Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wanneer is een accu 'versleten"?  (gelezen 9876 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Wanneer is een accu 'versleten"?
« Reactie #15 Gepost op: 19-10-2005, 10:16 »
hier een tabel wat de spaning per cel is bij laad toestand

je moet ook nooit gelijk na laaden meten. een laader stampt er 2.4v per cel in en dat blijft nog even na werken
de dynamo die 13,5 tot 14 v bij laad lijkt mij goed

en het normaal laaden van de accu is inderdaat 10%

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Wanneer is een accu 'versleten"?
« Reactie #16 Gepost op: 19-10-2005, 20:47 »
mmm der lopen hier minstens 3 verhalen door elkaar

- accu laden (in de motor en/of met lader)
- accu ontladen
- lekstroom
- capaciteit =/= vermogen


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Wanneer is een accu 'versleten"?
« Reactie #17 Gepost op: 20-10-2005, 20:29 »
mmm der lopen hier minstens 3 verhalen door elkaar

- accu laden (in de motor en/of met lader)
- accu ontladen
- lekstroom
- capaciteit =/= vermogen



En dat allemaal op de vraag wanneer nou een accu versleten is ... :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 101
Re: Wanneer is een accu 'versleten"?
« Reactie #18 Gepost op: 20-10-2005, 21:09 »
Een totale kneus zou zeggen, op het moment dat je motor niet meer start...  :-X

Maar dat is vast niet antwoord wat je zoekt..

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Wanneer is een accu 'versleten"?
« Reactie #19 Gepost op: 20-10-2005, 21:39 »
Een totale kneus zou zeggen, op het moment dat je motor niet meer start... :-X
tsja maar als je alleen een kickstarter heb?! dan start ie dus altijd  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Wanneer is een accu 'versleten"?
« Reactie #20 Gepost op: 21-10-2005, 13:14 »
Ik zou zeggen, als je problemen hebt met je accu en/of laadproblemen en zo op het oog is de laadstroom goed (dynamo, gelijkrichter goed) dan eerst beginnnen met een nieuwe accu. Vooral als de accu al wat ouder is, en dan bedoel ik eigenlijk al een jaar of 2.

Zijn de problemen dan nog niet opgelost, tja, dan ligt het probleem duidelijk ergens anders en moet je verder zoeken. Je hebt dan in ieder geval nog een reserve accu op de plank die je na verloop van tijd toch een keertje nodig gaat hebben.