Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Auto spuiten of rollen?  (gelezen 3571 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Auto spuiten of rollen?
« Gepost op: 15-09-2011, 16:02 »
Mijn Ivecootje heeft wat van zijn glans verloren.  :(Ik denk dat Arthur hem in Libië iets te lang in de zon heeft laten staan....  ;))  Een flinke poetsbeurt helpt slechts enkele maanden en daarna wordt ie weer dof. Nu zijn matte kleuren wel "in" maar toch staat het hem niet. Die van Mike is lekker opgeknapt met een nieuw laglaagje en voor zover ik van Mike begrepen heb koste dat niet de hele wereld. Maar wat denken jullie van zelf rollen? Zou daar een knap resultaat mee te behalen zijn? Hopelijk heeft iemand ervaring.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Auto spuiten of rollen?
« Reactie #1 Gepost op: 15-09-2011, 16:48 »
Ik zou zelf voor spuiten gaan.
Wat voor de verfboer Harry Pijnenburg in Tilburg ook de voorkeur heeft.
Daarentegen zei hij dat rollen geen probleem hoeft op te leveren alleen langer werk met rollen.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Auto spuiten of rollen?
« Reactie #2 Gepost op: 15-09-2011, 16:50 »
Ik heb ooit een oude vw bus met een kwast geschilderd, heel goed gelukt en als je het niet wist zag je het niet.
Gewoon zorgen dat je voertuig de juiste temparatuur heeft voor het vloeien van de verf.
Nu ben ik bezig met een Pajero en ook deze ga ik gewoon kwasten.

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: Auto spuiten of rollen?
« Reactie #3 Gepost op: 15-09-2011, 20:33 »
Ik heb recent mijn eigen vrachtwagentje ( Renault TRM 2000) in de 1 komponent zijdeglans chassislak gezet. ::)
Chassislak is wat taaier en voelt wat rubberachtiger aan, is zelf zeer goed te spuiten, droogt ook nog eens zeer snel en koste (mij) € 12,-/liter ex BTW...., een perfect lakje voor de doe het zelf spuiter (maar deze lak is door het snelle drogen NIET te rollen!! :confused: )
Ook hebben wij een ander vrachtwagentje in de zelfde kleur, maar dan mat (andere laksoort!), gerolt. Het resultaat is prima! echter viel mij al gauw op dat vuil heel makkelijk aan de matte kleur hecht........... smoezelige handen tekenen zich bijvoorbeeld heel gauw af op de plekken waar je de deur vast pakt en is beroerd te verwijderen...... Dit is onderandere de reden geweest waarom ik voor zijdeglans gekozen heb en heb daar nog geen moment spijt van gehad!!  8) 
 
Het resultaat ( beide!) zijn in Heemskerk te aanschouwen..........
 
Koos
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Auto spuiten of rollen?
« Reactie #4 Gepost op: 16-09-2011, 07:45 »
voor kieren, hoeken en randen lijkt me spuiten het makkelijkst, maar met beide moet je een goed resultaat kunnen krijgen ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Auto spuiten of rollen?
« Reactie #5 Gepost op: 16-09-2011, 08:50 »
Laten spuiten is alleen erg duur. Een personenauto laten spuiten kost ongeveer 2000 euro....pfff. :'(


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4266
Re: Auto spuiten of rollen?
« Reactie #6 Gepost op: 14-11-2011, 09:33 »
jaar terug hebben we een honda Civic uit eind 70 oid. gerold met hoogglans. Verf niet te dik en mooi vloeiend (binnen gedaan!)
 
Moest goedkoop, wel veel geschuurd, resultaat heeft mij echt verbaasd.
 
Normale schuim rollertjes gebruikt.