690 enduro R
« Reactie #35 Gepost op: 02-03-2020, 17:48 »
Hij loopt waarschijnlijk veel te arm nu en wordt daarom loeiheet. Ik zou er zo niet mee gaan rijden, straks brand je een gat in je zuiger.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 332
Re: KTM 690 enduro R
« Reactie #36 Gepost op: 02-03-2020, 18:19 »
Ja, dacht ik ook aan.. een EVO1 map zou dat uitmaken?zijn die ruimer? De 15min trick heb ik niet gedaan.. na minuut al uitgezet. Eerst eens rustig laten bezinken.