Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Navigatie bril voor mensen op leeftijd  (gelezen 4763 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Navigatie bril voor mensen op leeftijd
« Reactie #15 Gepost op: 09-06-2021, 10:10 »
Ja hier ongeveer hetzelfde.
Ook sinds m'n 7e een bril voor veraf.
Ben nu 51.
Sinds een aantal jaren steeds meer moeite met dichtbij.
Met die varifocus bril heb ik een haat/liefde verhouding.
Ik wil nog wel eens lekker onderuit gezakt tv kijken maar dan zit m'n bril zodanig dat ik door het 'dichtbij' stuk van de glazen naar de tv kijk die 'veraf' is.
Dat werkt dus niet.
Maar op de motor en in de auto werkt het wel goed.
Het blijft lastig, niets is ideaal.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Navigatie bril voor mensen op leeftijd
« Reactie #16 Gepost op: 10-06-2021, 19:29 »
Plaklens eerst geprobeerd. Jammer werkt niet. Gewoon geen bril en niet meer oppassen. 

Vertel; watr werkt niet? Ik heb bij één oog een plaklens in de hoek van de bril geduwd. Zit daar prima, maar ik hoef er de krant niet mee te lezen: de ogen zijn nog goed genoeg om een roadbook of het lijntje op de montana te volgen, maar te slecht om de kleinere lettertjes te lezen, bijvoorbeeld van de afstand, of als je door het menu scrolt, dan werkt die plaklens prima.
Roadbook bereid ik overigens voor: als er echt kleine dingen in geschreven staan schrijf ik het er wat groter naast.


En in de tussentijd: als iemand een betere optie weet, dan houd ik mij van harte aanbevolen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Navigatie bril voor mensen op leeftijd
« Reactie #17 Gepost op: 16-06-2021, 12:48 »
Rij al jaren met zachte multifocale lensen. Traploos uitzoomen vanaf 20 cm voor je snufferd tot 1 m (staand + zittend) en tegelijkertijd goed veraf kunnen zien. Echter als ik dan weer via de intercom hoor dat ik weer een jonge blonde stoot op het trottoir over het hoofd heb gezien, dan twijfel ik toch weer aan mijn opticien!

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk